جاذبه هایی مخفی در قلب توکیو

به گزارش مجله پزشکی، کلان شهر مدرن توکیو، مرکز ژاپن به شمار میرود و هرساله میزبان تعداد بی شماری از مسافران است.

در کمال تعجب، هنوز تعدادی از جاذبه های مخفی در این شهر وجود دارند که به وسیله گردشگران کشف نشده اند. در ادامه به آنالیز لیستی از جاذبه های مخفی و رازآلود شهر توکیو خواهیم پرداخت. پس با خبرنگاران همراه باشید.

جاذبه هایی مخفی در قلب توکیو

کتاب فروشی اویا شوبو (Ohya Shobo)

کتاب فروشی اویا شوبو در میان گردشگران چندان محبوب نیست زیرا تخصص اصلی آن انتشار کتاب های درانتظار دوران ادو (Edo) است. اگر از علاقه مندان به تاریخ هستید و یا این که به اجناس عتیقه علاقه خاصی دارید، این مکان برای شما جذابیت بالایی خواهد داشت. اویا شوبو مجموعه ای بزرگ از کتاب های چاپ شده بر روی چوب را در اختیار دارد که تاریخ آن ها به قرن های 18 و 19 میلادی بازمی گردد. در این مکان می توانید برای ساعت ها غرق در مطالعه نقشه ها، کتاب ها و آثار باستانی شوید. نسخه های چاپ شده بر روی چوب که یکیو ای (ukiyo-e) نام دارند، یکی از هنرهای ژاپنی هستند که زندگی روزمره انسان های قرن 17 تا 19 میلادی در ژاپن را به تصویر می کشند و مشاهده آن ها جذابیت خاصی دارد.

ژاپن، توکیو، چیودا، 1 کروم 1 کاندا جینبوچو، کتاب فروشی اویا شوبو +81 3 3291 0062

رستوران بن (Bon)

یافتن یک رستوران ویژه گیاه خواران که بتواند غذای محبوب آنها با نام شوجین ریوری (shojin ryori) را به خوبی طبخ کند، شاید چندان آسان نباشد. بااین وجود رستوران بن در این زمینه یک متخصص به شمار میرود. یافتن این رستوران چندان آسان نیست و گردشگران زیادی از وجود آن مطلعی ندارند ولی هنگامی که به آن برسید، ناامید نخواهید شد. تنها با رزرو کردن جا در این رستوران می توانید از مزایای آن بهره مند شوید و در مراجعه به آن خواهید توانست تا یک وعده غذایی به سبک ژاپنی را تجربه کنید. در این رستوران، میزها در اتاق های مجزایی قرار داده شده اند و مشتریان باید بر روی تشکچه های سنتی ژاپنی به نام تاتامی (tatami) بر روی زمین بنشینند. در بعضی از اتاق های این رستوران نیز شما می توانید بر روی زمین نشسته و یک میز را به روی پای خود کشیده و به صرف غذا مشغول شوید.

یاماچان

این مکان در حقیقت یک محل ویژه برای عرضه نوشیدنی های ژاپنی است. مزیت ویژه یاماچان این است که می توان با یک بار پرداخت هزینه ورودی، هر میزانی که می خواهید از نوشیدنی های آن بهره مند شوید. به همین علت نیز این مکان همواره پر از افراد محلی است. از دیگر مزایای آن میتوان به این موضوع اشاره نمود که شما می توانید در میان نوشیدن خود به بیرون رفته و برای خود غذا خریداری نموده و با غذا مجددا به این مکان بازگردید. البته محیط و دکوراسیون داخلی این محل چندان زیبا نیست و تنها از میز و جایگاه های چوبی ساده تشکیل شده است.

ژاپن، توکیو، شینجوکو، شماره 1-12-10- 2F، یاماچان

یاکی ایمو (Yaki Imo)

یاکی ایمو یک غذای خیابانی است که در توکیوی مدرن امروزی به سرعت در حال فراموش شدن است. این غذا شامل سیب زمینی های شیرینی است که در آتش ایجاد شده به وسیله هیزم پخته می شوند. افراد مسن تر در ژاپن هنوز صدای دلپذیر گاری های عرضه نماینده یاکی ایمو را در گوشه و کنار خیابان ها به یاد دارند و هنوز صدای فریاد یاکی ایمو، یاکی ایموی فروشندگان در گوش آن ها زنگ می زند. هنوز می توانید در منطقه آکیهابارا (Akihabara) تعدادی از فروشندگان یاکی ایمو را بیابید. حتما این غذای خیابانی سنتی ژاپنی را امتحان کنید، پیش از آن که این سنت زیبا در دنیای مدرن امروزی منقرض گردد.

راهنمای رایگان توکیو

تور رایگان توکیو در حقیقت یک سازمان غیرانتفاعی است که از سال 2004 میلادی با هدف یاری به گردشگران خارجی جهت کسب تجربه بهتری از فرهنگ و رسوم ژاپنی آغاز به کار نموده است. جالب است بدانید تمامی اعضای این سازمان به صورت داوطلبانه به فعالیت مشغول هستند. خدمات این سازمان هنوز به میزان ارزش واقعی آن شناخته شده نیست. شما می توانید دوچرخه کرایه نموده و یا به صورت پیاده به تور آن ها ملحق بشوید که البته کاملا رایگان خواهد بود. تعداد بیش از 350 راهنمای داوطلب در این مرکز مشغول به فعالیت هستند که در کنار زبان ژاپنی، حداقل یک زبان دیگر را بلد هستند. این راهنماها بسیار مطلع و با اطلاعات هستند و رفتاری شاد داشته و به خوبی به شما یاری می نمایند. آن ها همه چیز را از فرهنگ عامی ژاپن، انیمه ها (پویانمایی های ویژه سبک ژاپنی) و فروشگاه های مد روز گرفته تا غذاهای ملی و فرهنگ و مذهب مردم ژاپن برای شما شرح می دهند.

خانه روستایی قدیمی در باغ جیدایوبوری (Jidayubori)

خانه قدیمی در باغ جیدایوبوری در ستاگایا (Setagaya) واقع شده است و شامل یک گروه از خانه های روستایی قدیمی و سنتی ژاپنی است که تاریخ ساخت آن ها به دوران ادو بازمی گردد. تمامی اعضای این مکان خاص یعنی خانه های روستایی، خانه های آبی گچی، سرپناه ها و کلبه های آتش نشانی آن از مکان دیگری به جیدایوبوری انتقال یافته و در این باغ بازسازی شده اند. این باغ به وسیله یک زوج مسن مهربان اداره می گردد که از اواسط قرن بیستم در خانه روستایی اصلی این باغ زندگی می نمایند. آن ها می توانند اطلاعات و جزئیات فراوانی درباره خانه های روستایی و سبک زندگی سنتی مردم ژاپن به شما ارائه نمایند. مردم معمولا این مکان را به صورت تصادفی در راستا رفتن به موزه و کتابخانه سیکادو (Seikado) می یابند. گردش در این باغ رایگان است.

توکیو- ستاگایا کو- شماره 5-27-14 کیتامی (Kitami)- خانه روستایی قدیمی در باغ جیدایوبوری +81 3 3417 8492

مزرعه کویزومی بوکوجو (Koizumi Bokujo)

مزرعه کویزومی بوکوجو تنها مزرعه احشام زنده در منطقه شماره 23 توکیو است. کویزومی بوکوجو در قلب اویزومه گاکوئن (Oizumi Gakuen) واقع شده است و به وسیله خانواده ای که از سال 1968 آن را خریده اند، اداره می گردد. این مزرعه خانه بیش از 40 گاو هلشتاین (Holstein) و بیشتر از 204 مترمربع مساحت دارد. این مزرعه یکی از مکان های ویژه در میان جامعه صنایع لبنی توکیو به شمار میرود و بچه ها می توانند در آن موارد زیادی درباره طبیعت را فرابگیرند. گردشگران در این مزرعه می توانند به گاوها غذا داده و یا آن ها را بدوشند. بعلاوه می توان بستنی های خوشمزه ای را از فروشگاه موجود در این مزرعه خریداری کرد.

تور ارواح در توکیو

تور ارواح در توکیو بدون شک به میزان لیاقت خود با توجه روبرو نشده است. این تور می تواند برای شما یکی از غنی ترین تجربیات فرهنگی ممکن قابل دسترسی در توکیو باشد. کسانی که با ترس میانه خوبی دارند، می توانند یکی از شش تور موجود را انتخاب نمایند. نام این شش تور به ترتیب زیر است: تور ارواح و اجنه در توکیوی قدیمی، پیاده روی ارواح در خیابان پشتی، خون سامورایی، شیاطین منطقه قرمز، راز قبرستان و لباس روز. راهنماهای این تورها دارای اطلاعات بالایی بوده و به زبان های مختلفی صحبت می نمایند. آن ها نه تنها داستان های ترسناک ارواح را برای شما تعریف خواهند کرد بلکه شما را به راه ها و بخش های دورافتاده شهر نیز می برند.

گلدن گای (Golden Gai)

گلدن گای در شینجوکو (Shinjuku) هم به خاطر داشتن یک معماری منحصربه فرد و هم به خاطر داشتن محیطی شلوغ در شب ها مشهور است بااین وجود گردشگران خارجی کمی به این مکان می فرایند. گلدن گای در فاصله چند دقیقه پیاده روی در سمت شرقی ایستگاه شینجوکو واقع شده است. در حقیقت گلدن گای از شبکه ای متشکل از 6 خیابان باریک به وجود آمده است که به وسیله گذرگاه هایی کوچک به یکدیگر متصل هستند. در این مکان بیش از 200 کافه و رستوران قرار دارند که غذاها و نوشیدنی ها و تفریحات ژاپنی را با تنوع بالایی در اختیار مشتریان قرار می دهند.

کافه چمپیون

این مکان ویژه که در گلدن گای واقع شده است، یکی از مکان های بسیار محبوب برای سپری کردن زمان به وسیله ژاپنی ها است که در آن دائما آهنگ های ژاپنی کارائوکه (پخش آهنگ یک خواننده مشهور بدون صدای او و خواندن افراد عادی به جای خواننده به صورت زنده) پخش می گردد. این محل در حقیقت یک کافه ژاپنی است که حس و حالی بین المللی دارد. افراد محلی از نقاط مختلفی به این کافه می آیند زیرا قیمت های آن مناسب بوده و بعلاوه محیط این کافه بسیار دلپذیر و صمیمی است. البته موسیقی در این کافه در بعضی از موارد می تواند بیش ازحد بلند به نظر برسد و از دیگر معایب آن نیز می توان به مجاز بودن مصرف دخانیات در محیط کافه اشاره نمود که می تواند برای بعضی از افراد نامطلوب باشد. این مکان مشتریان بین المللی دارد ولی شناخته شده بودن آن به هیچ عنوان در حد خدمات و کیفیت آن بالا نیست پس اگر به توکیو سفر می کنید شاید بخواهید این کافه را نیز در میان گزینه های خود در نظر بگیرید.

منبع: الی گشت
انتشار: 12 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 12 اردیبهشت 1401 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 1441

به "جاذبه هایی مخفی در قلب توکیو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه هایی مخفی در قلب توکیو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید