چقدر ارز به چه کسانی اختصاص یافت؟

به گزارش مجله پزشکی، مدیر تالار ارز خدماتی مرکز مبادله ایران از تخصیص و معامله حدود یک میلیارد و 700 میلیون یورو ارز در مرکز مبادله ایران در قالب ارز نیمایی، حواله و خدماتی از زمان راه اندازی این مرکز تا به امروز اطلاع داد.

چقدر ارز به چه کسانی اختصاص یافت؟

به گزارش ایسنا، مسعود توکلی، اظهار کرد: پس از راه اندازی مرکز مبادله ایران، از دوم اسفند ماه تا قبل از انجام معاملات روز گذشته حدود 763 میلیون و 500 هزار یورو معامله در سامانه نیما صورت گرفته است. در تالار حواله نیز در همین بازه زمانی حدود 815 میلیون و 400 هزار یورو معامله شد و نهایتا در تالار ارز خدماتی نیز حدود هفت میلیون و 500 هزار یورو ارز تخصیص پیدا کرد.

وی یادآور شد: انواع ارز های مورد احتیاج در مرکز مبادله ایران به متقاضیان داده شده، اما آمار آن بر مبنای یورو محاسبه و اعلام می گردد.

توکلی درباره بیشترین ارز اختصاص یافته در تالار ارز خدماتی به مصارف مشخص شده، اضافه نمود: در این میان بیشترین سهم ارز خدماتی به شرکت های هواپیمایی اختصاص پیدا کرد که مربوط به هزینه های خدمات هواپیمایی در فرودگاه های خارج از کشور بود. پس از آن نیز هزینه فدراسیون های ورزشی و اعزام تیم های ورزشی به کشور های مختلف، ارز مسافری و دانشجویی عمده ترین سهم را در ارز ها خدماتی پرداخت شده دارند.

مدیر تالار ارز خدماتی مرکز مبادله ایران گفت: روز گذشته نیز در مرکز مبادله ایران، 274 میلیون یورو عرضه شد و از این اندازه 53 میلیون و 600 هزار یورو معامله صورت گرفت. بعلاوه در سامانه نیما 301 میلیون یورو عرضه صورت گرفت و 57 میلیون و 200 هزار یورو معامله انجام شد.

توکلی با اشاره به اینکه دیروز 400 هزار یورو ارز در تالار ارز خدماتی تخصیص پیدا کرد، گفت: یکی از اهداف راه اندازی تالار ارز خدماتی و تدوین و ابلاغ مقررات ارزی نو، تسهیل گری و پوشش حداکثری احتیاج های مردم است. به همین دلیل تسهیل گری در فرآیند ها مورد بازنگری نهاده شد. یکی از مهمترین اقدامات صورت گرفته در این زمینه استقرار نماینده نهاد ها و دستگاه های تایید کننده احتیاج های ارزی مردم در مرکز مبادله ارز و طلای ایران است.

منبع: فرارو
انتشار: 14 اسفند 1401 بروزرسانی: 14 اسفند 1401 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 1627

به "چقدر ارز به چه کسانی اختصاص یافت؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چقدر ارز به چه کسانی اختصاص یافت؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید