کمپین مردمیِ منعِ استفاده از کیسه های پلاستیکی

به گزارش مجله پزشکی، تقاضای بیش از یک میلیون نفر برای ممنوعیت استفاده از کیسه های پلاستیکی یک بار مصرف در دنیا در کنفرانس اقیانوس ملل متحد مطرح می گردد.

کمپین مردمیِ منعِ استفاده از کیسه های پلاستیکی

به گزارش خبرنگاران، بیش از یک میلیون نفر با امضای درخواستی خواهان آن شده اند تا استفاده از کیسه های پلاستیکی یک بار مصرف طی پنج سال آینده در سراسر دنیا ممنوع گردد.

بیش از 20 کشور دنیا از پویش دریاهای پاک حمایت نموده و خواهان آن شده اند تا دولت ها، صنایع و شهروندان به استفاده افراطی از کیسه های پلاستیکی یک بار مصرف خاتمه دهند و استفاده از میکروپلاستیک ها را در لوازم آرایشی که منبع اصلی زباله های دریایی هستند تا سال 2022 حذف نمایند.

اریک سولیهم رئیس برنامه محیط زیست ملل متحد گفت: تا کنون بیش از 20 کشور دنیا متعهد شده اند تا استفاده از زباله های پلاستیکی را کاهش دهند. هر چند ضروری است تعداد بیشتری از کشورها این همکاری را داشته باشند تا میزان هشت میلیون تن زباله ای که هر سال وارد اقیانوس ها می گردد و حیات دریایی را به خطر انداخته کاهش پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، از ماه فوریه و شروع پویش دریاهای پاک کشورها به کاهش زباله های دریایی متعهد شده اند؛ به طور مثال اندونزی متعهد شده تا حجم زباله های دریایی را حدود 70 درصد کاهش دهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 79

به "کمپین مردمیِ منعِ استفاده از کیسه های پلاستیکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمپین مردمیِ منعِ استفاده از کیسه های پلاستیکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید