مانع جذب ویتامین ها و املاح معدنی غذا ها نشویم!

به گزارش مجله پزشکی، حتی اگر به سراغ انتخاب سالم ترین گزینه های غذایی بروید، بدون در نظر دریافت نحوه صحیح مصرف آنها، نمی توانید از همه فواید و مواد مغذی موجود در آن ها بهره مند شوید.

مانع جذب ویتامین ها و املاح معدنی غذا ها نشویم!

به گزارش خبرنگاران، چند نمونه از بزرگترین اشتباهات که می توانند مانع جذب ویتامین ها و املاح معدنی در غذا ها شوند، از این قرارند:

غلات کامل: غلات کامل و حاوی سبوس مانند انواع لوبیا، حاوی آنتی اکسیدان هایی به نام فیتات هستند که به ویتامین ها و مواد معدنی در غذا ها متصل می شود و از جذب آن ها جلوگیری می کند. پس همیشه این غلات را قبل از مصرف در آب قرار دهید و بگذارید مدتی سپری شود تا فیتات موجود در آن ها از بین برود.

ماست: ماست حاوی آب است که البته خیلی ها راغب به مصرف آن نیستند. این در حالی است که این مایع حاوی پروتئین، ویتامین ب 12 و فسفر است. پس ماست را با آب موجود در آن مخلوط کنید و از حرارت دادن آن با غذا ها نیز اجتناب نمایید، چون باکتری های مفید موجود در آن، در اثر حرارت از بین می فرایند.

گوجه فرنگی: لیکوپن موجود در گوجه فرنگی ضد سرطان و ضد بیماری های قلبی است، اما بهتر است برای بهره بردن از این فواید، گوجه فرنگی را بپزید.

مارچوبه: این سبزی ارزشمند را آب پز نکنید. این کار باعث خارج شدن ویتامین ث موجود در مارچوبه می شود. بهتر است این سبزی را بخارپز و در نهایت کبابی کنید. آب مارچوبه را که بخارپز شده، دور نریزید و از آن برای تهیه سوپ و سس بهره ببرید تا از ویتامین ها و مواد معدنی موجود در آن بهره ببرید.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 11 تیر 1400 بروزرسانی: 11 تیر 1400 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 1095

به "مانع جذب ویتامین ها و املاح معدنی غذا ها نشویم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مانع جذب ویتامین ها و املاح معدنی غذا ها نشویم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید