مرگ گلکسی نوت احتمالا قطعی شده است

به گزارش مجله پزشکی، 2021 سال خوبی برای سری گلکسی نوت سامسونگ نبود و در این سال، فرایند مرگ تدریجی این سری گوشی های محبوب کلید خورد. سامسونگ طی یک سال گذشته به خوبی نشان داد که گوشی های تاشو اهمیت دوچندانی برای این شرکت پیدا نموده اند. حالا خبرگزاری معتبر ET NEWS خبر مهمی را در خصوص آینده سری گلکسی نوت منتشر نموده است.

مرگ گلکسی نوت احتمالا قطعی شده است

اول از همه در گزارش این خبرگزاری آمده که سامسونگ در سال 2022 هیچ برنامه ای برای گوشی های گلکسی نوت ندارد. این یعنی سال آینده هواداران گوشی های پرچم دار سامسونگ فقط با سری S22 و گوشی های تاشوی نو روبه رو خواهند شد. علاوه بر این، اگرچه در حال حاضر گوشی های سری نوت 20 همچنان فراوری می شوند، ولی فراوری این گوشی ها هم تا انتهای 2021 متوقف خواهند شد. بر اساس گزارش های منتشر شده، سامسونگ طی 2021 حدود 3.2 میلیون گوشی سری نوت 20 را به فروش رسانده که حدود یک سوم آمار فروش این گوشی ها در سال 2020 محسوب می شود.

در رابطه با مرگ سری نوت طی یک سال گذشته چندین گزارش مختلف منتشر شده و حالا عملا بسیاری از کاربران چشم انتظار اعلام رسمی این خبر هستند تا با این سری محبوب برای همواره خداحافظی نمایند. از طرف دیگر، باید به گوشی گلکسی S22 اولترا اشاره کنیم که همراه با دیگر اعضای سری S22 تا چند ماه دیگر معرفی می شوند.

بر اساس رندرها و گزارش های منتشر شده، شباهت های بسیار زیادی بین این گوشی و طراحی گوشی های سری نوت دیده می شود که از جمله می توان به پشتیبانی از قلم S-Pen، محلی برای تعبیه آن و بعلاوه طراحی زاویه دار اشاره نمود. به گفته بعضی کارشناسان، این گوشی عملا همان گلکسی نوت 21 اولترا است که قرار بود سال گذشته رونمایی شود. بعلاوه طراحی ماژول دوربین این گوشی هم هیچ شباهتی به S22 و S22 پلاس ندارد و همین موضوع شاخص بودن آن را افزایش داده است.

این گوشی قرار است همراه با اسنپدراگون 8 نسل 1 و اگزینوس 2200 (بسته به بازار) به دست کاربران برسد. بعلاوه از نظر دوربین های اصلی هم باید انتظار بهره گیری از دوربین 108 مگاپیکسلی، اولترا واید 12 مگاپیکسلی، تله فوتو 10 مگاپیکسلی با زوم 3 برابری و پریسکوپی 10 مگاپیکسلی با زوم 10 برابری را داشته باشیم.

اگر پیگیر خبرهای سامسونگ بوده باشید، احتمالا بارها به گزارش های مربوط به احتمال ادغام سری نوت و S روبرو شده اید. به نظر می رسد یکی از دلایل سامسونگ برای انجام این کار، به فروش پایین تر از حد انتظار گوشی های سری نوت برمی شود. در بازار گوشی های اندرویدی روزبه روز رقابت سخت تر می شود و در این میان شرکت ها برای بقا باید تصمیم های سختی را اتخاذ نمایند.

از سوی دیگر، نباید اهمیت گوشی های تاشو را کتمان کنیم. همان طور که احتمالا می دانید، گلکسی زد فولد 3 از قلم S Pen پشتیبانی می نماید و می تواند نظر بخشی از هواداران سری نوت را جلب کند. اگرچه این گوشی ها همچنان قیمت بسیار بالایی دارند و با بعضی محدودیت های جدی روبرو هستند، ولی سامسونگ در آینده نزدیک می تواند بر این چالش ها غلبه کند و با این کار، سری گلکسی زد فولد به جانشین تمام عیار سری نوت تبدیل می شوند.

درباره این تصمیم سامسونگ چه فکر می کنید؟ به نظر شما S22 اولترا و گوشی های تاشو می توانند جای خالی سری نوت را پر نمایند؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با ما و دیگران در میان بگذارید.

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 14 بهمن 1400 بروزرسانی: 14 بهمن 1400 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 1356

به "مرگ گلکسی نوت احتمالا قطعی شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرگ گلکسی نوت احتمالا قطعی شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید