چین: آمریکا با آتش بازی نکند

به گزارش مجله پزشکی، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، چین امروز سه شنبه به آمریکا هشدار داد که از بازی با آتش دست بردارد و در امور تایوان دخالت نکند.

چین: آمریکا با آتش بازی نکند

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

این هشدار واکنشی است به اقدام آمریکا مبنی بر صدور دستور العملی که طبق آن، مقامات آمریکایی می توانند از این پس، آزادانه تر با مقامات تایوانی ملاقات و مصاحبه نمایند.

چین علاوه بر اخطار، مراتب اعتراض خود را به طور رسمی به آمریکا اعلام نمود.

به همین دلیل، ژائو لیجیان سخنگوی وزارت خارجه چین اضافه کرد: از آمریکا می خواهیم که فوراً هرگونه ارتباط رسمی با تایوان را متوقف کند و در برخورد با این موضوع، رفتاری سنجیده و محتاط داشته باشد و از عدم ارسال سیگنال های غلط به جدایی طلبان تایوانی خودداری کند تا رابطه پکن-واشنگتن تخریب نشود.

به گزارش خبرنگاران، اقدام آمریکا در حالی است که طبق اصل چین واحد، واشنگتن و شرکایش حق برقراری رابطه دیپلماتیک مستقیم با تایوان را ندارند.

چین همیشه به آمریکا و متحدان غربی اش درباره خط قرمز خود مبنی بر لزوم احترام به اصل چینِ واحد که مستلزم عدم تحریک جریان های جدایی طلب مناطق تابعه شامل تایوان، هنگ کنگ، ماکائو و تبت است؛ هشدار داده است.

با این وجود، آمریکا با استناد به رویکرد چرخش به ایندوپاسیفیک و با هدف ممانعت از قدرت یابی چین، دست به اقداماتی می زند که علاوه بر جدال دیپلماتیک، بیم رویارویی نظامی دو کشور را نیز افزایش می دهد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1400 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 1004

به "چین: آمریکا با آتش بازی نکند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین: آمریکا با آتش بازی نکند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید