کره جنوبی پیشنهاد ساخت قطعه سوم آزادراه تهران، شمال را داده است

به گزارش مجله پزشکی، کره ای ها به عنوان مشتری ثابت یکی از قطعات به جای مانده آزادراه تهران - شمال مطرح هستند و در حالی است که هنوز کار روی قطعه دوم ادامه دارد، آنها پیشنهاد ساخت قطعه سوم را مطرح نموده اند.

کره جنوبی پیشنهاد ساخت قطعه سوم آزادراه تهران، شمال را داده است

پس از نهایی شدن قرارداد ساخت قطعه اول آزادراه تهران - شمال و البته تکمیل قطعه چهارم این آزادراه، حالا وزارت راه وشهرسازی در کوشش است گام هایی جدی برای نهایی کردن ساخت قطعات دوم و سوم این آزادراه بردارد، قطعاتی که به نظر می رسد حداقل دو مشتری ثابت قدم دارد.

کار ساخت این پروژه بزرگ از چند سال قبل به طور رسمی میان بنیاد مستضعفان و وزارت راه بسته شده و پس از حل اختلافات گذشته، حالا امید بسیاری وجود دارد تا سال آینده قطعه نخست و مهم این راه به بهره برداری برسد؛ قطعه ای که برای استفاده از تمام ظرفیت های آن باید قطعات میانی آزادراه تهران - شمال نیز ساخته گردد و از این رو شرکت ساخت برنامه ریزی های جدی در این زمینه به کار بسته است.

سیدحسین میرشفیع معاون ساخت آزادراه های شرکت ساخت اظهار داشت کره ای ها به عنوان مشتری ثابت یکی از این قطعات مطرح هستند و البته هنوز کار بر روی قطعه دوم ادامه دارد.

وی توضیح داد:

پس از انجام مذاکراتی که سرمایه گذاران کره ای در جریان سفر به ایران با مقامات ایرانی داشتند، بنا بر آن گذاشته شد تا در قطعه سوم آزادراه تهران - شمال سرمایه گذاری انجام دهند.مبلغ مربوط به این قرارداد تعیین شده اما هنوز مقدمات کار برای شروع عملیات اجرایی به جای مانده که احتمالا در آینده تکلیفش تعیین خواهد شد.

در طول این هفته ها خبرهایی نیز مبنی بر احتمال ورود قرارگاه خاتم الانبیا در این راه مهم منتشر شده و براساس اعلام میرشفیع صحبت هایی نیز در این زمینه مطرح شده است.

معاون آزادراه های شرکت ساخت در این رابطه گفت که بنده چند روز قبل دیداری با فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا داشتم اما قرارداد اصلی میان وزارت راه و بنیاد مستضعفان عقد شده باید در همین راستا کار ادامه پیدا کند.

به گفته وی در کنار قطعه سوم که کره ای ها برای آن برنامه هایی را ارائه نموده اند و بناست در آن سرمایه گذاری نمایند، در قطعه دوم مطالعاتی شروع شده و تا زمان به خاتمه نرسیدن آن نمی توان به طور دقیق اظهار نظری درباره سرمایه گذاران فعال در آن داشت.

منبع: کجارو / chn.ir
انتشار: 1 بهمن 1400 بروزرسانی: 1 بهمن 1400 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 1343

به "کره جنوبی پیشنهاد ساخت قطعه سوم آزادراه تهران، شمال را داده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کره جنوبی پیشنهاد ساخت قطعه سوم آزادراه تهران، شمال را داده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید