8 روگذر غول پیکر در دنیا

به گزارش مجله پزشکی، اگر ساکن یک شهر بزرگ هستید یا حداقل یک بار در چنین شهر هایی رانندگی نموده باشید، حتما به روگذر های غول پیکری که سر و ته آ ن ها معلوم نیست برخورد نموده اید. بدون شک رانندگی برای افرادی که آشنایی زیادی با یک شهر ندارند، در چنین مکان هایی می تواند بسیار سخت باشد. اما اکنون با این مقاله از خبرنگاران همراه باشید تا به معرفی 8 ابر روگذری بپردازیم که با مشاهده آن ها حتما روگذر های شهر خود را ساده خواهید پنداشت.

8 روگذر غول پیکر در دنیا

قبل از آشنایی با 8 روگذر غول پیکر در دنیا، بهتر است با ساختار آن ها آشنا شوید. اصطلاحا روگذر غول پیکر یا غول آسا، به روگذر هایی گفته می گردد که چندین پل هوایی، جاده و در بعضی اوقات ریل قطار در آن دیده می گردد و از نگاه بالا می توان به چند راستاه بودن آن ها پی برد. در حقیقت هدف از ساخت چنین روگذر هایی این است که راستا های متقاطع به صورت مستقیم با یکدیگر برخورد نکنند و مسائل ناشی از ترافیک و موارد مشابه نیز به حداقل برسد. برای پی برد به پیچیدگی و زیبایی این نوع از روگذر ها بهترین دید، نگاه کردن از آسمان و در یک هواپیما است. در ادامه می توانید با 8 روگذر غول پیکر در دنیا آشنا شوید.

1- Puxi Interchange، شانگهای، چین

روگذر غول پیکر Puxi Interchange که در شانگهای واقع شده دارای 6 راستا و که دارای زیر ساخت مناسبی است. در بخش بالایی شاهد راستا های Nanbie و Yanan هستیم و در بخش زیرین آن نیز راستای برای امدادرسانی در نظر گرفته شده است. بخش مرکزی روگذر Puxi Interchange را نیز یک ستون غول پیکر تشکیل داده که به ستون نُه اژدها مشهور است.

2- The Judge Harry Pregerson Interchange، کالیفرنیا، آمریکا

با یک نگاه ساده به روگذر غول پیکر The Judge Harry Pregerson Interchange می توان به خوبی دریافت که این پل بسیار پیچیده است. پل مذکور که در لس آنجلس واقع شده است دارای راستا هایی ویژه برای زمان های پرترافیک یا خودرو های خاص است که اصطلاحا HOV نامیده می شوند. این روگذر رابطی است بین دو راستا مهم که بزرگراه Interstate-105 و بزرگراه Intersate-110 را به یکدیگر متصل می نماید. نام این روگذر نیز از یک قاضی فدرال گرفته شده که در حقیقت باعث به وجود آمدن بزرگراه I-105 بوده است.

3- Spaghetti Junction، بیرمنگهام، انگلیس

روگذر Spaghetti Junction در سال 1972 ساخته شده است اما نام گذاری آن در سال 1965 صورت گرفته و ماجرای جالبی نیز دارد. در سال 1965 یک ویراشگر روزنامه محلی، تیتری را برای مقاله مربوط به این پل که در آن موقع فعلا به بهره برداری نرسیده بود انتخاب کرد که اکنون نیز مردم روگذر مذکور را با همان نام می شناسند. این ویرایشگر نام Spaghetti Junction یا اتصالاتی شبیه به اسپاگتی را برای این پل انتخاب نموده بود. اما در حقیقت نام اصلی روگذر مذکور Gravelly Hill Interchanges است.

4- Binhai Flyover، تیانجین، چین

پل Binhai در بخش شمالی شهر Binhai ساخته شده و البته پیچیدگی آن نیز باعث شده است که در لیست روگذر های غول پیکر جا بگیرد. این روگذر 5.3 کیلومتر طول دارد که می تواند سه منطقه اصلی، توسعه یافته و شهری را در Binhai به یکدیگر متصل کند. لازم به ذکر است که روگذر مذکور در شب ها بسیار تماشایی می گردد.

5- High Five Interchange، دالاس، آمریکا

همان طور که از نام روگذر High Five Interchange می توان فهمید، این مجموعه از 5 راستا تشکیل شده است که 37 پل آن ها را از یکدیگر جدا نموده است و 5 طبقه دارد. بزرگراه Lyndon B.Johnson و بزرگراه مرکزی به وسیله این پل به یکدگیر متصل می شوند. نکته جالب در مورد این روگذر که در تگزاس واقع شده این است که راستا هایی نیز برای دوچرخه سواری و پیاده روی دارد که Cottonwood Trail نامیده می شوند.

6- The Circle Interchanges، شیکاگو، آمریکا

ابر روگذر The Circle Interchanges که در شهر شیکاگو واقع شده است راستا های Dan Ryan، Kennedy و Eisenhower را به یکدیگر متصل می نماید. ساختار این روگذر نسبت به سایر روگذر های مشابه که پنج طبقه دارند، متفاوت است و ظاهری پهن تر دارد. البته مردم محلی این روگذر را با ترافیک های سنگین آن می شناسند.

7- Kathipare Junction، چنای، هندوستان

روگذر Kathipare Junction بزرگترین راستا شبدر مانند در آسیا است و در یکی از شهر های جنوبی هندوستان با نام Chennai واقع شده است. این روگذر میزان ترافیک راهنمایی شده از چهار راستا متصل به آن را کنترل می نماید که در این بین می توان به بزرگراه 45 اشاره نمود.

8- Tom Mereland Interchange، جورجیا، آمریکا

پل Tom Mereland Interchange نام خود را از فردی در کمسیون سابق شهرداری Georgia گرفته که وی از سال 1980 در این سازمان خدمت نموده است. این روگذر غول پیکر که در آمریکا واقع شده راستا های Intersatate 85 و Interstate 285 را به یکدیگر متصل می نماید و بعضی راستا های دیگر نیز به این ابر تقاطع غیر همسطح می پیوندند که هدف از ساخت آن نیز از بین بردن ترافیک موجود در این راستا ها بوده است. کدام یک از این روگذر های غول پیکر را دوست داشتید؟ منبع: buzzleمنبع: کجارو
انتشار: 7 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 210

به "8 روگذر غول پیکر در دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 روگذر غول پیکر در دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید