ژانر وحشت بستر مناسبی برای پردازش قصه های عمیق برای نوجوانان است، دوست ابدی من به بازار کتاب آمد

به گزارش مجله پزشکی، به گزارش خبرنگاران، رمان دوست ابدی من نوشته پی. جی. نایت با ترجمه ای از مائده مرتضوی به همت کتاب چ (کتاب کودک و نوجوان نشر چشمه) منتشر شد. این کتاب نخستین جلد از مجموعه شب دلهره است که در ژانر وحشت برای نوجوانان منتشر شده است.

ژانر وحشت بستر مناسبی برای پردازش قصه های عمیق برای نوجوانان است، دوست ابدی من به بازار کتاب آمد

داستان از جایی شروع می شود که کَتی برای فرار از تنهایی سعی می کند با دختر تازه واردی به نام ویتنی دوست شود. کَتی از رفتارهای عجیب و غریب ویتنی متعجب است؛ اما دوست ندارد فرصت دوستی را از دست دهد، بنابراین به دعوت مهمانی شبانه ویتنی جواب مثبت می دهد و با شروع مهمانی هیجان، ترس و وحشت وارد داستان می شود.

مائده مرتضوی، مترجم این اثر درباره دوست ابدی من گفت: دوست ابدی من بیش از هرچیز دیگری داستان رفاقت است و اعتماد. درون مایه این رمان همین است؛ اما در قالب ژانر وحشت. ژانر وحشت بستر مناسبی است برای پردازش و اجرای قصه هایی با درون مایه هایی عمیق برای نوجوانان. در این بستر، مخاطب نوجوان در پس قصه ای مجذوب کننده به مفاهیم عمیق تری دست پیدا می کند.

این مترجم با بیان این که دوست ابدی من رمانی است از مجموعه ای به نام مهمانی خواب که به نام شب دلهره در کتاب چ منتشر شده است، افزود: در این رمان ها هربار دوستانی دور هم جمع می شوند و در شبی که قرار است تا صبح کنار هم بگذرانند، اتفاق عجیب و غریبی می افتد. در این رمان دو همکلاسی داستان را رقم می زنند؛ دو دختر نوجوان تنها.

وی افزود: کتی، قهرمان رمان دختری است که تنها دوستش که از قضا همسایه شان هم بوده و از کودکی با او بزرگ شده به شهر و استان بزرگ تری مهاجرت می کند و کتی مجبور می شود برای فرار از تنهایی به دامان دوستی پناه ببرد که زیاد او را نمی شناسد. همین عدم شناخت کافی باعث ایجاد مشکلاتی برای این دختر نوجوان می شود و در انتها انتها تلخ و عجیب و غریب رمان را رقم می زند.

نویسنده کتاب کابوس های درخت پرتقال اظهار کرد: پی.جی.نایت نویسنده این مجموعه در هرکدام از این رمان ها با توجه به مسائلی نظیر بلوغ، نژاد، مهاجرت و همین طور مسائل روانشناختی داستانی آفریده که در پس قصه ترسناک و مجذوب کننده خود مفاهیم عمیق تری را به مخاطب نوجوان خود پیشکش می کند.

در پشت جلد کتاب می خوانیم: از وقتی بهترین دوست کتی از شهر رفته، او غمگین و افسرده شده است. بعد از مدتی دختر تازه ای به نام ویتنی به مدرسه شان می آید. ویتنی اصرار دارد بهترین دوست کتی باشد و او را به مهمانی خواب دعوت می کند. به نظر کتی ویتنی کمی عجیب است؛ بااین حال تصمیم می گیرد به مهمانی برود؛ وگرنه چطور می تواند دوست جدیدی پیدا کند؟ ویتنی یک کلکسیون عروسک دارد که مرموز و ترسناک به نظر می رسند. آن شب اتفاقات عجیبی در خانه ویتنی می افتد و کتی احساس می کند عروسک ها می خواهند راز بزرگی را به او بگویند؛ اما مگر عروسک می تواند حرف بزند؟!

کتاب دوست ابدی من نوشته پی. جی. نایت با ترجمه مائده مرتضوی در 154 صفحه، در قطع رقعی، جلد شومیز و به بهای 45هزار تومان از سوی کتاب چ (کتاب کودک ونوجوان نشر چشمه) راهی کتاب فروشی ها شده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 1238

به "ژانر وحشت بستر مناسبی برای پردازش قصه های عمیق برای نوجوانان است، دوست ابدی من به بازار کتاب آمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ژانر وحشت بستر مناسبی برای پردازش قصه های عمیق برای نوجوانان است، دوست ابدی من به بازار کتاب آمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید