عربستان، لجین الهذلول منتظر جلسه دادگاه تجدید نظر

به گزارش مجله پزشکی، نوشته های لجین الهذلول در صفحه توئیتریش نشان داد که منتظر جلسه دادگاه تجدید نظر درباره لغو ممنوعیت سفر خود است.

عربستان، لجین الهذلول منتظر جلسه دادگاه تجدید نظر

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از سعودی لیکس، لجین الهذلول ، فعال سعودی که به تازگی آزاد شده است ، منتظر جلسه جدید دادگاهی است تا درخواست تجدید نظر در خصوص لغو نظارت و ممنوعیت سفر او را بررسی کند.

لجین در توئیتی نوشت : فردا روز پرمشغله ای خواهد بود. وی صریحا منظور خود را ذکر نکرد.

این فعال سعودی کلمه فردا را به زبان عربی، انگلیسی و اسپانیایی و با یک تصویر متحرک کارتونی دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا نوشت.

لجین الهذلول صریحا منظور خود را از کلمه فردا بیان نکرد اما به نظر می رسد که منظور او جلسه دادگاهی در خصوص تجدید نظر ممنوعیت سفر وی است.

فعال زن عربستانی سه شنبه گذشته پس از حدود سه سال حبس، از زندان های این کشور آزاد شده، با حضور در جلسه تجدیدنظر، لغو تمامی محدودیت های سفر و کار علیه خود را خواستار شد.

دادگاه عربستان در دسامبر گذشته بر اساس قانون مبارزه با تروریسم این کشور، الهذلول را به پنج سال و هشت ماه حبس محکوم کرده بود اما پس از گذشت نزدیک به سه سال از این حکم، مابقی آن لغو شده و الهذلول آزاد شد.

با این حال الهذلول پس از آزادی نیز اجازه سفر به خارج از عربستان را ندارد.

همچنین چند سازمان حقوقی در واکنش به اظهارات الهذلول درباره شکنجه اش در طول دوره بازداشت، محاکمه مسؤولان این جرائم را خواستار شدند، در مقابل ریاض این موضوع را تکذیب کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 فروردین 1400 بروزرسانی: 15 فروردین 1400 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 946

به "عربستان، لجین الهذلول منتظر جلسه دادگاه تجدید نظر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عربستان، لجین الهذلول منتظر جلسه دادگاه تجدید نظر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید