احتمال بازگشایی مدارس در بعضی استان ها ، زمان و نحوه برگزاری امتحانات نهایی

به گزارش مجله پزشکی، وزیر آموزش و پرورش گفت: با توجه به شرایط شیوع کرونا در استان های مختلف ممکن است در بعضی از استان ها مدارس بازگشایی شوند و در بعضی دیگر همچنان بسته بمانند.

احتمال بازگشایی مدارس در بعضی استان ها ، زمان و نحوه برگزاری امتحانات نهایی

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، محسن حاجی میرزایی صبح امروز 15 اردیبهشت ماه طی مراسمی که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور معاون اول رئیس جمهوری، وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید برای شروع عملیات اجرایی ساخت 14500 واحد مسکن فرهنگیان برگزار گردید گفت: هم اکنون 130 شهرستان کشور، مناطق کم خطر محسوب می شوند و قطعاً اگر بازگشایی تصویب گردد، مدارس این شهرستان ها بازگشایی خواهند شد.

وی گفت: تصمیم گیری در خصوص بازگشایی مدارس بر عهده ستاد مبارزه با کرونا و بر اساس پروتکل های بهداشتی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت است. سلامت دانش آموزان برای ما بسیار اهمیت دارد و هر زمان که مسئولان بهداشت کشور اجازه دهند مدارس را بازگشایی خواهیم کرد.

حاجی میرزایی ادامه داد: در جلسه دیروز ستاد ملی مبارزه با کرونا مأموریتی از سوی رئیس جمهور به وزارت آموزش وپرورش، وزارت بهداشت و وزارت کشور داده شد که در مناطقی که مناطق کم خطر یا سفید نامیده شده موضوع بازگشایی مدارس را مورد آنالیز قرار دهند و با در نظر دریافت خطرات موجود و شرایط سلامت دانش آموزان، گزارش نهایی را در جلسه آینده ستاد کرونا ارائه دهند تا در خصوص آن تصمیم گیری گردد.

  • تاریخ برگزاری امتحانات

وزیر آموزش و پرورش در خصوص برگزاری امتحانات نیز بیان نمود: امتحانات پایه دوازدهم معین تکلیف شده و از 17 خرداد شروع می گردد که به استان ها هم ابلاغ شده است.

حاجی میرایی گفت: تأکید وزارت آموزش وپرورش در برپایی امتحانات نهایی به صورت حضوری است مگر آنکه در آن موقع وزارت بهداشت صلاحدید دیگری داشته باشد.

وی اضافه نمود: در حال حاضر بر اساس چارچوب های موردقبول آموزش وپرورش پیش بینی ما این است که می توانیم امتحانات را در زمان اعلام شده و به صورت حضوری با رعایت پروتکل بهداشتی برگزار کنیم.

حاجی میرزایی از خانواده ها و دانش آموزان مخصوصاً دانش آموزان پایه دوازدهم و کنکوری ها خواست که نگرانی نداشته باشند و تأکید کرد: سلامت دانش آموزان برای ما اصل اساسی است و مراقبت های لازم را برای محافظت از دانش آموزان در نظر خواهیم گرفت.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 12 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 395

به "احتمال بازگشایی مدارس در بعضی استان ها ، زمان و نحوه برگزاری امتحانات نهایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال بازگشایی مدارس در بعضی استان ها ، زمان و نحوه برگزاری امتحانات نهایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید