مهندسی معکوس برای ساخت هتل های کپسولی در داخل کشور

به گزارش مجله پزشکی، مدیرعامل کانون دنیا گردی و اتومبیل رانی گفت: هتل های کپسولی در کنار پایانه های مسافری و گردشگری،و همچنین با توجه به سازگاری با محیط زیست می توانند در اکوکمپ ها مورد استفاده قرار گیرند.

مهندسی معکوس برای ساخت هتل های کپسولی در داخل کشور

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، حسین اربابی صبح روز یکشنبه 25 خرداد 99 در بازدید از نمونه های اولیه هتل های کپسولی با همراهی ولی تیموری معاون گردشگری، با بیان این مطلب اضافه نمود: قیمت تمام شده این هتل کپسولی ها بسیار کم است، از 20 میلیون تومان شروع و تا 100 میلیون تومان می رسد، نمونه های اولیه ای که روز گذشته با حضور دکتر علی اصغر مونسان رونمایی شد، حدوداً 60میلیون تومان است که یک محل اقامتی مناسب برای استفاده کوتاه مدت است.

مدیرعامل کانون دنیا گردی و اتومبیل رانی بیان کرد: خدماتی که در هتل کپسولی ها ارائه می گردد، در مقیاس هتل های چهار ستاره است، البته محدویت هایی از نظر فضا و حجم دارد اما امکانات آن بسیار خوب است و برای گردشگرانی که قصد اقامت کوتاه مدت را دارند، این هتل کپسولی ها گزینه بسیار مناسبی به شمار می آیند.

او اضافه نمود: تنوع بخشی به محصولات گردشگری یکی از مهمترین موضوعاتی است که از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دنبال می گردد که هتل های کپسولی به تحق این امر یاری می نماید، ضمن این که از نظر مالی نیز این هتل ها برای سرمایه گذار و نیز برای گردشگران به صرفه است و می تواند به عنوان شکل جدیدی از اماکن اقامتی به چرخه گردشگری اضافه گردد.

اربابی ادامه داد: درحال حاضر 80 نقطه در کشور برای استقرار هتل های کپسولی شناسایی شده و در فازهای بعدی تعداد بیشتری از آن ها جانمایی خواهد شد.

او با اشاره به اهمیت بومی سازی فرآیند ساخت وتولید این مدل از اماکن اقامتی جدید، یادآور شد: یکی از موضوعاتی که در مورد هتل کپسولی ها انجام خواهیم داد، مهندسی معکوس است که به طور حتم بعد از مهندسی معکوس و ساخت انواع این هتل کپسولی ها در کشور شاهد افزایش میزان استفاده از آن ها خواهیم بود.

مدیرعامل کانون دنیا گردی و اتومبیل رانی به استفاده از هتل های کپسولی در شرایط کرونا اشاره نمود و گفت: هتل های کپسولی با استفاده از یک سیستم بسیار پیشرفته ضدعفونی می شوند و ظرف مدت سه دقیقه برای میزبانی و پذیرایی از مسافران بعدی آماده می شوند.

هتل های کپسولی تنوع در محصولات گردشگری هستند

ولی تیموری معاون گردشگری کشور نیز در این بازدید با بیان این که این یک اقدام مناسب در حوزه گردشگری است، گفت: این مدل از هتل های کپسولی به عنوان یک مرکز اقامتی ارزان قیمت برای اقامت کوتاه مدت و استراحت موقت گردشگران در نظرگرفته شده است.

او اضافه نمود: یکی از مزیت های استفاده از این نوع مراکز اقامتی، تنوع بخشی به محصولات گردشگری است و می تواند به عنوان یک محل اقامتی ارزان قیمت و جدید مورد استفاده قرار گیرد.

تیموری ادامه داد: مزیت مهم دیگر هتل های کپسولی سازگاری آن با محیط زیست است و جانمایی هتل های کپسولی در مراکزی مانند اکوکمپ ها هیچ گونه مسئله ای را برای محیط زیست ایجاد نمی نماید.

منبع: میراث آریا
انتشار: 23 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 474

به "مهندسی معکوس برای ساخت هتل های کپسولی در داخل کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهندسی معکوس برای ساخت هتل های کپسولی در داخل کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید