کسب برند بین المللی ژئوفود به وسیله جزیره قشم
به گزارش مجله پزشکی، مدیر ژئوپارک جهانی جزیره قشم از اختصاص برند بین المللی ژئوفود به این منطقه آزاد اطلاع داد.
علیرضا امری کاظمی، مدیر ژئوپارک جهانی قشم، بیان کرد که منطقه آزاد قشم پیروز به کسب برند بین المللی ژئوفود شده است. وی در این رابطه اذعان داشت:
ژئوفود یک برند بین المللی ثبت شده در ارتباط با غذا و مواد غذایی محلی در محدوده ژئوپارک های جهانی یونسکو است که به وسیله ژئوپارک جهانی ماگمای نروژ به ثبت رسیده است.
امری کاظمی هدف اصلی این طرح را توانمندسازی مالی کشاورزان، صیادان، دام پروران و فراوری و عرضه کنندگان محصولات غذایی محلی دانست و گفت:
محصولات تایید شده به وسیله این برند شامل تمام مواد اولیه خام خوراکی که در محدوده ژئوپارک فراوری می گردد.
مدیر ژئوپارک جهانی قشم توسعه روش های نوین کشاورزی مبتنی بر حفاظت محیط زیست و استفاده بهینه از منابع طبیعی را از دیگر اهداف این برندسازی مطرح کرد و گفت:
ژئوفود با تکیه بر فراوریات محلی و بیان ارتباط آن ها با ویژگی های زمین شناختی یک منطقه و تاثیر اقلیم روی محصولات و منوی رستوران ها، علاوه بر شناساندن این محصولات به گردشگران، ویژگی های زمین شناختی ژئوپارک را نیز معرفی می نماید.
در حال حاضر، بنا بر مصوبه دولت در سال های 1369 و 1370، جزیره قشم به دو بخش منطقه آزاد و منطقه ویژه تقسیم شده است که از اهداف این طرح می توان به پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی اشاره نمود.
منبع: کجارو / ایرنا