مرمتگران آثار فرهنگی و هنری صاحب خانه صنفی شدند

به گزارش مجله پزشکی، انجمن صنفی سراسری مرمتگران آثار فرهنگی و هنری پس از 12سال پیگیری و برنامه ریزی تشکیل و نخستین مجمع عمومی آن امروز به صورت مجازی برگزار گردید.

مرمتگران آثار فرهنگی و هنری صاحب خانه صنفی شدند

جهت دریافت خدمات بازسازی آپارتمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، فتح الله احتیاجی ـ بازسازیگر و نماینده هیأت مؤسس انجمن صنفی بازسازیگران آثار فرهنگی و هنری ـ در این باره گفت: با وجود پیشینه بیش از 50 سال حفاظت و بازسازی در ایران و حضور بیش از 6000 بازسازیگر در کشور، متأسفانه هم اکنون تعداد اندکی از این افراد در بخش دولتی مشغول به کار هستند و مابقی به صورت بازسازیگر شخصی و پیمانکاری فعالیت می نمایند.

او اضافه نمود: از سویی، نبود ساز و کاری تعریف شده برای تخصص بازسازی اشیاء و آرایه های معماری به اسم یک شغل و حرفه شناخته شده و مستقل باعث فعالیت بعضی افراد غیرمتخصص در این حوزه و بیکار ماندن و فراموش شدن متخصصان این رشته شده است.

کارشناس پژوهشکده حفاظت و بازسازی آثار فرهنگی ـ تاریخی ادامه داد: به منظور ساماندهی و دفاع از حقوق صنفی بازسازیگران، بعد از 12 سال پیگیری و برنامه ریزی انتها بازسازیگران آثار تاریخی- فرهنگی صاحب خانه صنفی شدند.

نماینده هیأت موسس انجمن صنفی بازسازیگران آثار فرهنگی و هنری گفت: بر اساس فصل ششم قانون کار و ایجاد انجمن های صنفی با کمک وزارت کار و همراهی معاونت میراث فرهنگی پیشکسوتان بازسازی آثار تاریخی و فرهنگی از این به بعد جدا از هویت هنری، از هویت صنفی و سندیکایی هم بهره مند خواهند شد.

او با بیان این که این انجمن صنفی قرار است پیگیر مطالبات کاری، معیشتی و صنفی بازسازیگران آثار تاریخی ـ فرهنگی و آرایه های معماری در سراسر کشور باشد، اضافه نمود: امیدواریم این گام تاریخی با کمک و همراهی نهادهای مختلف از جمله وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، جهت خود را درست و اصولی پیش ببرد.

او اظهار کرد: این انجمن امروز به صورت مجازی اولین مجمع عمومی خود را به منظور تصویب اساسنامه انجمن صنفی و انتخاب اعضای هیأت مدیره و بازرس برگزار کرد و از این تاریخ به بعد این مجمع به طور رسمی با نام انجمن صنفی سراسری بازسازیگران آثار فرهنگی و هنری کار خود را آغاز می نماید.

احتیاجی با بیان این که این انجمن نوپا به کمک نهادهای دولتی برای استقرار در مکانی مناسب احتیاج دارد، گفت: ما به سوی همه بازسازیگران اشیاء تاریخی فرهنگی و آرایه های معماری دستِ کمک و همراهی دراز می کنیم تا این خانه صنفی خانه همه بازسازیگران گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 مرداد 1400 بروزرسانی: 12 مرداد 1400 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 1155

به "مرمتگران آثار فرهنگی و هنری صاحب خانه صنفی شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرمتگران آثار فرهنگی و هنری صاحب خانه صنفی شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید