اولویت با حمایت از فراوری واکسن داخلی است

به گزارش مجله پزشکی، به گزارش خبرنگاران، سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور صبح امروز چهارشنبه در جلسه هیات دولت با قدردانی از کوشش های اجرا شده برای تامین واکسن و رشد قابل توجه واکسیناسیون گفت: اولویت امروز، حمایت از موسسات و مراکز داخلی فعال در ساخت واکسن است، چراکه به هر حال استفاده از واکسن خارجی محدودیت هایی دارد و نمی تواند دائمی باشد.

اولویت با حمایت از فراوری واکسن داخلی است

وی در ادامه سخنان خود با ابراز خرسندی از شروع فعالیت مدارس از ابتدای سال تحصیلی گفت: اگر چه سال تحصیلی به شکل غیرحضوری شروع شده است که به تدریج با توسعه واکسیناسیون و تامین نظر خانواده ها، شرایط برقراری حضوری کلاس ها در مدارس و دانشگاه ها فراهم خواهد شد.

اصلی ترین ماموریت دولت، افزایش فراوری

رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه اصلی ترین ماموریت دولت رونق و افزایش فراوری و جهش در ایجاد اشتغال است، گفت: همزمان با توسعه واکسیناسیون ضرورت دارد با یک حرکت منطقی، تدریجی و حساب شده فعالیت مراکز آموزشی و کسب و کارها به حالت عادی بازگشته و در مدار رونق قرار گیرد.

رئیسی گفت: راه علاج مسائل کشور رونق فراوری است. باید نقدینگی ها در کشور به سمت فراوری و اشتغال سوق یابد، چرا که رونق فراوری و اشتغالزایی، مساله محوری دولت سیزدهم است.

آمادگی کشورها برای ارتباط با ایران

رئیس جمهور با اشاره به اینکه در دیدار ها و دیدارهای اخیر وزیر امور خارجه، آمادگی و تمایل قابل توجهی در همسایگان و دیگر کشورها برای همکاری با جمهوری اسلامی ایران به چشم می خورد، گفت: صدور خدمات فنی و مهندسی، با توجه به توانمندی های متخصصان ایرانی، می تواند یکی از برترین زمینه های توسعه همکاری منطقه ای و بین المللی باشد.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه موضوع زنان و خانواده از مسائل اصلی و محوری مورد توجه دولت سیزدهم است، گفت: معاونت امور زنان و خانواده باید برنامه ای جامع درباره راهکارهای موثر در کنترل آسیب های اجتماعی حوزه زنان و خانواده تدارک ببیند و برای آنالیز و تصویب به هیات دولت ارائه کند.

رئیسی گفت: از نظر دولت هرچه موقعیت زن و خانواده در جامعه ارتقا یابد، شاهد کاهش آسیب های اجتماعی خواهیم بود و لذا دولت از هیچ حمایتی در این زمینه دریغ نخواهد کرد.

رئیس جمهور بعلاوه با تبریک روز آتش نشانی به همه آتش نشانان خدوم کشور، گفت: فداکاری های آتش نشانان عزیز؛ چه آنهایی که در راه خدمت به مردم به شهادت رسیدند یا به جانبازی نائل شدند، و چه دیگر آتش نشانان تلاشگر، برای ما مسئولیت ایجاد می نماید و دولت از این قشر فداکار حمایت می نماید.

منبع: ایسنا

مهم ترین اخبار حوزه اجتماعی و سیاسی را در صفحه جامعه خبرنگاران بخوانید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 25 مهر 1400 بروزرسانی: 25 مهر 1400 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 1241

به "اولویت با حمایت از فراوری واکسن داخلی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولویت با حمایت از فراوری واکسن داخلی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید