همه آن چیزهایی که از رویداد سرفیس مایکروسافت انتظار داریم

به گزارش مجله پزشکی، مایکروسافت روز 22 سپتامبر (چهارشنبه 31 شهریور ماه) رویداد Surface خود را خواهد داشت؛ رویدادی که انتظار داریم در آن شاهد دستگاه های نو مایکروسافت باشیم و درباره ویندوز 11 بشنویم!

همه آن چیزهایی که از رویداد سرفیس مایکروسافت انتظار داریم

ویندوز 11 روز 5 اکتبر به طور رسمی عرضه می شود؛ پس احتمالا مایکروسافت 4 دستگاه سرفیس تازه خود را با ویژگی های نرم افزاری مبتنی بر سیستم عامل تازه معرفی خواهد نمود؛ هرچند که گفته می شود همه این دستگاه ها مبتنی بر ویندوز 11 نیستند. بعلاوه، از هفته آینده سری دوم دستگاه تاشوی مایکروسافت Surface Duo با سیستم عامل اندروید روانه بازار خواهد شد.

در ادامه نگاهی داریم به همه آن چیزی که از رویداد مایکروسافت سرفیس 22 سپتامبر 2021 انتظار می رود:

سرفیس پرو 8

دستگاه Surface Pro را می توان اصلی ترین پرچم دار سرفیس مایکروسافت دانست که از زمان انتشار ویندوز 8 در سال 2012 تا کنون وجود داشته است. مایکروسافت میخواهد سرفیس پرو 8 را با سیستم عامل ویندوز 11 معرفی کند.

ما منتظر هیچ تغییر عظیمی در Surface Pro 8 نیستیم؛ چون مایکروسافت قبلا به کسب وکارها گفته است که طراحی کلی، درگاه ها و مشخصات سخت افزاری این دستگاه را حفظ خواهد نمود تا با اکسسوری ها و بعضی سیستم ها هنوز سازگاری کامل داشته باشد.

با این اوصاف، یک منبع آشنا به برنامه های مایکروسافت می گوید قرار است صفحه نمایش سرفیس پرو 8 عظیم تر شده و حاشیه های کمتری داشته باشد. بعلاوه، انتظار می رود که مایکروسافت در این مدل از سرفیس پرو، درگاه تاندربرولت را لحاظ کند تا اولین بار باشد که مایکروسافت از یک درگاه تاندربولت در سری دستگاه های سرفیس خود استفاده می نماید.

پس از نگرانی های پیش آمده برای مایکروسافت، این شرکت در پی حذف درگاه های USB-A حداقل در یک مدل سرفیس پرو 8 است و می خواهد درگاه تاندربولت را جایگزین آن کند.

بعلاوه، از دیگر تغییرات احتمالی می توان به استفاده از تازهترین تراشه های نسل یازدهم اینتل و پشتیبانی از درایوهای SSD قابل جابه جایی مشابه Surface Pro X یا Surface Laptop 4 اشاره نمود.

سرفیس بوک 4

مایکروسافت از طراحی عظیم و تازه سرفیس بوک تازه خود رونمایی خواهد نمود. شاهد یک تغییر قابل توجه در طراحی هستیم که باعث می شود نمایشگر حرکت راحت تری داشته باشد و به جلو و نزدیک صفحه کلید بیاید تا به سادگی میان فرم فکتور لپ تاپ و تبلت جابه جا شود؛ چیزی شبیه به HP Elite Folio. اولین بار سایت Windows Central این اطلاعات را فاش کرد.

این طراحی تازه به مایکروسافت اجازه می دهد تا صفحه نمایش سرفیس بوک 4 را ارتقا دهد. می دانیم که مایکروسافت می خواهد از یک نمایشگر با نرخ تازه سازی بالاتر، احتمالا 120 هرتزی و با پشتیبانی از تغییر نرخ بازسازی در ویندوز 11 رونمایی کند. این ویژگی اجازه می دهد در پیمایش های نرم افزاری و برای صرفه جویی در مصرف باتری، به نرخ 60 هرتز برود.

این نرخ تازه سازی پویا می تواند به بهبود حرکت قلم نوری هم منجر شود. مایکروسافت Surface Pen را هم برای کار با سرفیس بوک 4 بهبود و ارتقا داده است تا بازخوردهای لمسی بهتری داشته باشیم. این قلم در کناره سرفیس بوک 4 وصل می شود و از شارژ مغناطیسی پشتیبانی خواهد نمود.

سرفیس پرو ایکس

انتظار می رود مایکروسافت در این رویداد از مدل تازه Surface Pro X رونمایی کند. فکر می کنیم هیچ تغییر عمده ای در طراحی این دستگاه هم انجام نشود ولی ارتقای پردازنده و نرخ تازه سازی تصویر را خواهیم داشت. شنیده شده است که مایکروسافت در حال تست نمایشگرهای با نرخ تازه سازی تصویر بالا در دستگاه های Surface Pro و Surface Pro X است.

سرفیس گو 3

آخرین دستگاه سرفیس ویندوزی که انتظار داریم مایکروسافت در رویداد 22 سپتامبر خود رونمایی کند؛ Surface Go 3 است. این سرفیس کوچک تر همان طراحی جمع و جور خود را حفظ خواهد نمود اما گفته می شود شامل یک ارتقای عظیم در سخت افزار داخلی است. حداقل یک مدل با پردازنده Core i3 اینتل معرفی خواهد شد تا کارایی بهتری نسبت به مدل های ضعیف تر دارای پردازنده Pentium Gold ارائه بدهد.

بعلاوه، مایکروسافت شاید مدل هایی با رم های عظیم تر و سریع تر ارائه بدهد و دیگر شاهد رم های 4 گیگابایتی و ماژول های حافظه داخلی کند eMMC نباشیم. به نظر می رسد سرفیس گو 3 یک ارتقای میانه ویندوز 11 باشد.

سرفیس دوئو 2

یکی از عظیم ترین خبرهای پیرامون رویداد اخیر مایکروسافت، رونمایی از نسل بعدی گوشی های سرفیس مایکروسافت است. سرفیس دوئو 2 جانشین نسل اصلی Surface Duo می شود و اطلاعات و تصاویر زیادی پیرامون آن منتشر شده است.

عظیم ترین ارتقای سخت افزاری Surface Duo 2 شامل یک دوربین سه گانه با لنزهای اولتراواید، تله فوتو و لنز استاندارد است. ماژول دوربین پشتی شامل یک برآمدگی است و از تازهترین پردازنده کوالکام اسنپدراگون 888 با پشتیبانی از 5G و وای فای 6 و NFC بهره می برد.

سرفیس دوئو 2 شامل بعضی تغییرات جزئی دیگر هم هست. انتقال حسگر اثر انگشت به روی کلید پاور یا قرار دادن درگاه USB-C در سمت راست دستگاه از آن جمله هستند.

ابهام عظیم درباره دستگاه Surface Duo 2 به نرم افزار برمی شود. سرفیس دوئو اصلی برای پشتیبانی از صفحه نمایش های دوگانه با مشکلاتی روبرو بود و اکنون انتظار می رود از اندروید 11 بهره ببرد که عملکرد بهتری در این زمینه دارد. انتظار می رود مایکروسافت روی جنبه های نرم افزاری سرفیس دوئو کار نموده باشد تا کارایی بهتری ارائه کند.

منبع: یک پزشک
انتشار: 4 مهر 1400 بروزرسانی: 4 مهر 1400 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 1218

به "همه آن چیزهایی که از رویداد سرفیس مایکروسافت انتظار داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه آن چیزهایی که از رویداد سرفیس مایکروسافت انتظار داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید