بخور دادن ویروس کرونا را از بین نمی برد!

به گزارش مجله پزشکی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان درباره گفته هایی مبنی بر استشمام بخار آب برای از بین بردن ویروس کرونا در بدن گفت: اول جای سوال است که ما این بخار را می خواهیم از کجا بیاوریم تا مرتب در برابر بخار قرار بگیریم؟ حتی بخوردادن هم ویروس را از بین نمی برد و این مطلب نه تنها که درست نیست بلکه هیچ منبع و ماخذ علمی هم ندارد و مردم به هیچ عنوان به این شایعات توجه نکنند و در حال حاضر بیماری درمان و واکسن خاصی ندارد و تنها روش پیشگیری از ابتلا به بیماری استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری فیزیکی، پرهیز از حضور در اجتماعات و مکان های پرازدحام و شست و شوی مرتب دست هاست.

بخور دادن ویروس کرونا را از بین نمی برد!

دکتر سیدوحید احمدی طباطبایی با برشمردن علایم بیماری کووید 19 شامل تب، سرفه، تنگی نفس، خستگی، از دست دادن حس های بویایی و چشایی و ... گفت: بار ویروسی (تعداد ویروس موجود در بدن) در افرادی که تب دارند و یا سرفه می زنند (افراد دارای علامت بیماری) بالاتر از سایرین است مسلما سرایت پذیری آنها بیشتر است.

وی در واکنش به اظهارات برخی افراد مبنی براینکه با نزدن ماسک و وارد شدن میزان اندک ویروس به بدن، می توان خود را در برابر ویروس واکسینه کرد ادامه داد: 30 تا 50 درصد افراد مبتلا به کووید 19 بدون علامت هستند و اگر فاصله اجتماعی با این افراد رعایت نکنیم احتمال ابتلای ما وجود دارد بنابراین تاکید همه سازمان های معتبر بهداشتی و درمانی دنیا از جمله سازمان دنیای بهداشت و مرکز کنترل و مدیریت بیماری های آمریکا بر زدن ماسک در مجامع عمومی و به ویژه سربسته و رعایت فاصله فیزیکی (حداقل 1.5 متر) است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به نحوه انتقال ویروس کرونا اضافه نمود: ماسک از انتقال بیماری از طریق بزاق دهان جلوگیری می کند ضمن آنکه باید بدانید که ریز قطرات آب دهان فرد مبتلا به کووید 19 سرشار از ویروس کروناست بنابراین توصیه اکید می شود به هیچ عنوان موقع صحبت کردن ماسک خود را از جلوی دهان و بینی خود بر ندارید.

وی با اشاره به افراط برخی از افراد در استفاده از مواد ضد عفونی کننده سطوح مطرح نمود: نباید افراطی سطوح را ضدعفونی کرد زیرا مقالات علمی تا این لحظه نشان می دهد که احتمال انتقال ویروس از طریق سطوح کمتر است اما تاکید ما بر این است که دستها را به صورت مرتب شست و شو دهید و مخصوصا زمان بازگشت از بیرون به خانه آنها را به مدت 20 ثانیه با آب و صابون بشویید.

احمدی طباطبایی درباره گفته هایی مبنی بر استشمام بخار آب برای از بین بردن ویروس کرونا در بدن گفت: اول جای سوال است که ما این بخار را می خواهیم از کجا بیاوریم تا مرتب در برابر بخار قرار بگیریم؟ حتی بخوردادن هم ویروس را از بین نمی برد و این مطلب نه تنها که درست نیست بلکه هیچ منبع و ماخذ علمی هم ندارد و مردم به هیچ عنوان به این شایعات توجه نکنند و در حال حاضر بیماری درمان و واکسن خاصی ندارد و تنها روش پیشگیری از ابتلا به بیماری استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری فیزیکی، پرهیز از حضور در اجتماعات و مکان های پرازدحام و شست و شوی مرتب دست هاست.

وی در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به فرایند اپیدمی در هفته گذشته می توان این پیش بینی را داشت که در هفته جاری مرگ و میر ناشی از کووید 19 در استان رکورد خواهد زد؟ اظهار کرد: تعداد مرگ و میر تحت تاثیر تعداد موارد بستری در بیمارستان است و وقتی که تعداد بستری ها در بیمارستان بیشتر شود عمدتا به فاصله یک تا دو هفته موارد مرگ ناشی از کووید نیز بیشتر خواهد شد.

منبع: همگردی
انتشار: 12 آذر 1399 بروزرسانی: 12 آذر 1399 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 703

به "بخور دادن ویروس کرونا را از بین نمی برد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بخور دادن ویروس کرونا را از بین نمی برد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید