کدام استان ها بارش شدید خواهند داشت؟

به گزارش مجله پزشکی، مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از ادامه بارش ها در کشور و بارش شدید باران و برف در 10 نقطه طی امروز و فردا (18 و 19 بهمن) خبر داد.

کدام استان ها بارش شدید خواهند داشت؟

ایسنا: صادق ضیاییان اظهار کرد: بر اساس آخرین خروجی مدل های هواشناسی فعالیت سامانه بارشی امروز (18 بهمن) در سواحل دریای خزر، غرب، جنوب غرب، دامنه های زاگرس مرکزی و جنوبی، دامنه های جنوبی البرز مرکزی، شمال شرق و در بعضی مناطق شمال غرب ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه بارش در مناطق سردسیر و مرتفع به شکل برف و در مناطق جنوبی همراه با وقوع رعد و برق و وزش باد شدید موقت و احتمال رخداد تگرگ خواهد بود، گفت: شدت بارش امروز در جنوب زنجان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، شمال شرق خوزستان و ارتفاعات البرز مرکزی پیش بینی می شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اضافه کرد: طی روز یکشنبه (19 بهمن) بارش در غرب، جنوب غرب، جنوب دامنه های زاگرس مرکزی و جنوبی، دامنه های البرز مرکزی، شرق سواحل دریای خزر، شمال شرق و مرکز کشور ادامه دارد همچنین شدت بارش در استان های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال شرق خوزستان، جنوب لرستان، غرب فارس و جنوب اصفهان خواهد بود. در مناطق جنوبی و غربی احتمال رخداد تگرگ دور از انتظار نیست.

ضیاییان با بیان اینکه طی روز دوشنبه (20 بهمن) در شمال شرق کشور بارش پراکنده رخ می دهد، گفت: این سامانه بارشی طی این روز از کشور خارج می شود همچنین در نیمه شرقی وزش باد و در سایر مناطق آسمانی صاف خواهیم داشت.

وی ادامه داد: طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه (21 و 22 بهمن) در بیشتر مناطق کشور جوی به نسبت پایدار حاکم خواهد بود. از بعد ازظهر امروز و طی روز یکشنبه (18 و 19 بهمن) نیز در استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز و نیمه شرقی کشور وزش باد شدید رخ می دهد که خیزش گرد و خاک در بعضی نقاط شمال شرق و جنوب شرق کشور را به دنبال دارد.

به گفته ضیاییان خلیج فارس از امروز تا اوایل وقت فردا مواج و متلاطم خواهد بود و امروز بخش های مرکزی و شرقی دریای خزر مواج است.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در سرانجام درباره شرایط جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (19 بهمن) ابری و مه آلود همراه با بارش باران گاهی با رعد و برق و در بعد ازظهر افزایش باد و کاهش ابر با حداقل دمای 6 و حداکثر دمای 13 درجه سانتیگراد و طی روز دوشنبه (20 بهمن) نیز کمی ابری در بعضی ساعات همراه با وزش باد با حداقل دمای 3 و حداکثر دمای 18 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 21 اسفند 1399 بروزرسانی: 21 اسفند 1399 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 898

به "کدام استان ها بارش شدید خواهند داشت؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام استان ها بارش شدید خواهند داشت؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید