باید از ظرفیت های سازمان های مردم نهاد در توسعه فرهنگ کتابخوانی استفاده کرد

به گزارش مجله پزشکی، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در استان آذربایجان غربی، سومین جلسه هم اندیشی ستاد هشتمین جشنواره پایتحت کتاب ایران، سه شنبه (9 اسفندماه) با حضور پیروز قادری، معاونت فرهنگی و رسانه ای اداره کل، پرویز اشرافی، رئیس امور فرهنگی، فرشید مرامی، مسئول امور رویدادهای کتابخوانی و مسئول اجرایی هشتمین جشنواره پایتحت کتاب ایران و سایر اعضا در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار گردید.

باید از ظرفیت های سازمان های مردم نهاد در توسعه فرهنگ کتابخوانی استفاده کرد

پیروز قادری، معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی، در این جلسه زمینه سازی برای سوق دادن اقشار مختلف جامعه به سمت مطالعه را از اهداف طرح مرکز کتاب مطرح نمود و گفت: با مهیا شدن زمینه مطالعه برای مردم جامعه بدون تردید شاهد افزایش دانش و آگاهی مردم خواهیم بود. کتاب فیزیکی، جایگزینی ندارد.

وی اضافه کرد: این امر مهم، نیازمند عزم همگانی است؛ بنابراین باید از ظرفیت بخش خصوصی و سازمان های مردم نهاد برای تحقق این امر استفاده کرد. یکی از اقدامات موثر در برگزاری این رویداد فرهنگی، تقویت نهادهای مردمی در حوزه کتاب و کتابخوانی است که موجب رونق کتاب و کتابخوانی شده است. بحث نوشتن در حوزه مفاخر، تمدن، دانشنامه های مختلف مهم است و در بحث کتاب باید همه ارگان ها در کنار هم کار کنیم.

قادری اعلام کرد: تفاوت جشنواره سال جاری با سال های قبل این است که قبلا طرح ها به صورت فیزیکی به دبیرخانه ارسال می شد، اما سال جاری همه فعالیت ها مجازی است.

در ادامه این نشست، اشرافی، رئیس امور فرهنگی در این جلسه گفت: در ستاد هشتمین دوره جشنواره مرکز کتاب ایران سعی بر این شده که از ظرفیت سمن ها و سازمان های مردم نهاد بیشتر استفاده گردد. یکی از نکات مهم برای کسب عنوان مرکز کتاب ایران این است، باید طرح هایی که در این جشنواره انتخاب و عملیاتی شده، استمرار پیدا کند. طرح ها باید تا بیستم فروردین ماه ارسال گردد. اختتامیه این دوره از جشنواره همزمان با شروع نمایشگاه کتاب تهران خواهد بود.

به گزارش ایبنا؛ فرشید مرامی، مسئول امور رویدادهای کتابخوانی و مسئول اجرایی هشتمین جشنواره پایتحت کتاب ایران نیز در این جلسه به شرح مراحل ثبت طرح ها پرداخت.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 10 اسفند 1401 بروزرسانی: 10 اسفند 1401 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 1626

به "باید از ظرفیت های سازمان های مردم نهاد در توسعه فرهنگ کتابخوانی استفاده کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باید از ظرفیت های سازمان های مردم نهاد در توسعه فرهنگ کتابخوانی استفاده کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید