اجرای طرح مکمل کمک آهن و ویتامین دی برای 44 هزار دانش آموز دختر

به گزارش مجله پزشکی، معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختکمک گفت: طرح مکمل کمک آهن و اسیدفولیک و ویتامین D از 15 آبان در مدارس استان شروع می گردد.

اجرای طرح مکمل کمک آهن و ویتامین دی برای 44 هزار دانش آموز دختر

فخرالدین اسدی گفت: طرح مکمل کمک آهن و اسیدفولیک و ویتامین D از 15 آبان در مدارس استان شروع می گردد و 44 هزار دانش آموز دختر در مدارس متوسطه اول و دوم مشمول این طرح می شوند.

معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختکمک اعلام نمود: علاوه بر طرح مکمل کمک آهن معاینات دهان و دندان و فلورایددرمانی برای 155 هزار دانش آموز ابتدایی در دستور کار قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه معاینات دهان و دندان در مراکز پیش دبستانی و مهد های کودک نیز برای بچه ها 3 تا 5 سال اجرا می گردد، اضافه کرد: طرح عاری از پوسیدگی دهان و دندان برای دانش آموزان کلاس های ششم و هفتم برنامه ریزی شده و به زودی اجرایی می گردد.

اسدی گفت: در مورد بحث تربیت بدنی دانش آموزان طرح شهید خرازی اجرا شده که طبق این طرح مادران و دختران در روز های پنج شنبه و پدران و پسران در روز های آدینه در مجموعه های ورزشی به صورت رایگان به فعالیت بپردازند.

وی توضیح داد: فعالیت های ورزشی با 2 هزار برنامه در 2 هزار مدرسه استان اجرا می گردد تا دانش آموزان فعالیت و تحرک بدنی داشته باشند و ضمن سلامتی دانش آموزان در رشته های مختلف ورزشی شناسایی و استعدادیابی شوند.

اسدی در خاتمه مطرح کرد: 30 چمن مصنوعی در 2 ماه در مدارس استان با اولویت مدارس دخترانه افتتاح شد تا شاهد فعالیت بیشتر دانش آموزان و کاهش آسیب های سلامتی از قبیل چاقی و کم تحرکی باشیم.

منبع: فارس

خبرنگاران چهارمحال و بختکمک شهرکرد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 1 آبان 1401 بروزرسانی: 1 آبان 1401 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 1567

به "اجرای طرح مکمل کمک آهن و ویتامین دی برای 44 هزار دانش آموز دختر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای طرح مکمل کمک آهن و ویتامین دی برای 44 هزار دانش آموز دختر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید