هزینه بازسازی ساختمان

به گزارش مجله پزشکی، امروزه بیش از گذشته بازسازی ساختمان در شهرهای کوچک و عظیم صورت می گیرد. اما علت آن چیست؟ مراحل بازسازی ساختمان کدام است؟ با ما همراه باشید تا تیم متخصص بازسازی ساختمان شرکت رویامال هر آنچه را که در این زمینه نمی دانید به شما آگاهی داده و تجربه خود را خالصانه در اختیار شما قرار بدهد.

هزینه بازسازی ساختمان

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی خانه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

دلایل بازسازی ساختمان

هر ساختمانی بعد از مدتی نمای ظاهری خود را از دست خواهد داد که همین موضوع بدون شک شما را به فکر بازسازی ساختمانتان خواهد انداخت که هزینه بازسازی ساختمان را نیز باید در نظر داشته باشید.گاهی نیز فرسودگی بیش از اندازه یک ساختمان ، افراد را به فکر بازسازی ساختمان های قدیمی می اندازد. که اگر این کار انجام نشود خطرات و همچنین آسیب هایی به دنبال این فرسودگی ها افراد ساکن در آن جا را تهدید می نماید. هزینه بازسازی ساختمان بسیار مقرون به صرفه تر از ساخت ساختمان جدید و تخریب ساختمان قدیمی خواهد بود به همین دلیل است که نقش بازسازی ساختمان و هزینه بازسازی ساختمان پر رنگ تر می شود.

ضمناً می توان به این نکته اشاره کرد که بدلیل افزایش ساخت و ساز در کشور و پایین آمدن عمر مفید ساختمان ها احتیاج به بازسازی ساختمان بیشتر از گذشته حس می شود.

عمر 30 تا 50 ساله ساختمان ها در ایران به سرعت باعث تغییر حالت و همچنین نمای ساختمان ها می شود. حتی بر اساس آداب و رسوم هر ساله در خانه تکانی ها بازسازی منزل توسط افراد انجام می شود.بازسازی ساختمان در هرصورتی که انجام پذیرد(جزیی یا کلی) باید که قوانین را رعایت کند، زیرا که رعایت نکردن اصولی بازسازی ساختمان می تواند موجب آسیب به ساختمان یا تخریب آن شود.

دلایل بازسازی ساختمان

مراحل بازسازی ساختمان

برای آغاز بازسازی ساختمان اولین مرحله مشاوره با افراد متخصص در این زمینه می باشد. با معماران و مهندسان متخصص در میان بگذارید که هدفتان از بازسازی ساختمان چیست؟ کدام قسمت می خواهید حذف شود و کدام قسمت تغییر یا بدون تغییر باقی بماند. ضمناً در نظر بگیرید که چه میزان بودجه ای برای بازسازی ساختمان در نظر گرفته اید و هزینه بازسازی ساختمان که اختصاص داده اید چه مقدار می باشد؟ پس از آنالیز و مشاوره با مهندسان در صورت اطمینان از تصمیمتان می توانید جهت دریافت مشاوره و پیش بردن بازسازی و نوسازی ساختمان تان اقدام نمایید.

مرحله بعدی تعیین کردن متریال استفاده شده برای نوسازی ساختمان است که پس از آنالیز تعیین خواهد شد. امروزه متریال های با کیفیت و ارزان تری چون پی وی سی و سقف های کاذب وارد بازار شده اند تا جایگزینی برای متریالی چون چوب گران قیمت شوند. استفاده از این متریال علاوه بر ارزان بودن، سرعت را در بارزسازی ساختمان افزایش می دهند.

پس از طی این جهت بازسازی ساختمان به صورت فیزیکی انجام می شود. نورپردازی، کف سازی، رنگ آمیزی دیوارها و سقف ها، اجرای صحیح پوشش دیوارها، قرنیز دیوارها، دکوراسیون داخلی ساختمان و … جز مواردی می باشند که باید در بازسازی ساختمان فرسوده و همچنین آپارتمان قدیمی به آن ها توجه نمود.

مراحل بازسازی ساختمان

مراحل بازسازی ساختمان قدیمی

1- لیستی از احتیاجهای ساختمان تهیه کنید:

تمام آنجه را که از یک منزل جدید می خواهید، جز به کل به طور کامل یادداشت کنید. در ادامه نظر تمامی اعضای ساکن ساختمان را نیز جویا شوید تا بعدا مجبور به تغییر دوباره نشوید.

2- تصویرسازی از آنچه که می خواهید در بازسازی ساختمان تحقق بخشد، (از رویا تا واقعیت):

برای تحقق بخشیدن به رویاهایتان هر کدام از خواسته هایی که در لیست ذکر نموده اید را در اینترنت جستجو نمایید و نمونه های مختلفی را مشاهده کنید. به این صورت می توانید نزدیک ترین موارد موجود را به خواسته هایتان پیدا نمایید.

3- مراجعه به دفاتر بازسازی ساختمان:

هر کاری را باید به کاردانش سپرد. جهت انجام این کار به یک دفتر طراحی داخلی مراجعه نمایید و خواسته هایتان را در اختیار آن ها قرار دهید تا با یک طرح پیشنهادی فوق العاده ، استارت کار بازسازی زده شود.

4- تخریب ساختمان به طور اصولی:

باسازی ساختمان با بخشی به نام تخریب همیشه، همراه خواهد بود. اما مهم این است که تخریب را به طور اصولی انجام دهید تابه ساختمان آسیبی وارد نشود.

5- مرحله ساخت:

روشن است که پس از مرحله تخریب، مرحله ساخت باید انجام گیرد. ساخت می تواند شامل، افزودن بعضی از دیوارها و کفپوش ها یا برطرف کهنگی ها در ساخت منزل جدید صورت می گیرد.

6- مرحله بازسازی تجهیزات ساختمان:

در این مرحله تمامی موارد همانند: لوله کشی ، برق کشی ، رنگ نمودن دیوارها ، تنظیم وسایل گرمایشی و سرمایشی ، نورپردازی و… انجام می شود.

7- بازسازی داخلی:

بازسازی داخلی منازل قدیمی شامل چیدمان المان ها و دکوراسیون محیط ساختمان بازسازی شده می باشد. با طی کردن این مراحل در بازسازی ساختمان قدیمی ، شما بعد از مدت کوتاهی با خیالی آسوده ، صاحب فضایی بدون فرسودگی و با ظاهری زیبا خواهید شد.

نکاتی در خصوص بازسازی ساختمان قدیمی

در بازسازی هرگونه از منازل و ساختمان ها احتیاج به طی نمودن مراحلی می باشد که در بازسازی ساختمان قدیمی باید این مراحل را با حساسیت و دقت بیشتری طی نمود. این که محیط منزل تان برایتان یکنواخت شده باشد، با فرسوده شدن منزل کاملا متفاوت می باشد. زیرا که هر کدام از این موارد نوع خاصی از بازسازی را می طلبند و در واقع هزینه بازسازی ساختمان که مورد بازسازی قرار می گیرند نیز متفاوت خواهد بود.

بازسازی منازل قدیمی

انواع بازسازی ساختمان

در این قسمت انواع بازسازی ساختمان را شرح خواهیم داد.

بازسازی ساختاری: به طور کلی در این نوع بازسازی سعی می شود که با توجه به نظرات صاحب ملک ، نوع ساختار محیط و یا کاربری آن تغییراتی داشته باشد. به طور مثال موارد ذیل در بازسازی ساختاری انجام می شود:

  1. طراحی دوباره نقشه و زیاد نمودن فضای محیط
  2. ساخت و یا بازسازی قسمت زیرزمین برای منزل
  3. بازسازی و نوسازی برای تجهیزات و اتصالات منزل

اصلاح بازسازی: در واقع در این نوع بازسازی فقط اجزای محیط تغییر خواهد کرد. به طور مثال در خصوص این نوع بازسازی می توان به نمونه های ذیل اشاره کرد:

  1. ایجاد و یا برداشتن دیوار
  2. تغییر کفپوش محیط
  3. تغییر ظاهر محیط بدون تغییر ساختار با تعویض مصالح
  4. کناف ، رابیتس و …
  5. افزودن لوستر ، چراغ آویز و …

هزینه بازسازی ساختمان

تعمیرات و همچنین بازسازی ساختمان هزینه هایی را نیز در بر خواهد داشت. حال اینکه بازسازی آپارتمان قدیمی باشد یا منازل مسکونی.

هزینه بازسازی ساختمان با قیمت بازسازی منازل مسکونی تفاوت چندانی نخواهد داشت و تمامی این ها بستگی به نوع احتیاج شما و میزان فرسودگی و خرابی های به بار آمده دارد.

هزینه بازسازی ساختمان

عوامل موثر در هزینه بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان تغییری می باشد که می تواند ارزش ریالی خانه را افزایش داده و کیفیت زندگی روزمره ساکنان آن را بهبود ببخشد.

سالانه افراد زیادی اقدام به بازسازی فضای محل سکونت خود می نمایند. شاید یکی از رایج ترین بازسازی ها ، بازسازی و طراحی مجدد آشپزخانه ها همانند باز نمودن آن ها یا تغییر کاشی و کابینت باشد. البته توجه داشته باشید که در بازسازی ساختمان گاهی فقط نوسازی قسمت هایی از منزل و بدون اتفاق افتادن تغییرات مهم انجام خواهد شد. کارهای جزیی تر هم در پروژه های بازسازی منزل به چشم می خورند. کارهایی همانند:

  • کاغذ دیواری
  • کاشی و سرامیک کف
  • گچ کاری
  • پارکت
  • کناف
  • سقف کاذب

عوامل موثر در بازسازی ساختمان

قیمت بازسازی منزل بر اساس مترمربع

هزینه یا قیمت بازسازی منزل بر اساس مترمربع با گستره بزرگی روبرو می باشد. زیرا که میزان تغییرات ، متریال استفاده شده ، کیفیت و سطح کار در این مورد بسیار موثر خواهد بود. دربعضی مواقع تغییرات آن قدر زیاد است که متخصصین حرفه های مختلف مانند بنا، نجار، برقکار، تاسیساتی و نقاش به کار گرفته می شوند. طبیعتا محله و اینکه در کدامیک از مناطق تهران یا شهرستان باشید در قیمت گذاری پیمانکاران و متخصصین تاثیرگذار خواهد بود.

هزینه بازسازی آشپزخانه

آشپزخانه جز رایج ترین مکان هایی می باشد که در پروژه ها، بازسازی می شوند. برداشتن دیوار آشپزخانه های قدیمی و تبدیل فضای بسته به فضای باز پیشخوان دار ، تعویض کاشی ، سرامیک ، سینک ، شیرآلات ظرفشویی و همچنین طراحی و ساخت کابینت از جمله خدماتی می باشد که در بازسازی آشپزخانه انجام می شود و در هزینه آن نیز تاثیر خواهد داشت.

هزینه بازسازی سرویس بهداشتی

بعضی مواقع هزینه های تعمیرات مواردی مانند برطرف نم و رطوبت یا ترکیدگی و نصب لوله، با سرشکن شدن بر روی موارد کلی تری مانند نصب کاشی و سرامیک موجب می شود تا بسیاری از مشتریان تصمیم به تغییرات بزرگتری بگیرند. تعویض لوازم بهداشتی ، شیرآلات ، کاشی و سرامیک و یا بازسازی قیرگونی و عایق رطوبتی از جمله این موارد خواهند بود.

بازسازی سرویس بهداشتی

بازسازی فضاهای دیگر ساختمان

به دو مورد بالا می توان دیگر فضاهای منزل را هم افزود و بازسازی را به صورت کامل انجام داد. در این صورت معمولا احتیاج به نقاشی ساختمان ، تغییر نوع کفپوش و همچنین نصب آن هم وجود دارد. ضمناً برداشتن و جابجا نمودن دیوارهای حایل و نه حامل چون معمولا منجر به تغییرات مثبت در فضای خانه می شوند بسیار پرطرفدار می باشند.

هزینه بازسازی در فصل های کاری

بعضی از کارهای مرتبط با بازسازی ساختمان و بنایی در فصول مختلف سال انجام می شود که فصل خاص بر قیمت آن تاثیر خواهد داشت. یکی از این موارد عایق بندی و قیرگونی است که به طور مثال در فصل های بارانی به علت مشغله بیشتر متخصصان ممکن است پیدا نمودن یک متخصص کاربلد به زمان بیشتری احتیاج داشته باشد و هزینه بیشتری هم نسبت به فصل دیگری مثل تابستان طلب کند. نقاشی ساختمان هم که در این دسته بندی قرارمی گیرد در روزهای پایانی سال گران تر و شاید با زحمت بیشتر انجام شود.

هزینه بازسازی در فصل های کاری

هزینه نیروهای مورد احتیاج

بعضی اوقات پیمانکار هزینه نیروهای کار را به صورت روزمزد در قیمت گذاری اعمال نموده و به همراه دیگر موارد مورد احتیاج به صورت تفکیک شده قیمت گذاری می نماید. مدل دیگر که در اغلب موارد به صرفه تر است قیمت گذاری بصورت کلی و پروژه ای خواهد بود. به این شکل هزینه بازسازی ساختمان به طور کامل تعیین خواهد شد.

چرا ساختمان ها به بازسازی و نوسازی احتیاج دارند

وقت آن رسیده است که بگوییم اصلا چرا ساختمان ها به بازسازی و نوسازی احتیاج دارند؟ در واقع بازسازی و نوسازی ساختمان دیر یا زود باید برای بیشتر منازل به ویژه بازسازی منازل قدیمی انجام شود. برای پاسخ به این پرسش می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • با توجه به بافت های قدیمی و به کارگیری از مواد غیراستاندارد در بیشتر منازل قدیمی ، جهت حفظ ایمنی باید بازسازی منازل قدیمی انجام شود.
  • یکی دیگر از دلایل احتیاج ما به بازسازی، تغییر ساختار و همچنین بنای ساختمان خواهد بود.
  • تغییر کاربری محیط نیز از عوامل بازسازی می باشد. به طور مثال برای منازل قدیمی با بازسازی داخلی می
  • توان کاربری قسمت های مختلف منزل را تغییر داد.
  • تغییر در ظاهر یکنواخت ساختمان ها
  • تمام شدن عمر مفید مصالح ساختمانی و جایگزینی با مواد و مصالح جدید و با کیفیت
  • برطرف خسارت های احتمالی ناشی از حوادث طبیعی همانند زلزله یا خسارات ناشی از حیوانات مانند خوردگی چوب ها توسط موریانه و …
  • در ایران بسیاری از منازل به دلیل ضعف در اجرا و همچنین ساخت ساختمان ها ، بعد از گذشت سی سال از پنجاه سال استاندارد ، احتیاج به بازسازی دارند.

علت بازسازی ساختمان

کاربرد بازسازی ساختمان

در واقع هزینه بازسازی ساختمان یا بازسازی آپارتمان روندی می باشد که در آن منزل یا آپارتمان دستخوش تغییراتی ساختاری می شود. که این تغییرات باعث ایجاد مزایایی خواهد شد و در ادامه به آن ها می پردازیم:

1- ارزش منزل از نظر قیمتی که دارد ، افزایش پیدا می نماید.

2- کیفیت زندگی ساکنان آن افزایش پیدا می نماید.

3- سازه های قدیمی و فرسوده از بین می رود.

4- فضای منزل بهبود می بخشد.

5- فضای خانه را زیباتر و بزرگتر می نماید.

6- تغییر سبک یک محیط به سبک دیگری.

توجه به این نکته ضروری می باشد که بازسازی ساختمان های قدیمی شامل بازسازی بخش های متفاوتی همانند آشپزخانه ها ، اتاق خواب ، سرویس های بهداشتی و… می شود که برای هر قسمت باید با توجه به احتیاج مشتری و همچنین ابعاد محیط ، پلن و طراحی خاصی در نظر گرفته شود.

منبع: رویا مال
انتشار: 12 خرداد 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 333

به "هزینه بازسازی ساختمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه بازسازی ساختمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید