موشک چندبار مصرف با چاپ سه بعدی ساخته می گردد

به گزارش مجله پزشکی، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، یک استارت آپ فضایی به تازگی از موشک تران آر(Terran R) رونمایی نموده که به طور کامل با پرینتر 3 بعدی ساخته می گردد. این وسیله پرتاب فضایی طی 60 روز ساخته می گردد و تمام آن چندبار مصرف است.

موشک چندبار مصرف با چاپ سه بعدی ساخته می گردد

شرکت ریلیتیویتی اسپیس (Realativity Space) این موشک را یک وسیله پرتاب 2 قسمتی معرفی نموده که ارتفاع آن 66 و قطر آن 4.9 متراست. این استارت آپ کالیفرنیایی مشغول طراحی موشکی برای ارسال ماهواره برای سفرهای چند سیاره ای است. موشک مذکور می تواند 20 هزار کیلوگرم را به مدار زمین ببرد.

همچنین 7 موتورAeon R3D در موشک به کار گرفته می شوند. البته قسمت بالایی موشک فقط یکی از موتورهای پرینت شده مذکور را حمل می نماید.

استارت آپ ریلیتیویتی اسپیس ادعا می نماید همه بخش های موشک از جمله قسمت های اول و دوم آن قابلیت چندبار استفاده را دارند. البته هنوز معین نیست تمام بخش های موشک چگونه بازیافت و دوباره استفاده می شوند.

ریلیتیویتی اسپیس ادعا می نماید این نخستین موشک جهان است که به طور کامل با پرینتر سه بعدی ساخته می گردد. هوش مصنوعی و ربات های اتوماتیک فرایند چاپ موشک و موتورهای آن را برعهده دارند.

البته این شرکت تصمیم ندارد تا تران آر را تا 2024 به فضا پرتاب کند، اما قرارداد ساخت موشک برای نخستین مشتری خود را امضا نموده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 تیر 1400 بروزرسانی: 14 تیر 1400 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 1100

به "موشک چندبار مصرف با چاپ سه بعدی ساخته می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موشک چندبار مصرف با چاپ سه بعدی ساخته می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید