آخرین شرایط شمارش آراء در ایالات کلیدی ، جمهوری خواستار پشت ترامپ را خالی کردند

به گزارش مجله پزشکی، خبرنگاران : فرایند اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به مرحله حساسی رسیده و درحالی که پیروزی جو بایدن در ایالت حساس آریزونا قطعی به نظر می رسد، در 3 ایالت سرنوشت ساز پنسیلوانیا، نوادا و جورجیا نیز با اختلاف قابل قبولی از دونالد ترامپ پیش افتاده است.

آخرین شرایط شمارش آراء در ایالات کلیدی ، جمهوری خواستار پشت ترامپ را خالی کردند

به گزارش خبرنگاران؛ فرایند شمارش و اعلام نتایج آرای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در آخرین گام ها به کُندی پیش می رود. با این وجود تنها در 5 ایالت آریزونا، پنسیلوانیا، نوادا، جورجیا و کارولینای شمالی است که پیروز میدان همچنان نامعلوم باقی مانده است.

اگرچه بعضی رسانه ها پیشتازی بایدن در آریزونا را غیرقابل جبران می دانند و با اضافه کردن 11 رأی الکترال این ایالت به سبد جو بایدن، مجموع آرای الکترال وی را به عدد 264 رسانده اند. همچنین به نظر می رسد پیشتازی دونالد ترامپ در ایالت کارولینای شمالی، امکان بازپس گیری این ایالت توسط دموکرات ها را سلب نموده است.

عقب نشینی آرام مقامات جمهوری خواه از پشتیبانی ترامپ

ساعت 15:15- جیم آکوستا خبرنگار CNN گزارش داد که منابع نزدیک به کاخ سفید گفته اند که بعضی از مقامات ارشد داخل کاخ سفید و کمپین انتخاباتی وی در حال عقب نشینی بی سروصدا از پشتیبانی ترامپ هستند، زیرا تغییر شرایط انتخابات در پنسیلوانیا و جورجیا نشان می دهد رئیس جمهور در انتخابات 2020 پیروز نخواهد شد.

یک مشاور کلیدی دولت درباره این انتخابات گفت: دیگر تمام شد، کار او تمام است. این مشاور دولت در پاسخ به این سوال که ترامپ در آینده چه کاری می تواند انجام دهد، پاسخ داد: فقط خدا می داند، چه خواهد شد.

یک منبع دیگر می گوید: یک عامل فشار بر روی ترامپ این است که در حال حاضر بعضی جمهوری خواهان در دولت -و خارج از آن- به چیزی فراتر از انتخابات 2020 نظر دوخته اند و مواضع و اقدامات خود را بر اساس جاه طلبی های خود درباره انتخابات های بعدی می سنجند. بر همین اساس از حالا فرایند فاصله گیری از ترامپ را شروع نموده اند.

واکنش دادستان کل پنسیلوانیا به ادعای ترامپ درباره تقلب

ساعت 14:30: دادستان کل ایالت پنسیلوانیا گفته ادعای حقوقی ستاد انتخاباتی رئیس جمهور آمریکا درباره تقلب در آرای شمارش شده در این ایالت کذب است.

به نوشته وبگاه خبری نیوز مکس، این مقام آمریکایی گفته مطمئن است که شکایت ستاد انتخاباتی رئیس جمهور آمریکا تأثیری بر فرایند شمارش رأی ها در این ایالت نمی گذارد.

کرونا در کاخ سفید در بحبوحه انتخابات

ساعت 12:00- در همین حال بلومبرگ از ابتلای مارک میدوز، رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید به کرونا اطلاع داده اند. وی در ارتباط نزدیک با ترامپ و خانواده او بوده است.

به گزارش خبرنگاران، دو مقام مسئول در گفت وگو با CNN تأیید کردند که نتیجه تست کرونای رئیس دفتر کارکنان کاخ سفید مثبت اعلام شده است.

میدوز روزهای یکشنبه و دوشنبه با رئیس جمهور سفر کرد. وی همچنین روز سه شنبه که در مهمانی شب انتخابات کاخ سفید حاضر بود و با اعضای خانواده رئیس جمهور در ارتباط نزدیک بود.

یکی از دستیاران وی می گوید، با توجه به اینکه میدوز در اطراف سایر کارمندان خود بوده و در عین حال احتمالاً ناقل است، مقامات کاخ سفید اکنون به شدت نگران هستند.

این در حالی است که کاخ سفید عده ای را برای تماشای نتایج انتخابات دعوت نموده است. در آن موقع ، آلیسا فرح ، مدیر ارتباطات کاخ سفید گفت که با توجه به پاندمی، آنالیز دما و اقدامات احتیاطی انجام می گردد. برنامه های اولیه برای برگزاری یک مراسم در هتل ترامپ به دلیل محدودیت های محلی در اجتماعات داخلی و ترس از جریمه های قابل توجه ، لغو شد.

بنابراین رئیس جمهور شب گذشته سخنان خود را از اتاق مطبوعات کاخ سفید ارائه داد.

آخرین نتایج میدان های نبرد

ساعت 11:45- تا ظهر شنبه 17 آبان شرایط آرای شمارش شده در 4 ایالت میدان نبرد به توضیح اینفوگرافی زیر است؛

آخرین نتایج ایالت های میدان نبرد/ به روزرسانی در ظهر شنبه 17 آبان

در جداول زیر جزئیات آماری مربوط به نتایج آرای شمارش شده در 5 ایالت سرنوشت ساز آمده است:

پنسیلوانیا

نوادا

جورجیا

کارولینای شمالی

ادعای جدید جمهوری خواهان درباره آراء بایدن

ساعت 09:30 : بعضی مقامات حزب جمهوری خواه مدعی هستند که یک اشکال نرم افزاری در ایالت میشیگان موجب شده تا به اشتباه 6 هزار رای دونالد ترامپ به نام جو بایدن ثبت گردد.

بنا به نوشته دیلی میل، پس از بالا رفتن تعداد رای های بایدن در منطقه ای از میشیگان که معمولا حامیان جمهوری خواهان را در خود جای داده است، این اشکال نرم افزاری عیان شد.

بایدن: ما این رقابت را می بریم

ساعت 07:35 - جو بایدن در جمع هواداران خود در دلاور سخنرانی کرد. او گفت: اعداد به ما می گویند که ما برنده این رقابت خواهیم بود. آرای ما در حال بیشتر شدن هم هستند. آریزونا را بعد از مدتها با خود خواهیم داشت..... این ها فقط عدد نیستند بلکه این حق ملت است که صدایش شنیده و رایش شمرده گردد.بایدن در بخش دیگری از سخناتش ضمن برشمردن مسائل فعلی ایالات متحده از جمله نژاد پرستی سیستماتیک، تغییرات آب و هوایی و مسائل مالی، به رکود و بیکاری ناشی از کرونا اشاره نمود. او در بخش دیگری از سخنانش تاکید نمود: بایدن: ما این رقابت را می بریم.(جزئیات بیشتر)

موافقت دیوان عالی آمریکا با درخواست ترامپی ها در پنسیلوانیا

ساعت 05:40- دیوان عالی آمریکا شامگاه آدینه با بخشی از درخواست ستاد جمهوریخواهان در پنسیلوانیا موافقت کرد. به این ترتیب مقرر شده آرای پستی واصله در روز انتخابات و بعد از آن تا بعدازظهر آدینه به تفکیک از آرای دیگر شمارش شوند ولی با درخواست جمهوریخواهان مبنی بر توقف شمارش آرا موافقت نشد.(یورونیوز)

معین تکلیف 4600 رای به جامانده جورجیا

ساعت 05:00-رییس یکی از مراکز شمارش اصلی آرا در جورجیا ابراز امیدواری کرد که تکلیف 4600 رای به جامانده شامل 3800 رای ماخوذه شمارش نشده و 800 رای پستی مربوط به نظامیان تا قبل از شامگاه آدینه بوقت محلی نهایی گردد.

ریچارد بارون توضیح داد پیغام های تهدید آمیز خطاب به وی و پرسنلش در فضای مجاری بطرز عجیبی تشدید شده است و او از سوی کابران متهم به دزدیدن آرا شده است، اتهامی که بزعم وی بی اساس است.

بازداشت مردان مسلح در نزدیکی مرکز شمارش آرا در فیلادلفیا

ساعت 04:38- پلیس فیلادلفیا از دستگیری دو مرد مسلح در حوالی مرکز شمارش آرا انتخابات اطلاع داد. به گزارش آسوشیتدپرس این دو مرد 42 و 61 ساله با خود سلاح گرم به همراه داشتند.(جزئیات بیشتر)

کامالا هریس پیش از بایدن صحبت می نماید

ساعت 04:30- پیش بینی می گردد که جو بایدن نامزد دموکرات ها امروز به وقت محلی در ایالت دلاور، درباره شرایط انتخابات سخنرانی کند اما پیش از او انتظار می رود کاملا هریس نامزد معاون ریاست جمهوری سخنان خود را ارائه دهد.هریس پس از برگزاری انتخابات، درباره شرایط انتخابات سخنرانی نداشته است.

ساعت 3:45 - دونالد ترامپ دقایقی پیش بر مواضع پیشین خود درباره نتیجه انتخابات تاکید نمود. او در حساب توییتر خود نوشت: از همان اواخر شب انتخابات در تمامی این ایالت ها با فاصله جلو بودم اما هر چه پیش رفتیم بطرز معجزه آسایی شاهد از بین رفتن این فزونی بودیم. شاید این فزونی با فرایند قانونی که تیم حقوقی ما به جریان انداخته اند دوباره از آن ما گردد.

15 دقیقه بامداد17 آبان:قطار انتخابات 2020 آمریکا در نزدیکی ایستگاه پایانی خود، با سرعت کمتر، و شگفتی و حساسیت بیشتر همراه شده و نبرد نفس گیر دونالدترامپ و جوبایدن در گام های نهایی به 5 ایالت کلیدی گره خورده، بعضی رسانه های خبری از ایالت های سرنوشت ساز پنسلیوانیا و جورجیا گزارش داده اند که بایدن در یک قدمی خط پایان از دونالد ترامپ پیش افتاده است.

با گذشت 3 روز از شروع شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، نامزد پیروز در اغلب ایالت ها معین شده، و از ساعت ها پیش چشم ها به 5 ایالت سرنوشت ساز کارولینای شمالی، جورجیا، پنسیلوانیا، آریزونا و نوادا دوخته شده است.

با این وجود، هرچه شمارش آراء در این ایالت ها به انتها نزدیک تر شده، فاصله آرای 2 کاندیدا کاهش، و حساسیت رقابت افزایش یافته است. ظاهرا در ایالت های سرنوشت ساز هر چه آرای پستی بیشتری شمارش می گردد فاصله ترامپ و بایدن نیز کمتر می گردد و بعضی احتمال می دهند حداقل در 2 ایالت، نامزد پیروز، فزونی چند هزار رای یا حتی کمتر داشته باشد.

مشاور ترامپ: انتقال آرام قدرت انجام می گردد

ساعت 23:30- در حالی که گزارش ها از احتمال بالای پیروزی جو بایدن خبر می دهند، لری کادلو، مشاور ارشد مالی دونالد ترامپ گفت که وی فکر می نماید انتقال قدرت به شکل صلح آمیز صورت خواهد گرفت.

لری کادلو، مشاور ارشد مالی دونالد ترامپ، و رئیس شورای اقتصاد ملی کاخ سفید، گفت که او فکر می نماید انتقال قدرت به آرامی و به شکل صلح آمیز صورت خواهد گرفت.

اظهارات وی در حالی مطرح می گردد که جو بایدن در پنسیلوانیا و جورجیا پیشتاز شده و وی را در راستا پیروزی و فتح کاخ ریاست جمهوری قرار داده است. هرچند CNN و بسیاری از خبرگزاری ها هنوز هیچ نامزدی را برنده اعلام ننموده اند اما بر اساس شرایط موجود و احتمال ناچیز تغییر فرایند کلی رقابت، برآورد های جدی درباره پیروزی نامزد دموکرات ها مطرح است.

کادلو در مصاحبه با CNBC، در پاسخ به این سؤال که آیا این امر برای ثبات بازار لازم است یا خیر ، گفت: من فکر می کنم که انتقال قدرت به صورت مسالمت آمیز انجام خواهد شد.

تفکیک آرای موقت در پنسیلوانیا

ساعت 22:15- یک قاضی ایالتی در پنسیلوانیا دستور جداسازی برگه های رای موقت را صادر نموده است؛ تا آن دسته از رای دهندگانی که احتمالاً برگه های رای غیابی معیوبی دارند از شمرده شدن آرمطمئن شدن از شمارش رای آنها استفاده می گردد، کنار بگذارد.

فعلن معلوم نیست که چه تعداد از برگه های رای موقت پنسیلوانیا ممکن است متأثر از این دستور باشند.

قاضی اشاره نمود که ممکن است بعداً دستورات اضافی هم وجود داشته باشد، و دستور فعلی پتانسیل دعواهای حقوقی بیشتر را بر سر آرای تصحیح شده با رای موقت معین می نماید.

بازشماری آرای جورجیا

ساعت 21:00- لازم به ذکر است ساعاتی پیش از دستور قاضی پنسیلوانیا، برد رافنسپرگر وزیر ایالتی جورجیا طی نشستی خبری گفت که در صورتی که اختلاف میان دو نامزد همچنان نزدیک باقی بماند، آرا بازشماری خواهد شد.

وی اضافه کرد: در جورجیا بازشماری مجدد انجام می گردد. وی تاکید نمود، تمرکز آن ها بر این موضوع خواهد بود که مطمئن شوند تمام آرای قانونی به طور دقیق شمرده و ثبت شوند.

از آنجا که جو بایدن تنها با 1579 رای در جورجیا از ترامپ پیش افتاده است پیش بینی بازشماری آرا می شد. هنوز شمارش کل آرا در جورجیا به پایان نرسیده است و مسئولان برگزاری انتخابات در این ایالت گفته اند تنها 4169 رای شمارش نشده باقی مانده است. این ایالت کلیدی 16 کرسی الکترال داشته و در حال حاضر جو بایدن، نامزد دموکرات ها با اختلافی اندک در آن پیشتاز است.

افزایش فاصله آرای بایدن وترامپ در پنسیلوانیا و نوادا

ساعت 20:28- با ادامه شمارش آرا در پنسیلوانیا و نوادا فاصله بایدن با ترامپ در این دو ایالت بیشتر شد. نامزد دموکرات ها هم اکنون در پنسیلوانیا 9 هزار و 27 رای بیشتر از دونالد ترامپ دارد و پیش بینی می گردد با شمارش آرای بیشتر از فیلادلفیا این فاصله بیشتر گردد.جو بایدن در ایالت نوادا نیز با 22 هزار و 76 رای بیشتر پیشتاز است.

نوادا

جان کینگ ، خبرنگار سی.ان.ان گفت ، با 91٪ آرا شمارش شده در نوادا، بایدن با حدود 20،000 رأی پیشتاز است.

کینگ گزارش داد ، در منطقه کلارک ، منطقه پرجمعیت نوادا ، در آخرین دسته از نتایج آرای شمارش شده جو بایدن 19 هزار و 995 رأی و پرزیدنت ترامپ 9هزار و 357 رأی آورد. این بدان معناست که جو بایدن 65٪ آرای کلارک را به خود اختصاص داده است. این به شما می گوید که همه چیز روشن است. در رای گیری های جدید جو بایدن 65٪ آرای کلارک را کسب می نماید.

وی گفت: اگر تناسب رقابت تغییر نکند، دونالد ترامپ با دانستن اینکه در حال حاصر در پنسیلوانیا، جورجیا و آریزونا نیز عقب است، نمی تواند زیر میز بزند و مطمئناً توان ادامه نیز ندارد.

ساعت 12 شب به وقت شرق آمریکا (8:30 صبح شنبه به وقت تهران) انتظار می رود مقامات انتخاباتی در نوادا هم دسته جدیدی از نتایج آرا را منتشر نمایند. طبق گفته وزیر امور خارجه نوادا ، آقای بایدن با حدود 9هزار رأی در نوادا پیشتاز است و 190 هزار رأی برای شمارش باقی مانده است.

لازم به ذکر است حدود 90 درصد از آرا باقی مانده مربوط به شهرستان کلارک است که به شدت حامی دموکرات هاست.

پنسیلوانیا؛ شاه کلید کاخ سفید

جو بایدن، در ایالت حساس پنسیلوانیا پیشتازی را به دست گرفته است. بر اساس الگوی 95 درصد آرای شمارش شده در این ایالت، پیروزی نهایی جو بایدن در این ایالت سرنوشت ساز بسیار محتمل است و به این ترتیب پنسیلوانیا احتمالا تا پایان امروز، شاه کلید کاخ سفید را به بایدن خواهد سپرد.

دیوید چالیان، خبرنگار سی.ان.ان توضیح داد: آنچه میز تصمیم گیری ما اکنون انجام می دهد، محاسبه آرا شمارش نشده و میزان نرخ ورود آن ها در پنسیلوانیا است.

لازم به ذکر است بخش عمده ای از برگه های رای باقی مانده در پنسیلوانیا از فیلادلفیا و مناطق اطراف آن خواهد آمد، بخش که به شدت برای بایدن به این نقطه آمده است.

چالیان درباره موفقیت مداوم بایدن در عظیمترین شهر این ایالت گفت: ببینید چه اتفاقی در فیلادلفیا افتاده است. او 87٪ از آرای آنها را به دست آورد. ما می دانیم ... هنوز تعداد زیادی رای در فیلادلفیا برای شمارش وجود دارد. وقتی این نوع رای فزونی بایدن ، به مجموع آرا وارد می گردد ، این فقط سطح اطمینان را افزایش می دهد که این به طور بالقوه برای دونالد ترامپ دور از دسترس است.

چالیان اضافه کرد: ما باید به دنبال یک سطح اطمینان باشیم و به دنبال این محاسبات هستیم که کاندیدای مقام دوم در پنسیلوانیا -اکنون دونالد ترامپ- به هیچ وجه احتمال پیشی دریافت ازپیشتاز رقابت در این ایالت را نداشته باشد. هنگامی که به آن سطح از اطمینان می رسیم ... پس یک طرح ریزی انجام می گردد.

پنسیلوانیا دارای 20 رأی الکترال است و می تواند بایدن را از حد نصاب 270 الکترال نیز عبور دهد.

چالیان به بینندگان یادآوری کرد: ما منتظر خواهیم بود تا رای بیشتری به پنسیلوانیا وارد شده و نتایج شمارش آن ها اعلام گردد. زیرا همچنان مشغول ادامه محاسبات برای حصول اطمینان از پیروزی در پنسیلوانیا به عنوان شاه کلید کاخ سفید هستیم.

جو بایدن، نامزد حزب دموکرات با اعلام شدن دسته ای تازه از آرای پنسیلوانیا ، فزونی خود را در این ایالت حساس ارتقاء داده است.

آخرین مجموعه آرا از شهرستان باکس، منطقه ای در شمال فیلادلفیا وارد شد. بلیزر خبرنگار CNN جدیدترین ارقام را ارائه داد؛ بایدن 2016 رأی و ترامپ 897 رأی را به دست آورده است. به عبارت دیگر ، بایدن 68٪ آرای تازه شمارش شده را کسب نموده و به همین دلیل فزونی وی نسبت به ترامپ در پنسیلوانیا افزایش یافته است.

آماده سازی مجلس نمایندگان برای دولت بایدن

ساعت 20:12- نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت: بایدن رئیس جمهور منتخب ایالات متحده خواهد بود. پلوسی اضافه کرد که مجلس نمایندگان در حال آماده شدن برای دولت جدید بایدن است.(جزئیات بیشتر)

آرای جورجیا بازشماری می گردد

ساعت 19:35- آرای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ایالت جورجیا بازشماری خواهد شد.به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری بلومبرگ، شماری از آرای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ایالت جورجیا بازشماری خواهد شد. این خبر را برد رافنسپرگر وزیر ایالتی جورجیا طی نشستی خبری گفت. (جزئیات بیشتر)

مایکل گلد خبرنگار نیویورک تایمز می گوید یک مقام ارشد انتخاباتی ایالت جورجیا گفته است درصورتی که اختلاف بین نامزدها اندک باشد، آرای جورجیا بازشماری خواهد شد. در حال حاضر بایدن با حدود 1500 رای پیشتاز آرای جورجیا است.

وی همچنین به نقل از یک مقام انتخاباتی در جورجیا نوشت: بیش از 4هزار رأی برای شمارش در جورجیا و همچنین تعداد نامعلومی از آرا صندوق های خارج از کشور و نظامی باقی مانده است.

گابریل استرلینگ ، مدیر اجرای سیستم رأی گیری ایالت ، صبح آدینه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که تعداد 4169 رأی گیری عالی برای شمارش تعداد انگشت شماری از ایالت های جورجیا وجود دارد.

بایدن صبح امروز در جورجیا پیش قدم شد. ترامپ بدون جورجیا و پنسیلوانیا نمی تواند راهی برای دستیابی به 270 رأی الکترال لازم پیدا کند ، بنابراین حفظ شانس وی برای پیروزی انتخابات به تحولات دو ایالت بستگی دارد.

توییت جدید ترامپ

ساعت 18:53- دونالد ترامپ در توییت جدید خود نوشت: فیلادلفیا در فساد انتخابات سابقه زیادی دارد.

افزایش فاصله بایدن با ترامپ در پنسیلوانیا

ساعت 18:36- آخرین نتیجه منتشرشده از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ایالت پنسیلوانیا نشان می دهد که فاصله جو بایدن با دونالد ترامپ اندکی افزایش یافته است. جو بایدن اکنون با 6 هزار و 737 رای از دونالد ترامپ در این ایالت پیش افتاده است. نامزد دموکرات ها در صورت پیروزی در پنسیلوانیا با کسب 20 رای الکترال این ایالت رئیس جمهوری آینده آمریکا خواهد بود. تخمین زده می گردد که هنوز حدود 160 هزار رای در پنسیلوانیا شمرده نشده است.

ستاد انتخاباتی ترامپ: انتخابات تمام نشده است

ساعت 18:30- ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ به دنبال تصمیم بعضی رسانه ها برای اعلام پیروزی جو بایدن در ایالت پنسیلوانیا تاکید نمود که انتخابات تمام نشده است. ستاد انتخاباتی نامزد جمهوریخواهان اضافه نموده است که آرای چهار ایالت باقی مانده که جو بایدن در آنها پیشتاز است نهایی نیست.

ستاد انتخاباتی رئیس جمهوری کنونی آمریکا اضافه نموده است که دونالد ترامپ پس از بازشماری آرای جورجیا در این ایالت پیروز خواهد شد. در بیانیه این ستاد آمده است که در ایالت پنسیلوانیا تخلفاتی روی داده است.

ترامپ قصد پذیرش شکست را ندارد

ساعت 18:24- فاکس نیوز گفت که منابع مطلع تاکید نمودند که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا پس از توصیه های مشاوران خود، قصد ندارد شکست خود در انتخابات ریاست جمهوری را بپذیرد.(جزئیات بیشتر)

واکنش بولتون به ادعاهای ترامپ

ساعت 17:39-جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق دونالد ترامپ در واکنش به ادعاهای ترامپ درباره تقلب گفت:جمهوریخواهان در برابر آزمون شخصیتی قرار دارند. به گفته وی نامزدها نباید دروغ بگویند اما اگر شواهدی مبنی بر تخلف در دست دارند باید از مجاری قانونی آن را پیگیری نمایند.

بایدن در پنسیلوانیا هم از ترامپ پیش افتاد

ساعت 17:29- جو بایدن با شمارش شماری از آرای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پنسیلوانیا از دونالد ترامپ پیش افتاد. نامزد دموکرات ها اکنون در این ایالت پنج هزار و 587 رای بیشتر از دونالد ترامپ کسب نموده است. جو بایدن در صورت پیروزی در پنسیلوانیا 20 رای الکترال این ایالت را کسب خواهد نمود و رئیس جمهوری آینده آمریکا خواهد بود. (جزئیات بیشتر)

واکنش رهبر جمهوریخواهان در سنا

ساعت 17:10- میچ مک کانل، رهبر جمهوریخواهان در مجلس سنای آمریکا در صفحه توئیتر خود نوشت که همه رای های قانونی باید شمارش شوند اما رای هایی که غیرقانونی به ثبت رسیده اند نباید شمرده شوند.

اعلام تعداد آرای به جامانده در جورجیا

ساعت 17:03- در حالی که جو بایدن با کسب 1096 رای بیشتر در ایالت جورجیا از دونالد ترامپ پیش افتاده است اما هنوز حدود 10 هزار رای در این ایالت جنوبی شمارش نشده است. ایالت جورجیا 16 رای الکترال دارد و جو بایدن در صورت پیروزی در این ایالت رئیس جمهوری بعدی آمریکا خواهد بود.

زنی که بایدن را در جورجیا پیش انداخت

ساعت 16:57- جو بایدن در آخرین بخش های مارتن طولانی شمارش آرا و زمانی که 99 درصد آرا در ایالت جورجیا شمرده شده بود، از ترامپ پیشی گرفت. این جلو افتادن تنها به اندازه 917 رای است اما می تواند بایدن را زودتر به کاخ سفید برساند. بسیاری معتقدند بایدن برای این پیروزی، مدیون یک زن سیاهپوست به نام استیسی اِیْبرامز است.(جزئیات بیشتر)

پرداخت میلیون ها دلار به بایدنی ها در استرالیا

ساعت 16:10- به رغم عدم اعلام رسمی نامزد پیروز انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده، بنگاه شرط بندی استرالیایی بنگاه شرط بندی اسپورتس بت استرالیا ، گفت23 میلیون دلار استرالیا، معادل 16.5 میلیون دلار آمریکا، به افرادی که روی برد جو بایدن شرط بندی نموده بودند، پرداخته است. این بنگاه خبرداد که پول بیش از 100 هزار شرطی که پیروزی بایدن را پیش بینی نموده بودند، پرداخته است.سخنگوی این بنگاه شرط بندی گفت که اطمینان دارد که جو بایدن به کاخ سفید راه یافته خواهد یافت.(جزئیات بیشتر)

اداره پست آمریکا 1700 رای شهفرایندان در پنسیلوانیا را تحویل مقامات داد

ساعت14:42- اداره پست آمریکا گفت که روز پنجشنبه 1700 رای را که هنوز به دست مقامات مسئول شمارش آراء نرسیده بود تحویل آنها داده است.آرای رای دهندگان در پنسیلوانیا اگر تا غروب آدینه به حوزه های رای گیری برسد شمارش خواهد شد. دونالد ترامپ هم اکنون حدود 18 هزار رای بیشتر از جو بایدن در پنسیلوانیا کسب نموده است. با این حال هنوز حدود پنج درصد کل آرای این ایالت شمارش نشده است. هواداران جو بایدن بیشتر از هواداران دونالد ترامپ از ارسال آراء با پست استقبال نموده اند.

فاصله بایدن با ترامپ در جورجیا افزایش یافت

ساعت 14:22- آخرین نتیجه منتشرشده از انتخابات در ایالت جورجیا نشان می دهد که جو بایدن دو میلیون و 449 هزار و 580 رای به دست آورده است. در مقابل دونالد ترامپ دو میلیون و 448 هزار و 484 رای کسب نموده است. به این ترتیب فاصله جو بایدن و دونالد ترامپ در جورجیا به 1096 رای رسید. جو بایدن در صورت پیروزی در این ایالت رئیس جمهوری آینده آمریکا خواهد بود.

سبقت بایدن از ترامپ در جورجیا

ساعت 13:00- بر اساس گزارش آسوشیتدپرس در آخرین شمارش آرای ایالات جورجیا، جو بایدن توانست با اختلاف 917 رأی از دونالد ترامپ پیش بیافتد.

آسوشیتدپرس

اگر بایدن بتواند تا انتها فزونی خود را در ایالت جورجیا (با 16 رای الکترال) حفظ کند، به 269 رأی الکترال دست خواهد یافت و تا حد نصاب 270 رای الکترال تنها یک کالج الکترال فاصله دارد.

سی ان ان

اگرچه در 4 ایالت سرنوشت ساز دیگر نیز فاصله رای ها به میزان قابل جبران برای هر 2 نامزد رسیده است، اما در صورت پیروزی بایدن در جورجیا آرای الکترال وی به 269 می رسد و چنانچه ترامپ بتواند ضمن حفظ فزونی خود در پنسیلوانیا و کارولینای شمالی، در 2 ایالت جنوب غربی -آریزونا و نوادا- نیز گوی سبقت را از رقیب دموکرات خود برُباید، آن گاه آرای الکترال 2 نامزد روی عدد 269 برابر خواهد شد.

شرایط ایالت های سرنوشت ساز دیگر

پنسیلوانیا/ 20 الکترال

آریزونا/ 11 الکترال

نوادا/ 6 الکترال

کارولینای شمالی/15 الکترال

ساعت 12:30- در آخرین تحولات با شمارش بیش از 99 درصد از آرای ایالت جورجیا -تا ساعت 03:30 بامداد به وقت شرق آمریکا- اختلاف آرای بایدن و ترامپ از آنچه پیشتر گزارش شده بود نیز نزدیک تر شده و به زیر 500 رأس رسیده است.

ساعت 6 صبح:کاهش اختلافات در ایالت های کلیدی به شدت سرعت گرفته است، مهم ترین ایالت ها جورجیا و پنسیلوانیا است که رقم اختلاف بسیار ناچیز شده است. در پنسیلوانیا هنوز شش درصد دیگر آراء خوانده نشده است که فاصله به 53 هزار رای رسیده است. روز چهارشنبه ترامپ با 500 هزار رای از بایدن جلو بود اما ظرف یک روز یک صفر از رقم مورد اختلاف پریده و فاصله به 50 هزار رای رسیده است.

ساعت3:30:دونالد ترامپ در یک سخنرانی صریح و بی سابقه ساختار انتخابات را زیر سئوال برد و با حمله به دموکرات ها و جریان های قدرت مدعی شد می خواهند رای او را بدزدند. به نظر می رسد او با این سخنرانی نشان داد که فعلا قصد پذیرش نتیجه انتخابات را ندارد زیرا مدعی شد جریان قدرت در حال مهندسی انتخابات 2020 است.

ترامپ می گوید بانکداران وال استریت با میلیون ها دلار هزینه علیه او و مردم عادی نمی خواهند او دوباره رئیس جمهور آمریکا گردد. او می گوید آرای که او از قومیت ها گرفته در تاریخ حزب جمهوریخواه بی نظیر بوده است. او می گوید رای او از سوی حزب رقیب و جریان قدرت در آمریکا سرکوب شده است. ترامپ با اشاره به نظرسنجی ها قبل از انتخابات تاکید دارد: تمامی نظرسنجی ها تا کنون اشتباه درآمده است و دستگاه های اداره نماینده انتخابات که حامی حزب دموکرات هستند اجازه نداند ناظران ما بر جریان رای گیری نظارت نمایند.آنها ابتدا صبر کردند تا متوجه شوند چقدر رای کم دراند و بعد با آوردن آرای پستی در حال کم کردن فاصله بایدن از من هستند تیم ما در حال شکایت از این فرایند است. ترامپ می گویند به دلیل این که به ناظران او اجازه حضور برای شمارش آراء را نداده اند با دوربین ناچار شده اند فرایند را زیر نظر بگیرند.

نامزد حزب جمهوریخواه ادعا دارد: شمارش در پنسیلوانیا شمارش آراء از سوی یک دستگاه فاسد انجام می گردد و سه روز بعد از انتخابات هنوز برگه رای دریافت می نمایند برگه رای هایی که مهر پستی ندارد. ترامپ با تفکیک رای های قانونی از همه رای ها می گوید: می خواهیم روز انتخابات، روز انتخابات باشد و هیچ اتاق مخفی نباشد. به همین دلیل کار را به دیوان عالی کشور می کشانیم و کوتاه نمی آییم و به وسیله یک فرایند قانونی باید کار را دنبال می کنیم و این قاضی است که باید در نتیجه انتخابات تصمیم بگیرد.

ساعت 2:42:اختلاف در ایالت سرنوشت ساز پنسیلوانیا به 78 هزار رای رسید ترامپ در روز چهارشنبه 500 هزار رای از بایدن جلو بود اما با ادامه شمارش آراء این اختلاف کمتر و کمتر شد گفته می گردد 300 هزار رای دیگر شمارش نشده است. تیم بایدن ادعای پیروزی در این ایالت دارد و تیم ترامپ با ارسال چند شکایت حقوقی خواهان بازنگری در فرایند شمارش آراء است.

ساعت 2 بامداد:در حالی که شمارش آراء نهایی نشده است تیم ترامپ کماکان به نتیجه اعتراض دارد و مدعی تقلب است. روزنامه یو اس تودی نوشته است در تاریخ آمریکا سابقه نداشته یک رئیس جمهور نتایج آراء را نپذیرد اما هر اتفاقی تاریخ انقضا دارد. در تازه ترین اتفاق پسر و وکیل ترامپ به جمهوریخواهان و غیبت آنان در حمایت از ترامپ طعنه زده اند و نوشته کجا هستید. بعضی می گویند جمهوریخواهان محتمل است در صورت استنکاف او از نتیجه راه خود را ترامپ جدا نمایند و برای آینده برنامه ریزی نمایند.

ساعت 24:در حال حاضر نتیجه 5 ایالت هنوز معین نسیت در ایالت بایدن پیش تاز است و در سه ایالت ترامپ.ترامپ برای پیروزی علاوه بر سه ایالتی که پیش تاز است به رای ایالت نودا نیز احتیاج دارد. نودا 6 الکترال دارد و 89 درصد آرای آن تا کنون شمارش شده است. بایدن در این ایالت با 11 هزار رای جلوتر از ترامپ است البته در ایالت جورجیا هم که 98 درصد آرای آن شمارش شده است فزونی ترامپ از بایدن کمتر از 13 هزار رای است. تیم بایدن ادعا دارد با شمارش آرای باقی مانده جورجیا را پیروز می گردد.در کارولینای شمالی هم که فقط درصد رای ها شمارش نشده است ترامپ حدود 77 هزار رای جلو است.در پنسیلوانیا نیز ترامپ تا عصر 5 شنبه 130 هزار رای از بایدن بیشتر داشت. با این که بعضی رسانه های آمریکایی آرای ایالت آرویزنا را به سبد جو بایدن ریخته اند اما نیوریوک تایمز و چند رسانه معتبر رنگ این این ایالت را خاکستری نگه داشته اند.بنا برگزارش این رسانه از 86درصدی رای که شمارش شده سهم بایدن50.5 درصد و سهم ترامپ 48.1 درصد است، فاصله رای 68 هزار برآورد می گردد.

اما بعضی وبسایت های خبری با اضافه کردن 11 الکترال ایالت آریزونا به سبد جو بایدن، آرای الکترال وی را 264 گفتند. اگر دونالد ترامپ آرای الکترال کارولینای شمالی، جورجیا و پنسیلوانیا را به نام خود ثبت کند، آرای الکترال وی به 265 خواهد رسید و در چنین شرایطی همه چیز به نتیجه ایالت نوادا بستگی دارد.

اعتراضات پساانتخاباتی در حال اوج گیری؛ آریزونا و میشیگان نا آرام شد

16:30- با نزدیک شدن به ساعات پایانی شمارش آرا و احتمال معین نتیجه نهایی انتخابات، و در حالیکه هنوز هم نمی توان با قطعیت هیچ یک از 2 نامزد رزا پیروز انتخابات دانست، بعضیشهرهای آمریکا، صحنه نخستین ناآرامی های پساانتخاباتی است، تا آنجا که هواداران ترامپ خواهان توقف یا بازشماری آرا در بعضی ایالت ها هستند و هواداران بایدن از لزوم شمارش همه آرا می گویند.

تصاویر ناآرامی های پساانتخاباتی در آمریکا

آکسیوس در گزارشی به اعتراضات حامیان دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در مقابل یکی از مراکز اخذ رای در شهر فینیکس ایالت آریزونا، پرداخته. این اعتراض بعد از آن صورت گرفت که ترامپ از بابت آنکه رسانه هایی چون فاکس نیوز و آسوشیتدپرس، جو بایدن رقیب دموکرات را فاتح این ایالت کلیدی با 11 رای الکترال معرفی کردند؛ به خشم آمد.

سی بی اس هم در گزارشی از تجمع هواداران مسلح ترامپ در مرکز رای گیری ماری کوپا کانتی ایالت آریزونا و حضور همزمان پلیس ضدشورش خبر می دهد حال آنکه ظاهراً مسئولین این حوزه حساس، حین شمارش باقی مانده آرا، مانع از حضور رسانه ها شده اند.

اما در مینیاپلیس ایالت مینه سوتا هم این هواداران بایدن هستند که در اعتراض به ادعای ترامپ مبنی بر بروز تقلب از سوی حزب دموکرات به خیابان ها آمده اند.

در شهر دنور ایالت کلرادو، پلیس با هواداران ترامپ درگیر شده و چند نفری هم بازداشت شده اند.

در شهر فیلادلفیا ایالت پنسیلوانیا نیز، هواداران بایدن با شعار تک تک آرا را بشمارید به خیابان ها آمده اند.

در دیترویت ایالت میشیگان هم، همزمان با اعلام پیروزی بایدن، هواداران ترامپ با شعار شمارش آرا را متوقف کنید به طرف مراکز اخذ رای هجوم بردند.

ساعت13:30- وبسایت خبری پالیتیکو با آبی کردن رنگ ایالت آریزونا در نقشه انتخاباتی خود، آرای بایدن را معادل 264 کالج الکترال گفت. به این ترتیب جو بایدن برای پیروزی تنها به 6 رأی الکترال احتیاج خواهد داشت.

همچنین در آرای عمومی شمارش شده در کل کشور تا اینجای کار جو بایدن 72/1 میلیون رأی معادل 50/40 درصد و دونالد ترامپ 68/6 میلیون رأی معادل 47/97 درصد از آرای عمومی را ازآن خود نموده است.

13:30- در همین حال آسوشیتدپرس نیز ایالت آریزونا را به رنگ آبی درآورده و نتیجه درا 264 به 214 به نفع جو بایدن گزارش داده است.

با اضافه کردن ایالت آریزونا -که اغلب به عنوان یک ایالت قرمز قلمداد می شد- به جبهه دموکرات ها، او تا فتح کاخ سفید تنها 6 رأی الکترال فاصله دارد.

در همین حال اگر فرض کنیم دونالد ترامپ آرای الکترال کارولینای شمالی (15)، جورجیا (16) و حتی پنسیلوانیا (20) را به نام خود ثبت کند، آرای الکترال وی به 265 خواهد رسید و با یک الکترال بالاتر از جو بایدن قرار خواهد گرفت. در چنین شرایطی همه چیز به نتیجه ایالت نوادا بستگی دارد.

لازم به ذکر است نقشه انتخاباتی بعضی رسانه های معتبر دیگر نظیر نیویورک تایمز همچنان نتیجه ایالت آریزونا را نامعین گزارش نموده اند و نتیجه 253 به 214 نمایش داده اند.

نوادا کلید پیروزی را به کدام نامزد می دهد؟

بنابر گزارش ها از مراکز اخذ و شمارش آراء در ایالت نوادا، تا به امروز حدود سه چهارم از کلیه آرای ثبت شده شمارش شده است که تا اینجای کار بایدن در رقابتی تنگاتنگ از ترامپ پیش افتاده است.

تا اینجای کار جو بایدن 588 هزار و 252 رأی معادل 49/3 درصد و دونالد ترامپ 580 هزار و 605 رأی معادل 48/7 درصد از کل آرای شمارش شده (75٪) در این ایالت را به دست آورده است.

دونالد ترامپ مدعی تقلب شد

ساعت 13:00: دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا در توییتی نوشت: در پنسیلوانیا ناظران قانونی اجازه حضور بر سر صندوق نداشتند و در میشیگان هم تعداد زیادی آرای تقلبی به صندوق ریخته شده است.

ساعت 12:50: جو بایدن نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا توانست در ایالت میشیگان بر ترامپ غلبه کند و 16 رای الکترال این ایالت را از آن خود کند. اگر بایدن ایالت نودا را ببرد پیروز قطعی انتخابات خواهد بود. او در یک سخنرانی گفت اطمینان دارد که پیروز انتخابات است. شمارش آراء نشان می دهد بایدن از ترامپ اندکی جلو است هر چند که امکان دارد نتایج تغییر کند. بایدن دقایقی پس از پیروزی توئیت کرد: رئیس جمهوری خواهد شد که حامی همه مردم آمریکا باشد زیرا ریاست جمهوری یک نهاد حزبی نیست. تیم ترامپ نیز در نشت خبری که برگزار کرد بدون پاسخ به پرسش خبرنگاران مدعی تقلب در انتخابات شد.

ساعت 12:ستاد انتخاباتی ترامپ گفت که دادخواستی را به دادگاه ایالت پنسیلوانیا داده که طی آن خواهان توقف شمارش آرا در این ایالت شده است. وکیل ترامپ گفته ذیل این دادخواست مدعی شده که میخواهد مانع اقدام مقامات دموکرات این ایالت در مخفی کردن فرایند شمارش آرا از دید ناظران جمهوری خواه گردد.دادستانی ایالت پنسیلوانیا می گوید که اجازه هیچ گونه وقفه یا توقف در شمارش آراء این ایالت را نمی دهد.

ساعت 11:20: آمار رسمی نتایج انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا تغییر کرد و آرای ویسکانستین رسما به سبد بایدن ریخته شد تا رای الکترال در برابر 214 رای الکترال دونالد ترامپ از او پیشی بگیرد. تیم ترامپ به شمارش آراء در این ایالت معترض است و دونالد ترامپ به فرایند شمارش آراء طعنه توئیتری می زند. در واکنش به توئیت های ترامپ رقیب دموکرات او توئیت زده است. جو بایدن در توئیت خود خواهان شمارش همه آراء شده است.

ساعت 10:20: ترامپ در توئیتی گفت که در پنسیلوانیا عظیم پیروز می گردد او از سخنان فرماندار این ایالت درباره آرای باقی مانده انتقاد کرد.

ساعت 10:هم اکنون هر دو نامزد رقابت نزدیکی در ایالت های حساس کارولینای شمالی، پنسیلوانیا، جورجیا، میشیگان دارند. گفته می گردد هنوز میزان زیادی از آرای پستی در این ایالت های حساس شمارش نشده است.در همین حال تام وولف فرماندار ایالت پنسیلوانیا در توئیتی گفت که حدود یک میلیون رای پستی شمرده نشده در این ایالت وجود دارد.وی به شهفرایندان این ایالت وعده داد که تمامی آرای پستی شمرده خواهند شد.

فرماندار ایالت آریزونا نیز اعلام نموده که هنوز شمارش آرای پستی در این ایالت شروع نشده است.به گفته وی اختلاف آرای بایدن و ترامپ در حال کاهش است.

بعضی کارشناسان دو روز تا حتی یک هفته را برای اعلام نتیجه نهایی پیش بینی نموده و علت آن را طولانی شدن شمارش آرای پستی دانسته اند که این بار به دلیل شیوع کرونا در مقایسه با دوره های قبلی انتخابات آمریکا بسیار گسترده بوده است.ناظران معتقدند که بیشتر آرای پستی از آن دموکرات ها و هواداران بایدن است.

ساعت 9:30: تیم ترامپ خواهان بازشماری آرای ویسکانسین شد اما کمیسیون انتخاباتی گفت ترامپ برای شکایت باید 10 روز صبر کند.

ساعت 8:20: رسانه های امریکایی از پیروزی قطعی بایدن در ایالت سرنوشت ساز ویسکانسین اطلاع داده اند در صورت تایید رسمی این خبر 10 الکترال به مجموع آرای الکترال بایدن اضافه می گردد و مجموع آرای الکترال او به 248 افزایش می یابد.در این حالت فاصله بایدن تا پیروزی 22 رای الکترال خواهد بود. با پیروزی بایدن در ویسکانسین اگر ترامپ آرای میشگان را از آن خود نکند شانس پیروزی را تا حد زیادی از دست خواهد داد مگر این که نودا را از بایدن ببرد و در سه ایالت دیگر نیز که پیشتاز است بر بایدن غلبه کند.

ساعت 5:41:میشیگان یکی از ایالت های کلیدی و سرنوشت ساز، در رقابت های ریاست جمهوری آمریکا به حساب می آید. این ایالت 16 رأی الکترال دارد و تا کنون 93 درصد از آرای آن شمارش شده است. (جزئیات بیشتر)

نتایج انتخابات آمریکا تا عصر امروز

به گزارش خبرنگاران؛با پایان یافتن تدریجی آخرین مرحله رأی گیری انتخابات ریاست جمهوری و کنگره آمریکا، فرایند شمارش آراء در بعضی ایالت ها شروع و نتایج حاصل از آن اعلام شده است.

بر اساس گزارش مراکز انتخاباتی ایالت های مختلف، تا این لحظه بسیاری از ایالت ها شمارش آرای مأخوذه حضوری و غیرحضوری را شروع نموده اند و نتایج قطعی یا نسبی در بسیاری از این ایالت ها معین شده است.

به رغم نامعلوم بودن نتایج انتخابات ریاست جمهوری در اغلب ایالت های کلیدی و معین نماینده، با شمارش بخشی از آراء، نتایج نسبی در بعضی ایالت هایی که گرایش حزبی آن ها از پیش معین بوده، اعلام شده است.

تا ساعت 8 صبح چهارشنبه 4 نوامبر به وقت شرق آمریکا -16/30 بعدازظهر چهارشنبه 14 آبان به وقت تهران- شرایط آرای عمومی و الکترال دونالد ترامپ و جو بایدن در بعضی ایالت ها بر اساس گزارش های مختلف به توضیح زیر است.

بر اساس گزارش 270towin.com تا اینجای کار 227 رأی الکترال در سبد جو بایدن و 213 رأی الکترال در سبد دونالد ترامپ ریخته شده است. البته 11 رأی الکترال ایالت آریزونا که بطور سنتی حامی جمهوری خواهان بوده است را از هم اکنون باید در سبد جو بایدن حساب کرد و مانند پالیتیکو الکترال های نامزد دموکرات ها را 238 عدد تلقی کرد.

به جز پالیتیکو، وب سایت AssociatedPress نیز، آرای جو بایدن را معادل 238 کالج الکترال و آرای ترامپ را معادل 213 کالج الکترال برآورد نموده و به توضیح شکل زیر گزارش داده است.

به رغم پیشتازی جو بایدن، این آرای الکترال اغلب مربوط به ایالت های غیر کلیدی است که از پیش انتظار می رفت شرایط بایدن در آن ها بهتر باشد. اما شرایط در ایالت های کلیدی و چرخشی آنطور که در نظرسنجی ها پیش بینی می شد، به نفع بایدن پیش نمی رود.

در میان ایالت های کلیدی چنانچه در شکل زیر که آخرین به روزرسانی POLITICO از نقشه انتخاباتی است؛

فلوریدا و کارولینای شمالی -با مجموع 44 رأی الکترال- مانند سال 2016 به ترامپ رسید،

پیشتازی ترامپ در جورجیا و ویسکانسین -با مجموع 26 رأی الکترال- برای بایدن به سختی قابل جبران به نظر می رسید. اما تا ساعت 13/30 به وقت تهران بایدن توانسته این مأموریت سخت در ویسکانسین را پیش ببرد.

و با شمارش بیش از 75 درصد از آرای میشیگان و پنسیلوانیا -با مجموع بیش از 36 رأی الکترال- ترامپ با فاصله 5 تا 12 واحد درصدی بالاتر از جو بایدن قرار گرفته است.

اما در ساعت 7 بعد از ظهر جو بایدن توانسته دو ایالت میشیگان و ویسکانس را بچرخاند و در آن ها پیشتاز گردد.

با این حال چشم امید دموکرات ها به همین 2 ایالت دوخته شده است. اما چرا؟

آرای پستی پنسیلوانیا؛

تنها نگرانی کمپین ترامپ، آخرین امید کمپین بایدن

آرای 2 ایالت کلیدی پنسیلوانیا و میشیگان همیشه سرنوشت ساز بوده اند و در این دوره از انتخابات نیز، مشارکت حداکثری رأی دهندگان این 2 ایالت -بالأخص حامیان بایدن و دموکرات ها- در رأی گیری غیابی (پستی یا ایمیلی) باعث تأخیر در نهایی کردن شمارش آراء و اعلام نتایج قطعی انتخابات ریاست جمهوری شده است. با توجه به نزدیک بودن رقابت بایدن و ترامپ و میزان تاثیر 36 رأی الکترال آن ها در معین پیروز انتخابات، کمپین هر دو نامزد باید در بیم و امید اعلام نتایج این 2 ایالت باشند.

آخرین شمارش آرای پنسیلوانیا

احیای امید در اردوگاه بایدن

در حالی که یأس بر اردوگاه دموکرات ها حاکم شده بود و تنها چشم امید به آرای پستی شمارش نشده پنسیلوانیا و میشیگان دوخته شده بود، اینبار به نظر می رسد ویسکانسین برخلاف انتخابات سال 2016 به روزنه امید دموکرات ها تبدیل می گردد.

در حالی که تا پیش از این در ویسکانسین، دونالد ترامپ با فاصله حدود 2 واحد درصد از جو بایدن پیش افتاده بود، از ساعت 13/30 به وقت تهران با اعلام نتایج شمارش بیش از 98 درصد آراء در این ایالت کلیدی -با 10 رأی الکترال-، ناگهان آفتاب امید از ناحیه ویسکانسین طلوع کرد و به اردوگاه دموکرات ها تابید تا بار دیگر به این کمپین شور و حرارت ببخشد.تا این لحظه شرایط آرای 2 نامزد به توضیح زیر است؛

سبقت بایدن در میشیگان

سونامی آرای بایدن در گام های آخر

خبرنگاران؛ در حالی که امیدها در کمپین جو بایدن روبه افول بود، پس از تغییر شرایط آراء در ویسکانسین به نفع جو بایدن، شرایط در ایالت هسایه آن یعنی میشگان نیز تغییر کرد. اکنون بایدن با 49.3 درصد در این ایالت پیشتاز است. میشیگان یکی از ایالت های کلیدی و سرنوشت ساز، در رقابت های ریاست جمهوری آمریکا به حساب می آید. اگر ترامپ این ایالت را از دست بدهد شانس برد او بسیار کم می گردد. در واقع اگر بایدن بتواند فاصله خود را با ترامپ در ایالت های نوادا، ویسکانس و میشیگان حفظ کند پیروز انتخابات 2020 آمریکا خواهد بود.

به گزارش خبرنگاران؛ بر اساس آخرین گزارش ها از مراکز انتخاباتی در ایالت سرنوشت ساز میشیگان، آرای جو بایدن در گام های پایانی فرایند افزایشی خود را شدت بخشیده، و بر اساس آنچه پایگاه خبری آسوشیتدپرس اعلام نموده است، به یک قدمی نامزد جمهوری خواهان رسیده است.

همچنین وبگاه 270towin شرایط آرای شمارش شده در میشیگان را به توضیح زیر گفت:

آخرین شرایط آراء در 5 ایالت سرنوشت ساز+ اینفو

شرایط های ایالت های سرنوشت ساز به حساس ترین لحظات خود رسیده است. فاصله رای دو نامزد به کمترین میزان رسیده و هر آن امکان دارد نتیجه نهایی جابجا گردد.

هر چه آرای بیشتری در 5 ایالت مهم شمرده می گردد تشخیص قطعی برنده نهایی سخت تر می گردد. تا قبل از برگزاری انتخابات شانس بایدن برای پیروزی بسیار بالا بود اما از صبح امروز ورق برگشت و بخت ترامپ برای انتخاب مجدد بالا رفت. اما اخرین شمارش آرا نشان می دهد ترامپ نباید از پیروزی زیاد مطمئن باشد زیرا بایدن در بسیاری از ایالت ها یک نفس با او فاصله دارد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 16 آذر 1399 بروزرسانی: 16 آذر 1399 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 710

به "آخرین شرایط شمارش آراء در ایالات کلیدی ، جمهوری خواستار پشت ترامپ را خالی کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین شرایط شمارش آراء در ایالات کلیدی ، جمهوری خواستار پشت ترامپ را خالی کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید