نسخه اروپایی و تازه کیا اسپورتیج
به گزارش مجله پزشکی، تازهترین نسخه از نسل پنجم کیا اسپورتیج قبلاً با ظاهری تازه و رادیکال رونمایی شده است، اما برای اولین بار شرکت کره ای یک مدل اسپورتیج منحصر به فرد را برای بازار اروپا توسعه داده است. این SUV آینده دارای طراحی سفارشی و تنظیم شاسی مناسب جاده های اروپایی خواهد بود که طرح های مفهومی آن تازهاً منتشر شده است.
با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.
به گزارش خبرنگاران، همچون نسخه بین المللی، کیا اسپورتیج مخصوص اروپا هم الهام زیادی از طراحی خودروی تمام برقی کیا EV6 می گیرد که در این زمینه می توان به چراغ های روشنایی روز C شکل و کاپوت تهاجمی در جلو اشاره نمود. اگرچه این طرح ها نشان می دهد که نسخه اروپایی ممکن است نوار نوری تمام عرض را که قبلاً در مدل تمام برقی مشاهده شده، از دست بدهد اما، خط دور کمر به همراه جلوپنجره مارک تجاری کیا Tiger Nose در بزرگترین و جسورانه ترین شکل خود باقی خواهد ماند. اسپورتیج اروپایی بعلاوه دارای سپر جلویی کمی تغییر شکل یافته است.
واضح ترین تغییر بصری نسبت به مدل بین المللی کیا اسپورتیج، ستون C شکل و زاویه دار است که با طراحی Z با اسپویلر صندوق عقب یکپارچه می گردد. استفاده از دو رنگ هم برای اولین بار در اسپورتیج ظاهر می گردد و مدل اروپایی آن سپر عقب متفاوتی را دریافت می نماید که قسمت پایین آن با رنگ بدنه در مقابل یک پنل پشتی مشکی براق متضاد است. این برند هنوز ابعاد یا ظرفیت صندوق عقب اسپورتیج نو را اعلام ننموده است، اما ادعا می نماید که مقدار قابل توجهی نسبت به مدل بین المللی خواهد داشت. به گفته کیا، مدل اروپایی مشخصات جمع و جورتر و ماجراجویی تری خواهد داشت که ممکن است ابعاد کوچکتری نسبت به اسپورتیج بین المللی را به همراه داشته باشد.
درخصوص تغییرات داخلی نسخه ویژه اروپا کیا اسپورتیج هم اطلاعات تفصیلی در دست نیست، اما اسپورتیج نو تفاوت چشمگیری با مدل قبلی خواهد داشت. مانند EV6، این خودرو یک سیستم اطلاعات تفریح خمیده بزرگ در داشبورد دارد که به یک مجموعه گسترده از ابزار دیجیتال متصل می گردد. کیا هنوز هیچ مشخصاتی را در اینباره تأیید ننموده است، اما احتمالاً این سیستم همان تنظیماتی است که در هیوندای توسان به تازگی منتشر شده است و از دو صفحه نمایش 10.25 اینچی استفاده می نماید. بقیه کابین با تابلو های لمسی نرم و طیف وسیعی از سطل های ذخیره سازی دستی تزئین شده است. کنسول مرکزی بعلاوه دارای کنترل برای سیستم اطلاعات تفریح، همراه با دنده گیربکس اتوماتیک است.
کیا بعلاوه تأیید نموده است که بعضی مشخصات نو اسپرت X-Line را در اسپورتیج نو هم عرضه می نماید. بدنه اسپرت تر شامل سپر جلو نو، دامن های جانبی پایین و قفسه سقفی منحنی، به همراه انتخاب دو روکش تزیینی منحصر به فرد به رنگ سبز مایل به قرمز یا مشکی است. کابین بعلاوه دارای روکش چوبی و فلزی مشکی رنگ خواهد بود. کیا هیچ جزئیاتی در خصوص موتور و پیشرانه های اسپورتیج بعدی تأیید ننموده است، اما مانند مدل فعلی، باید بسیاری از مکانیکال های خود را با هیوندای توسان به اشتراک بگذارد؛ بنابراین در صورتی که اسپورتیج بعدی از موتور کامل توسان استفاده کند، امکان انتخاب پیشرانه جلو و چهار چرخ وجود دارد. خط فراوری هیوندای با موتور های بنزینی و دیزلی شروع می گردد که شامل یک مجموعه 48 ولت هیبریدی ملایم است. این سیستم که قبلاً در موتور های محدوده اسپورتیج فعلی ارائه شده است، هنگام کاهش سرعت، انرژی ترمز را مهار نموده و باتری کوچکی را شارژ می نماید. سپس شارژ خود را برای کاهش بار موتور تحت شتاب به کار می گیرد. فناوری MHEV با گیربکس دستی هوشمند که در واقع یک گیربکس دستی که دارای کلاچ کنترل الکترونیکی است، امکان حرکت سریع و بدون حرکت موتور را فراهم می نماید.
گام بعدی برای افزایش محدوده هیبریدی، یک ترکیب سنتی بنزینی و الکتریکی خواهد بود. یک موتور 1.6 لیتری احتراقی با یک موتور الکتریکی 59 اسب بخاری ترکیب می گردد که قدرت خروجی آن 227 اسب بخار و گشتاور 350 نیوتون متر است. به گزارش خبرنگاران، این هیبرید اجازه می دهد تا خودرو مسافت های کوتاه را تنها در حالت الکتریکی بپیمایید و باتری ها هم در هنگام حرکت از خود موتور شارژ می شوند. اگر نو نو به طور کامل از توسان پیروی کند، می تواند به لطف گزینه دمپر های تطبیقی سیستم تعلیق قابل تنظیم را ارائه دهد. بعلاوه می تواند یک سیستم رانندگی نیمه مستقل را ارائه دهد که به اسپورتیج اجازه می دهد در مقاطعی بدون احتیاج به مداخله راننده، برای مدت کوتاهی شتاب گرفته، ترمز کند و یا در بین خطوط رانندگی کند.
تصاویر مفهومی نسخه اروپایی کیا اسپورتیج 2022
منبع: autoexpress
ترجمه: مصطفی جرفی-خبرنگاران
منبع: فرارو