عرضه مرغ با بیش از نرخ مصوب مصداق شاخص سودجویی است

به گزارش مجله پزشکی، نایب رئیس کانون سراسری مرغداران گوشتی گفت: با توجه به اینکه در قیمت عرضه مرغ زنده تغییر ایجاد نشده فروش مرغ گرم با بیش از نرخ مصوب مصداق شاخص سودجویی و گرانفروشی است.

عرضه مرغ با بیش از نرخ مصوب مصداق شاخص سودجویی است

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ دیزل بیشتر بدانید.

به گزارش خبرنگاران، حبیب اسدالله نژاد گفت: بعد از تصمیم قرارگاه ساماندهی بازار مرغ در 11 فروردین سال جاری مبنی بر اینکه قیمت عرضه هر کیلو مرغ زنده 17 هزار و 100 تومان و مرغ گرم 24 هزار و 900 تومان باشد شاهد افزایش قیمت مؤلفه های فراوری چه در بخش دولتی و چه در بازار بودیم به طوری که قیمت مؤلفه ها حداقل 15 درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: اما این افزایش قیمت در قیمت مرغ زنده دیده نشد و مصوبه کارگروه تنظیم بازار و قرارگاه ساماندهی بازار مرغ برای مرغ زنده و گرم تغییر پیدا نکرد.

اسدالله نژاد اضافه نمود: بنابراین مرغداران همچنان مرغ زنده را با قیمت 17 هزار و 100 تومان عرضه می نمایند و به این ترتیب قیمت مرغ گرم هم در بازار نباید بیشتر از نرخ مصوبه 24 هزار و 900 تومان باشد.

نایب رئیس کانون سراسری مرغداران گوشتی تاکید نمود: فروش مرغ با قیمت بیش از 24 هزار و 900 تومان از مصادیق شاخص گرانفروشی و سودجویی است و وظیفه دستگاه های نظارتی است که به این موضوع ورود و با متخلفان برخورد نمایند.

وی گفت: وظیفه نظارتی وزارت صمت، اتاق تعاون و واحدهای صنفی است که مرغ از جهت کشتارگاه تا بازار مصرف دچار انحراف نگردد و سودجویی در آن صورت نگیرد و حتماً می بایست با عواملی که باعث افزایش غیر منطقی مرغ شده است برخورد جدی گردد.

اسدالله نژاد ادامه داد: بعلاوه وزارت جهاد کشاورزی هم از فراوری تا کشتارگاه بر عرضه مرغ نظارت دارد که این موضوع هم باید به صورت جدی ادامه یابد تا مرغ زنده با بیش از قیمت مصوب 17 هزار و 100 تومان به دست عرضه نمایندگان نرسد.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 23 تیر 1400 بروزرسانی: 23 تیر 1400 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 1118

به "عرضه مرغ با بیش از نرخ مصوب مصداق شاخص سودجویی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عرضه مرغ با بیش از نرخ مصوب مصداق شاخص سودجویی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید