فعالیت بخش خصوصی اتوبوسرانی، خودمختارانه شده است

به گزارش مجله پزشکی، خبرنگاران/خوزستان رئیس سازمان اتوبوسرانی شهرداری اهواز گفت: در حال حاضر بعضی اتوبوس های بخش خصوصی حدود یک سال است که وارد خط نشده اند و شرایط به گونه ای است که فعالیت آنها خودمختارانه شده و به زور فعالیت شان را کنترل می کنیم.

فعالیت بخش خصوصی اتوبوسرانی، خودمختارانه شده است

کوروش سبزعلی در یکصد و ششمین جلسه علنی شورای شهر اهواز که امروز (8 بهمن ماه) برگزار گردید، درخصوص لایجه فروش اموال اسقاطی و غیرقابل استفاده این سازمان، اظهار کرد: ساخت این 122 دستگاه اتوبوس به سال 86 برمی شود که تا سه سال کار کردند و پس از آن موتور 10 اتوبوس جابه جا شد اما باز هم تنها یکی دو سال کار کردند و سپس از رده خارج شدند.

به گزارش مجله پزشکی، وی اضافه کرد: سازمان اتوبوسرانی را با 109 دستگاه اتوبوس تحویل گرفتم و اکنون 155 اتوبوس فعال در اهواز وجود دارد اما با احتساب اتوبوس های گردشی، 188 اتوبوس داریم. روزانه تعدای از این اتوبوس ها خراب می شوند و آن ها را اورهال می کنیم.

سبزعلی با بیان اینکه تا آخر امسال 40 اتوبوس نیز بازسازی می شوند، گفت: با فروش این اتوبوس ها می توانیم قطعات مورد احتیاج را خریداری و اتوبوس ها را بازسازی کنیم.

سبزعلی گفت: در حال حاضر بعضی اتوبوس های بخش خصوصی حدود یک سال است که وارد خط نشده اند و شرایط به گونه ای است که فعالیت آنها خودمختارانه شده و به زور فعالیت شان را کنترل می کنیم.

به گزارش مجله پزشکی در ادامه، رحیم کعب عمیر عضو شورای شهر اهواز نیز با اشاره به لایحه فروش اموال اسقاطب و غیرقابل استفاده سازمان اتوبوسرانی اظهار کرد: عمر اتوبوس 10 سال است اما این اتوبوس ها 10 سال کارکرد نداشته اند و با دو سه سال فعالیت از رده خارج شدند.

وی اضافه کرد: این اتوبوس ها با گرمای خوزستان و شرایط این استان سازگاری نداشتند. سیستم خنک کننده این اتوبوس ها نیز مشکل داشت و در شرایط خوزستان پاسخگو نبود.

کعب عمیر گفت: تعداد اتوبوس های فعال در اهواز بین 150 تا 170 اتوبوس متغیر است و ممکن است دوباره کاهش یابند، اما زمانی که آقای سبزعلی سازمان اتوبوسرانی را تحویل گرفت، تعداد اتوبوس ها 109 اتوبوس بوده است. بعضی اتوبوس ها برای دو تا سه ساعت تنها تعمیر می شوند و به همین دلیل تعداد اتوبوس ها گاهی متغیر است.

وی با اشاره به مشکل ایجاد شده در زمینه نبود کارت های اتوبوس (بلیت الکترونیکی) گفت: در حال حاضر حساب و کتاب معین نیست و نمی توانیم بگوییم کارکرد هر اتوبوس روزانه چقدر است؟

به گزارش مجله پزشکی، در نهایت لایحه فروش اموال اسقاطی و غیرقابل استفاده سازمان اتوبوسرانی شهرداری اهواز به وسیله مزایده، از سوی اعضای شورای شهر تصویب شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 185

به "فعالیت بخش خصوصی اتوبوسرانی، خودمختارانه شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت بخش خصوصی اتوبوسرانی، خودمختارانه شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید