نحوه دریافت اینترنت فیبر نوری مخابرات با مودم قسطی و فیبرکشی رایگان

به گزارش مجله پزشکی، مخابرات در جشنواره ای به نام فیبر در خانه طرح های فیبر نوری مختلفی به همراه مودم قسطی و فیبرکشی رایگان به مشترکان تازه پیشنهاد داده است.

نحوه دریافت اینترنت فیبر نوری مخابرات با مودم قسطی و فیبرکشی رایگان

در این جشنواره، شرکت مخابرات چندین سرویس با سرعت 300 مگابیت ارائه نموده که در بعضی از طرح ها، به صورت قسطی به مشتری داده می گردد و فیبرکشی داخل ساختمان نیز رایگان است.

مخابرات در اطلاعیه خود می گوید این سرویس های اینترنت فیبر نوری برای سراسر کشور قابل خریداری هستند و در بعضی از آن ها، امکان پرداخت قسطی هزینه اینترنت و مودم نیز وجود دارد.

در این طرح، از سرویس 300 مگابیت با حجم ترافیک ماهیانه 100 گیگابایت و 12 ماهه با قیمت 305 تا 412 هزار تومان (برحسب انتخاب مدل مودم فیبر نوری) هست تا طرح هایی مانند 960 گیگابایت سالیانه به قیمت 2/910/000 تا 3/360/000 تومان دیده می گردد.

تنوع طرح ها و بسته های اینترنت تانوما در این جشنواره بالا است؛ البته اگر واقعا در عمل همه این بسته ها در همه شهرها به مشتریان پیشنهاد گردد؛ نه اینکه مخابرات آن شهر بگوید فقط یک طرح داریم!

نحوه دریافت اینترنت فیبر نوری مخابرات

شرکت مخابرات می گوید دو روش برای ثبت نام و دریافت فیبر نوری تانوما وجود دارد:

1- مراجعه حضوری به نزدیک ترین مرکز مخابراتی محل سکونت در سراسر کشور (روش بهتر)

2- تماس با سامانه 2020 و استعلام درخواست فیبر نوری برای منطقه و ناحیه ای که زندگی می کنید.

تجربه کاربران نشان داده مراجعه حضوری به نزدیک ترین مرکز مخابراتی و پیگیری برای ثبت نام اینترنت فیبر، بهتر از تماس با 2020 یا مراجعه به سایت و آنالیز شرایط فیبرکشی منطقه و محله است.

مراکز مخابراتی در هر منطقه، اشراف بهتری نسبت به شرایط فیبرکشی خیابان ها و کوچه های آن منطقه و شهر دارند و بهتر از شماره تلفن 2020 می توانند شما را هدایت نمایند.

مخابرات تهران در پیغامک هایی که برای قبض تلفن ثابت به مشتریان زده؛ اعلام نموده هر فردی درخواست فیبر نوری دارد؛ با 2020 و 2021 تماس بگیرد و موقعیت سنجی گردد.

سیدعلی ملک جعفریان، مدیر مخابرات شهر تهران برای می گوید: شهروندان با شماره 2020 و 2021 تماس بگیرد و یک شماره تلفن ثابت یا موبایل اعلام نمایند.

ملک جعفریان می گوید پس از اعلام این شماره تلفن، نمایندگی ها و همکاران فروش مخابرات تلفن را آنالیز نموده و در صورتی که در این منطقه، پوشش دهی فیبر نوری باشد؛ یک اشتراک واگذار می نمایند.

او می گوید در صورتی که این منطقه هنوز زیر پوشش فیبر نباشد؛ همکاران مخابراتی در منطقه، آنالیز می نمایند تا اگر متقاضیان به 10 نفر می رسند؛ بتوانند فیبر بک بن (back bone) را اجرا نمایند.

قیمت اینترنت فیبر نوری مخابرات

براساس جدولی که مخابرات در سایت خود و برای جشنواره فیبر در منزل منتشر نموده است؛ 12 طرح و سرویس با سرعت 300 مگابیت ولی شرایط مختلف، از نقدی کامل تا اقساط ماهیانه ارائه شده که در زیر مشاهده می کنید:

در این طرح ها شما آزادی کامل دارید هزینه اینترنت را نقدی یا اقساط بپردازید. بعلاوه، هزینه مودم و فیبرکشی را می توانید اقساط و رایگان کنید.

مثلا، در طرح شماره 1، ماهیانه 100 گیگابایت حجم اینترنت بین الملل دریافت می کنید و جمعا این سرویس 12 ماهه است که باید هر ماه برحسب مدل مودم فیبر نوری که انتخاب کردید؛ از 305 هزار تومان تا 412 هزار تومان بپردازید. هزینه فیبرکشی در این طرح رایگان و هزینه مودم اقساطی است.

در طرح بعدی، باز هم ماهیانه 100 گیگابایت اینترنت دریافت می کنید ولی طرح 24 ماهه با مودم اقساطی و فیبرکشی رایگان به قیمت 224 هزار تومان تا 300 هزار تومان است.

کلا، طرح ها به دو شکل پس پرداخت و پیش پرداخت هستند. در طرح های پیش پرداخت، باید همان ابتدا، تمام هزینه سرویس و مودم را بپردازید و فقط فیبرکشی می تواند رایگان یا اقساط باشد.

نحوه دریافت مودم اقساطی مخابرات

اگر یکی از طرح های پس پرداخت را انتخاب کنید؛ می توانید مودم اقساطی مخابرات برای اینترنت فیبر نوری را دریافت ولی هزینه آن را به صورت ماهیانه پرداخت کنید و دیگر نیازی نباشد مثلا یک جا 2 یا 3 میلیون تومان بابت مودم بپردازید.

در این طرح ها، هزینه فیبرکشی رایگان است و هزینه اینترنت و مودم به صورت اقساط ماهیانه از 12 ماه تا 24 ماه خواهد بود.

کمترین قسط ماهیانه 224 هزار تومان و بیشترین قسط ماهیانه هم 412 هزار تومان است.

البته، مخابرات تاکید نموده مشخص اندازه قسط ماهیانه اینترنت فیبر نوری تانوما، بستگی به انتخاب مدل مودم فیبر نوری دارد؛ چون بعضی مدل ها گران تر و به تبع آن، اندازه قسط بیشتر است.

حتما مقاله زیر درباره مودم فیبر نوری مخابرات را بخوانید:

مخابرات، پارسال یک جشنواره اینترنت ADSL و VDSL و FTTH را شروع کرد که در آن به مشتریان اینترنت VDSL و FTTH داده می شد.

اکنون، این طرح کاملا برداشته شده و طرح مودم قسطی جایگزین آن شده تا مردم بتوانند با هزینه کمتری و شکسته شدن کل هزینه اینترنت FTTH در چندین ماه، برای فیبر نوری ثبت نام نمایند.

تجربه یک متقاضی فیبر نوری مخابرات

همه چیز جشنواره فیبر در منزل مخابرات خوب است؛ جز اینکه در عمل هیچ بخشی از آن اجرا نمی گردد!

مثلا ممکن است در شهر شما فقط یکی از طرح های بالا که عموما با مودم نقدی و پرداخت هزینه فیبرکشی است؛ ارائه گردد.

در یک نمونه، دوست برای ما پیغام فرستاد که مخابرات یک باکس ONU تا 20 متری خانه آن ها آورده است و زمین نیز کنده شده و کابل های فیبر نوری کار گذاشته شدند.

این دوست مان گفت وقتی با سامانه 2020 مخابرات تماس گرفتیم؛ اظهار بی اطلاعی کردند و صرفا گفتند هزینه مودم بین 1.5 تا 2 میلیون تومان است؛ هزینه فیبرکشی داخل ساختمان حدود 700 هزار تومان است و هزینه فیبرکشی از باکس ONU تا درب منزل را هم باید بپردازید که براساس هر متر کابل کشی فیبر است.

این صحبت ها با تمام آن چه که از جشنواره اینترنت مخابرات در بالا گفتیم؛ تناقض دارد!

حتی با صحبت های وزیر ارتباطات، جناب آقای عیسی زارع پور نیز در تناقض است که گفتند دولت یارانه ای به شرکت های اینترنتی داده تا هزینه فیبرکشی رایگان گردد و و به اینترنت FTTH وصل شوند.

نظر شما درباره نحوه دریافت فیبر نوری مخابرات، هزینه اینترنت تانوما و مودم قسطی با فیبرکشی رایگان چیست؟ شما تجربه خرید اینترنت تانوما را دارید؟

منبع: شبکه چی
انتشار: 3 دی 1402 بروزرسانی: 3 دی 1402 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 1715

به "نحوه دریافت اینترنت فیبر نوری مخابرات با مودم قسطی و فیبرکشی رایگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نحوه دریافت اینترنت فیبر نوری مخابرات با مودم قسطی و فیبرکشی رایگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید