آرتروز عمده علت تعویض مفاصل ، علل و توصیه ها جهت پیشگیری

به گزارش مجله پزشکی، خبرگزاری خبرنگاران- آرتروز پدیده ای وابسته به سن است که معمولاً بیماران بالای 60 سال با آن روبرو هستند و بیشتر آنها نیز خانم ها می باشند.

آرتروز عمده علت تعویض مفاصل ، علل و توصیه ها جهت پیشگیری

دکتر علیرضا لطفعلیان متخصص جراحی استخوان و مفاصل (ارتوپد) در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری خبرنگاران گفت: بیشترین بیمارانی که در زمینه ارتوپدی داریم بیمارانی هستند که از مطب ارجاع داده می شود و در زمینه تعویض مفاصل زانو ،جراحی، آرتروسکوپی، مینیکس، رباط و مفاصل شانه و بحث تصادفات می باشد.

وی گفت: عمده علت تعویض مفاصل آرتروز می باشد که بیش از 99 درصد مراجعان به علت آرتروز به ما مراجعه می نمایند.

این لطفعلیان متخصص جراحی استخوان و مفاصل در مورد علت آرتروز نیز گفت: پیری مفصل، غضروف و سطح مفاصل علت آرتروز است که غضروف ها از بین می رود.

وی در تشریح این موضوع اضافه کرد: آرتروز یا اولیه است یا ثانویه که در آرتروز اولیه به طور طبیعی مفاصل دچار فرسایش و پیری می شوند و در آرتروز ثانویه به یک علت مثل ضربه و عفونت، مفاصل زودتر از موعد دچار آسیب می شوند. آرتروز پدیده ای وابسته به سن است که معمولاً بیماران بالای 60 سال با آن روبرو هستند و بیشتر آنها نیز خانم ها می باشند.

دکتر لطفعلیان گفت:این بیماری را تا حدودی می توان پیشگیری کرد به این صورت که مردم ورزش نمایند، اندامهای خود را قوی نگه دارند، از پله زیاد استفاده نکرده و دو زانو و چهار زانو ننشینند، از داروهای تقویت مفاصل نیز استفاده شود و وزن خود را نیز پایین نگه دارند.

وی توضیح داد: مردم باید توجه داشته باشند که غضروف وقتی دچار فرسایش شد دیگر بازسازی نمی شود و فرق آن با بافت معده این است که معده هفته ای یکبار بازسازی می شود ولی غضروف دیگر بازسازی ندارد و به تدریج دچار فرسایش می شود.

او گفت:مفاصلی که دچار تحمل وزن بالا هستند مثل زانو، لگن، مچ پا طی مدت زیاد از بین رفته و مریض احساس درد و سختی می کند و ما سطوح تخریب شده را برداشته و قالب می گیریم و ترکیبات فلزی به آن اضافه کرده و ترمیم می نماییم.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 18 دی 1399 بروزرسانی: 18 دی 1399 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 780

به "آرتروز عمده علت تعویض مفاصل ، علل و توصیه ها جهت پیشگیری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آرتروز عمده علت تعویض مفاصل ، علل و توصیه ها جهت پیشگیری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید