صدراعظم آلمان: حالا که بخش عمده آمریکایی ها واکسینه شدند امیدوارم واشنگتن مجوز صادرات واکسن را بدهد

به گزارش مجله پزشکی، خبرنگاران : آنکلا مرکل صدر اعظم آلمان روز شنبه از آمریکا خواست تا به صادرات واکسن های کرونای فراوری شده در خاک خود بپردازد.

صدراعظم آلمان: حالا که بخش عمده آمریکایی ها واکسینه شدند امیدوارم واشنگتن مجوز صادرات واکسن را بدهد

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

به گزارش به نقل از فارس، صدر اعظم آلمان روز شنبه گفت در حال حاضر بخش عمده ای از مردم آمریکا در برابر ویروس کرونا واکسینه شده اند و ابراز امیدواری کرد که واشنگتن مجوز صادرات واکسن را صادر کند.

آنکلا مرکل صدر اعظم آلمان روز شنبه از آمریکا خواست تا به صادرات واکسن های کرونای فراوری شده در خاک خود بپردازد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وی در ادامه سخنانش گفت: در حال حاضر که بخش عمده ای از جمعیت آمریکا واکسینه شدند، امیدوارم که ما بتوانیم تبادل آزادانه عناصر (واکسن) را داشته و بازار واکسیناسیون را آزاد کنیم.

وی افزود کهاتحادیه اروپابخش بزرگی از دُزهای فراوریی در این اتحادیه را صادر نموده و این فرایند باید به قانون تبدیل گردد.

مرکل که پس از ملاقات با رهبران اتحادیه اروپا در کنفرانس خبری صحبت می کرد، مخالفت خود با درخواست از شرکت های دارویی برای صرفنظر کردن از مالکیت معنوی برای واکسن هایشان را ابراز داشت.

صدر اعظم آلمان گفت: من فکر نمی کنم که چشم پوشی از حق انتشار، راه چاره فراوری واکسن بیشتر برای مردم است به جای آن، فکر می کنم که ما نیازمند خلاقیت و تقویت نوآوری شرکت ها هستیم و برای من، این موضوع شامل حمایت از حق انتشار است.

رئیس بزرگترین اقتصاد اتحادیه اروپا بر اهمیت تحریک نوآوری تاکید نموده و گفت که این نباید تضعیف گردد به گونه ای که هیچگونه سازگاری برای گونه های جدید ویروس یافت نگردد.

صدر اعظم آلمان افزود که واکسن، محصولی بسیار حساس بوده و اضافه نمود که شرکت ها پیشتر ظرفیت فراوری خود را به وسیله اعطا مجوز به دیگر شرکت ها، اضافه نموده اند.

شرکت بیون تک که در فراوری واکسن فایزر مشارکت داشته، آلمانی است. فایزر نخستین واکسنی است که مجوزسازمان جهانی بهداشتبرای مصرف گسترده را کسب نموده است.

شرکت کیوروک دیگر شرکت آلمانی است که در آخرین مرحله آزمایش بالینی واکسن خود قرار داشته و منتظر مجوز فراوری و توزیع واکسن خود در اتحادیه اروپاست.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 16 تیر 1400 بروزرسانی: 16 تیر 1400 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 1105

به "صدراعظم آلمان: حالا که بخش عمده آمریکایی ها واکسینه شدند امیدوارم واشنگتن مجوز صادرات واکسن را بدهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدراعظم آلمان: حالا که بخش عمده آمریکایی ها واکسینه شدند امیدوارم واشنگتن مجوز صادرات واکسن را بدهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید