لنوو لیجن Y90 با 18 گیگابایت رم و 1 ترابایت حافظه برترین گوشی بنچمارک Master Lu شد

به گزارش مجله پزشکی، لنوو لیجن Y90 که گوشی گیمینگ تازه لنوو به شمار میرود با 18 گیگابایت حافظه رم و 1 ترابایت حافظه داخلی توانست بهترین گوشی در بنچمارک Master Lu لقب بگیرد.

لنوو لیجن Y90 با 18 گیگابایت رم و 1 ترابایت حافظه برترین گوشی بنچمارک Master Lu شد

از زمانی که سال 2022 شروع شده تا به امروز شاهد انتشار خبرهایی در رابطه با گوشی گیمینگ لنوو یعنی لیجن Y90 بودیم. محصولی که گفته می گردد قرار است با قابلیت های بسیار مجذوب کننده برای رقابت با محصولات مورد انتظار سایر شرکت ها نظیر ایسوس، بلک شارک، ردمی و… راهی بازار گردد.

طبق اطلاعات منتشر شده، لنوو لیجن Y90 که هنوز رسما هم معرفی نشده قرار است از لحاظ مشخصات سخت افزاری واقعا قدرتمند و بی نظیر باشد. این موضوع را پیش تر و با توجه به مشخصات آن می توانستیم پیش بینی کنیم اما خبر منتشر شده از بنچمارک Master Lu حدس و پیش بینی های ما را به یقین تبدیل کرد.

سازنده بنچمارک Master Lu محصولی از لنوو با شماره مدل L71061 را در پایگاه داده خود کشف کرد و مدعی شد این همان لیجن Y90 مورد انتظار است. امتیاز این محصول در بخش سرعت به 1.110.000 رسید که در مقایسه با پرچم دارهای دیگر به شکل قابل توجهی بیشتر است. برای مثال امتیاز گوشی iQOO 9 که از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 هم بهره می برد در همین بنچمارک به 1.070.000، امتیاز وان پلاس 10 پرو به 967.000 و ریلمی GT2 پرو هم به 937.000 رسید.

لنوو لیجن Y90 قرار است به تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 مجهز گردد که قلب تپنده بسیاری از پرچم دارهای اندرویدی خواهد بود. با این تفاوت که به لطف بهره مندی از خنک کننده دوگانه بسیار قدرتمند و فعال (فن)، این تراشه فرصت بیشتری برای حفظ عملکرد خوب خود خواهد داشت. معمولا گوشی ها بعد از داغ شدن اندکی از قدرت تراشه می کاهند تا بدین ترتیب گوشی خنک گردد و به قطعات آسیب نرسد. اما وقتی از لحاظ سیستم خنک کننده مسئله ای وجود نداشته باشد، پردازنده هم می تواند با همان توان به کار خود ادامه دهد. در کنار 18 گیگابایت حافظه رم و 1 ترابایت حافظه داخلی، طبیعی هم بود که لنوو لیجن Y90 بتواند در صدر جدول بنچمارک ها قرار بگیرد.

از لنوو لیجن Y90 چه می دانیم؟

لنوو لیجن Y90 از نمایشگر 6.92 اینچی از نوع AMOLED با وضوح +FHD بهره می برد که پنل آن E4 و ساخت سامسونگ است. رفرش ریت این نمایشگر هم به 144 هرتز می رسد تا بدین ترتیب کاربر در انجام بازی ها نهایت لذت را ببرد. چیزی که کار کردن با این گوشی را بسیار هیجان انگیز می نماید، نرخ الگوبرداری لمس 720 هرتزی آن است که باعث می گردد بلافاصله بعد از هر کنش لمسی، نمایشگر به سرعت واکنش نشان دهد که این برای گیمرهای حرفه ای بسیار ضروری به شمار میرود. نمایشگر یادشده از استاندارد HDR هم پشتیبانی می نماید که در افزایش کیفیت محتوای بصری تأثیر بسزایی دارد.

یکی از کارمندان لنوو اسکرین شاتی را از دمای این گوشی حین انجام یک بازی به مدت نیم ساعت روی رفرش ریت 120 هرتز منتشر کرد که نشان می داد دمای گوشی فقط به 38.9 درجه رسیده است. این یعنی نماینده لنوو در بخش عملکرد پردازشی پایدار، در مقایسه با تمام گوشی های دیگر حتی غیرگیمینگ، بی نظیر خواهد بود. در واقع باید بگوییم بعد از نیم ساعت بازی کردن در چنین وضوحی، گوشی اصلا داغ نمی گردد و این نشان از عملکرد خارق العاده سیستم خنک کننده آن دارد.

لنوو لیجن Y90 اما با توجه به فهرست مشخصات فنی منتشر شده در TENNA، فقط در یک مدل راهی بازار نمی گردد بلکه مدل های مختلفی با 8، 10، 12 و 16 گیگابایت حافظه رم و 128/256/512 گیگابایت حافظه داخلی هم خواهد داشت. باتری این محصول 5300 میلی آمپر ساعتی است و وزن کلی آن هم به 252 گرم می رسد که با در نظر گرفتن تمام قطعات به کار رفته در آن، عالی است. البته شاید ظرفیت باتری نهایی بیشتر هم باشد ولی متأسفانه فعلا خبری در رابطه با آن نداریم و بعید هم به نظر می رسد تغییری در این زمینه دیده گردد.

فعلا تاریخ دقیقی برای رونمایی از این گوشی گیمینگ اعلام نشده اما اگر شرکت چینی بخواهد همان تاریخ معرفی محصول قبلی را مبنا قرار دهد، باید در ماه آوریل شاهد رونمایی از محصول نو باشیم. بعلاوه نکته مثبت، عرضه این گوشی به بازارهای جهانی است و این یعنی احتمالا بسیاری از کاربران شانس خرید این گوشی مجذوب کننده را خواهند داشت.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 5 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1401 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 1433

به "لنوو لیجن Y90 با 18 گیگابایت رم و 1 ترابایت حافظه برترین گوشی بنچمارک Master Lu شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لنوو لیجن Y90 با 18 گیگابایت رم و 1 ترابایت حافظه برترین گوشی بنچمارک Master Lu شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید