عضویت 88.5 درصدی کاربران ایرانی در واتس آپ، اینستاگرام در رتبه دوم
به گزارش مجله پزشکی، آمار رسمی از افزایش حضور ایرانی ها در شبکه های اجتماعی حکایت دارد و در این بین رشد عضویت در واتس آپ به 88.5 درصد قابل توجه است.
به گزارش خبرنگاران، مرکز آمار ایران در سال 1399، طرح آمارگیری از فرهنگ رفتاری خانوار را به منظور شناخت فعالیت ها و رفتارهای فرهنگی خانوارها و استفاده از آن برای برنامه ریزی های فرهنگی در دستور کار قرار داد از جمله طرح های آماری تازه این مرکز به تعداد می رود.
در این طرح آماری 43 هزار و 700 خانوار شهری و 18هزار و 860 خانوار روستایی مشارکت داشته اند و اطلاعات مرتبط با حوزه کتاب و نشریات، موسیقی، شبکه های اجتماعی، فعالیتهای ورزشی، تغذیه، سرمایه اجتماعی و ... افراد 15 ساله و بیشتر اخذ شده است.
65 درصد حداقل در یک شبکه اجتماعی عضو هستند
بر اساس نتایج این آمارگیری در سال 1399 بیش از 65 درصد افراد 15 ساله و بیشتر حداقل در یک شبکه اجتماعی عضو بوده اند و میانه حضور این افراد بیش حدود یک ساعت و 32 دقیقه و 18 ثانیه در روز بوده است.
فرایند افزایشی حضور در واتس آپ و اینستاگرام
در میان افرادی که عضو شبکه های اجتماعی بوده اند واتس آپ با 88.5 درصد و پس از آن اینستاگرام با 68 درصد بیشترین اندازه عضویت را دارا بوده است.
در سال 1396 آمار کمتر بوده است؛ به طوری که 53 درصد عضو شبکه های اجتماعی بوده و میانه حضور روزانه آنها یک ساعت و چهار دقیقه بوده است، بنابر این حضور ایرانی ها در شبکه های اجتماعی رو به افزایش بوده است.
در سال 1396 اندازه عضویت در واتس آپ 24 درصد و در اینستاگرام 43.1 درصد بوده که در مقایسه با سال گذشته ، فرایند حضور در این شبکه هم افزایش دارد.
البرز در صدر استفاده از شبکه های اجتماعی/ تهران سوم شد
اما از لحاظ اندازه عضویت در استان های کشور استان البرز با 77.1 درصد، بوشهر 75.6 و تهران با 75 درصد بیشترین اندازه عضویت را داراست.
همچنین استان گلستان با 55.1، خراسان جنوبی 48.7 و سیستان و بلوچستان با 42.7 درصد کمترین اندازه عضویت در شبکه های اجتماعی را به خود اختصاص دادند.
همچنین در سال گذشته از نظر اندازه حضور افراد در شبکه های اجتماعی استان هرمزگان با 132 دقیقه و یک ثانیه، بوشهر 123 دقیقه و 56 ثانیه و خوزستان با 114 دقیقه و 14 ثانیه بیشترین و استان های خراسان شمالی با 65 دقیقه و 51 ثانیه، سیستان و بلوچستان با 54 دقیقه و 48 ثانیه و خراسان جنوبی با 48 دقیقه و 56 ثانیه کمترین میانه زمان حضور روزانه در شبکه های اجتماعی را داشته اند.
منبع: خبرگزاری ایسنا