10 سریال علمی، تخیلی که حتماً باید ببینید (2)

به گزارش مجله پزشکی، وب سایت روزیاتو - حسین علی پناهی: سال گذشته سالی بسیار پیروز و دیوانه وار برای دنیای تلویزیون و صنعت ساخت فیلم بود و علیرغم تمامی رسوایی ها،جنبش های مهم، تغییرات در هالیوود و فراز و فرودهای تجارت سینما، یک چیز را می توان با اطمینان گفت و آن هم این که دنیای علمی تخیلی در سال گذشته یکی از بهترین و پیروز ترین ژانرهای سینمایی و تلویزیونی بود. در روی پرده سینماها، جنگ ستارگان (Star Wars) به رکوردشکنی های خود ادامه می داد اما پیروزیت واقعی و بزرگ تر این ژانر در تلویزیون ، روی صفحات نمایش خانگی با ساخت چندین سریال علمی تخیلی مجذوب کننده رخ داد.

10 سریال علمی، تخیلی که حتماً باید ببینید (2)

اما با توجه به تعدد ساخته های تلویزیونی در ژانر علمی تخیلی که هر ساله می آیند بعضی از این سریال ها علیرغم زیبایی ها و شایستگی هایشان ناشناخته به جای مانده و کمتر مورد توجه قرار می گیرند. بدین ترتیب در ادامه این مطلب شما را به مطالعه قسمت دوم مطلب 10 سریال علمی تخیلی کمتر دیده شده این روزها که حتماً باید ببینید دعوت می کنیم.

5- 100

شاید کمی تناقض باشد سریالی که بزودی فصل پنجم آن منتشر می گردد را سریالی نادیده گرفته شده یا دیده نشده نامید اما علیرغم این که سریال علمی تخیلی 100 هواداران خاص خود را دارد اما کاهش تماشاگران سریال های شبکه CW بر این سریال نیز تاثیرگذار بوده است. این سریال در ابتدا شباهت بسیاری به سریال گمشدگان (Lost) داشت و داستان آن در خصوص تعدادی نوجوان طرد شده و محکوم است که از یک پایگاه فضایی در حال مرگ به زمین متروکه فرستاده می شوند تا ببینند که آیا شرایط زندگی پس از یک فاجعه هسته ای بزرگ در این کره خاکی وجود دارد یا خیر.

شخصیت های خاص این جوانان در طی اتفاقاتی که از همان لحظه ورود به زمین برای آن ها رخ می دهد نمایان می گردد و شخصیت های اصلی رفته رفته شکل می گیرند. چیزی که باعث می گردد روی این شخصیت های جوان نو سرمایه گذاری کنید داستان پردازی دقیق و قوی سریال است. شخصیت های جوان سریال به طور مداوم در شرایط سخت و مرگباری قرار گرفته که داستان هایی هیجانی و گاه ترسناک را در پی دارد. در فصل چهارم دیگر شخصیت های اصلی داستان کاملاً به شخصیت های قابلی تبدیل شده و در زمینه مبارزه با گروه های متخاصم و مبارزه برای زنده ماندن کارکشته می شوند.

4- رویاهای الکتریکی

روزی روزگاری سریال علمی تخیلی اپیزودیک آینه تاریک (Black Mirror) از کانال 4 به عنوان یک سریال نادیده گرفته شده در نظر گرفته می شد اما در سال 2016 سرویس نتفلیکس این سریال را بدست گرفته و به ادامه آن پرداخت که شناخت عمومی از این سریال و بردن جوایز متعدد از جانب آن را در پی داشت. شاید این موضوع برای کانال بریتانیایی فراوری نماینده فصل اول داستان بسیار دردناک بوده باشد زیرا در طی یک سال و قبل از قاپیده شدن به وسیله نتفلیکس نتوانستند خود را برای ساخت فصل دوم آن متقاعد و آماده نمایند.

البته آن ها نقشه دیگری داشتند و آن هم این بود که سرمایه خود را صرف فراوری یک سریال علمی تخیلی اپیزودیک دیگری نمایند که البته این بار بر اساس آثار علمی تخیلی نابغه ای به نام فیلیپ کی دیک ساخته شده و برایان کرانستون و ران دی مور با بهره گیری از بازیگرانی طراز اول تهیه نمایندگی آن را بر عهده گرفته بودند. نتیجه کار همان طور که انتظار می رفت سریالی قدرتمند و مجذوب کننده بود. با بودجه فراوریی قابل توجه و بهره بردن از نبوغ جمعی از برترین کارگردانان بریتانیایی در هر اپیزود، دنیای علمی تخیلی متفاوت و مجذوب کنندهی در سریال رویاهای الکتریکی (Electric Dreams) خلق شد. البته کیفیت بدون تاریخ مصرف داستان اورجینال سریال،بیش از هر عامل دیگری باعث شده که تماشای این سریال علمی تخیلی بسیار مجذوب کننده و لذت بخش باشد.

3- کربن تغییر یافته

بعد از یک تبلیغات سنگین پیش از انتشار، بسیاری انتظار تماشا سریال علمی تخیلی پرهزینه سرویس نتفلیکس با عنوان کربن تغییر یافته (Altered Carbon) را می کشیدند. اما پس از تماشای 3 اپیزود اول به سرعت از هواداران و تماشاگران آن کاسته شد و ادامه ساخت این سریال در هاله ای از ابهام باقی ماند. مایه تاسف است زیرا این تماشاگران دنیایی مجذوب کننده با جلوه های بصری فوق العاده و مفاهیمی عمیق را از دست دادند. داستان این سریال در زمان آینده رخ می دهد، آینده ای که روح افراد روی دیسک های دیجیتالی ذخیره می شوند و بدین ترتیب مرگ تنها یک آسیب و مزاحمت و نه خاتمه همه چیز تلقی می گردد.

جوئل کینامان در شکلی خاص نقش بدنی نو از یک جایزه بگیر مرده در گذشته ای دور را بازی می نماید که برای پرده برداشتن از یک راز پیچیده دوباره به زندگی جسمانی بازگردانده می گردد. شخصیت او بسیار دوست داشتنی بوده و حضور قدرتمند فیزیکی او به خوبی بر تماشاگر تاثیر می گذارد. وی مردی خوش قیافه و سرسخت است که در نبردی کهکشانی و پر از حادثه و رابطه رمانتیک پیروز به گذر از دشواری ها شده و در زندگی نو خود داستانی بزرگ تر و پیچیده تر برای او باز می گردد. البته این سریال نیز بی نقص نیست به خصوص در اپیزودهای اولیه که به خوبی معین است از بلید رانر (Blade Runner) کپی برداری مفرطی انجام شده است و سیر داستانی آن نیز در ابتدا سریع و هضم آن سخت است.

2- لژیون

کسانی که فکر می کردند نوآ هاولی، شو رانر سریال فارگو (Fargo) مسیری بسیار تجاری تر را در سریال لژیون (Legion) که اسپین آفی از مردان ایکس (X-Men) به شمار می آید در پیش خواهد گرفت، خیلی زود متوجه اشتباه خود شده و بعد از تماشا اپیزود آزمایشی این سریال متوجه شدند بیشتر با یک سبک دیوید لینچی مواجهند تا سبکی برایان سینگری. از همان ابتدا معین بود که با داستانی پیچیده که در درون فکر یک بیمار روانی می گذرد مواجهیم، معتاد سابقی که قدرت هایی پنهان و ناشناخته در درون خود دارد و با یک موجود خیالی ترسناک دست به گریبان است. این سریال علمی تخیلی از آن دسته سریال هایی است که توجه و دقت کامل شما را می طلبد و داستان چندوجهی و مجذوب کننده آن تماشاگری که توجه کافی داشته باشد را در خود غرق خواهد نمود.

این سریال داستانی ذاتاً ساده دارد و در آن سرگذشت مردی بحران زده روایت می گردد که کوشش دارد هیولای درون خود را شکست دهد و در این میان داستانی رمانتیک و عاشقانه نیز رخ میدهد که راشل کلر در مرکز آن قرار گرفته است. لژیون ویژگی های اورجینال خارق العاده ای داشته و برترین بازی آدری پلازا را نیز در این سریال شاهد خواهیم بود. هاولی از آن دستان پردازهای خلاق دنیای تلویزیون است که با سریال لژیون نه تنها سریالی متفاوت ساخته بلکه سریالی او سریالی است که باید حتماً ببینید و تمام! اگر دنبال سریال علمی تخیلی متفاوتی هستید درست آمده اید!

1- فضای باز

سریال علمی تخیلی فضای باز (The Expanse) بر اساس یک سری کتاب قابل احترام به همین نام ساخته شده و با پرداخت تلویزیونی شبکه Syfy ما را به دنیایی در آینده می برد که پر از پیچیدگی های سیاسی، جنگ های قریب الوقوع و پیچیدگی ها و وارونگی های داستانی حیرت آور است. اگر بگوییم این سریال نسخه علمی تخیلی سریال بازی تاج و تخت است پربیراه نگفته ایم زیرا به همان میزان عمیق و پرمعنی و با جزییات فراوان است و از لحاظ عاطفی شما را درگیر خود می سازد. این سریال علمی تخیلی با تمام سریال های علمی تخیلی که در حال حاضر در سرویس ها و شبکه های تلویزیونی پخش می گردد فرق دارد.

فضای باز دارای چنان لایه های پیچیده داستانی است که ممکن است بیننده را خسته کند و از ادامه تماشای آن منصرف نماید اما کسانی که همچنان به آن وفادار باقی بمانند، بعد از خاتمه فصل اول، آن را یکی از مجذوب کننده ترین سریال های علمی تخیلی که در حال حاضر پخش می گردد خواهید دانست که با بازی هایی خارق العاده و در دنیایی بی نقص و غنی شکل گرفته است.

پ

منبع: برترین ها
انتشار: 26 مهر 1403 بروزرسانی: 26 مهر 1403 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 1752

به "10 سریال علمی، تخیلی که حتماً باید ببینید (2)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 سریال علمی، تخیلی که حتماً باید ببینید (2)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید