بغدادی: استان آپ به منظور یاری به توانمندسازی کسب و کارهای نوپا در سطح استان ها برگزار می گردد

به گزارش مجله پزشکی، مدیر توسعه زیست بوم صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: استان آپ از جنس رویدادهای ارائه به سرمایه گذاربوده و به منظور یاری به توانمندسازی هرچه بیشتر کسب و کارهای نوپا در سطح استان برگزار می گردد.

بغدادی: استان آپ به منظور یاری به توانمندسازی کسب و کارهای نوپا در سطح استان ها برگزار می گردد

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، دکتر مصطفی بغدادی در نشست خبری دومین رویداد استان آپ در قزوین با بیان اینکه ما در صندوق نوآوری از اوایل سال 99 برگزاری رویداد دوشنبه های استارت آپی را شروع کردیم، بیان نمود: صندوق نوآوری به واسطه قانون حمایت از شرکت ها و موسسات دانش بنیان و بعلاوه یاری به تامین اقتصادی زیست بوم نوآوری کشور ایجاد شده است چرا که امروز زیست بوم نوآوری کشور صرفا شرکت هایی دانش بنیان نیستند بلکه بخش بزرگ این زیست بوم، شرکت های استارت آپی، کسب و کارهای نوپا و شرکت های فناوری هستند که در داخل پارک های علم و فناوری مستقرند.

وی اضافه نمود: ما در صندوق نوآوری کوشش می کنیم تا سرمایه مورداحتیاج کسب و کارهای نوپا و استارت آپ هایی که دانش بنیان نیستند و نمی توانند از خدمات صندوق به طور مستقیم استفاده نمایند را به وسیله هم سرمایه گذاری و با مشارکت عوامل سرمایه گذاری همانند صندوق های پژوهش و فناوری و صندوق های جسورانه بورسی به وسیله برگزاری رویداد دوشنبه های استارت آپ ی تامین کنیم.

مدیر توسعه زیست بوم صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه از اوایل سال 99 تا به امروز 30 رویداد دوشنبه های استارت آپی برگزار شده است، اظهارکرد: در این رویدادهای برگزار شده، میزبان 220 تیم استارت آپی در محل صندوق بودیم که حدود 57 تیم به مرحله مذاکرات جذب سرمایه رسیدند و 16 تیم پیروز به جذب سرمایه شدند و 14 تیم هم در حال طی کردن مراحل نهایی جذب سرمایه هستند.

بغدادی اضافه نمود: تا به امروز 50 میلیارد تومان سرمایه برای استارت آپ های رویداد دوشنبه های استارت آپی جذب شده است و این رقم نشاندهنده عملکرد پیروز این رویداد در صندوق نوآوری است.

وی به رویداد استان آپ اشاره نمود و اضافه نمود: با توجه به اینکه 40 درصد تیم ها از خارج از تهران در رویداد دوشنبه های استارت آپی حاضر بودند، تصمیم به برگزاری این رویداد در همه استان های کشور با اسم استا ن آپ گرفتیم که دومین رویداد در قزوین برگزار خواهد شد که می تواند ارتباط خوبی بین صنایع بزرگ استان و کسب و کارهای نوپا برقرار کند. ما در پی این هستیم که استارت آپ ها و کسب و کارها را به شرکت های بزرگ برسانیم و اگر احتیاجهای فناورانه صنایع بزرگ استان را شناسایی کنیم، در روز برگزاری استان آپ احتمال جذب سرمایه بیشتر وجود دارد.

مدیرتوسعه زیست بوم صندوق نوآوری و شکوفایی به رویداد پیوند هم اشاره نمود و گفت: استارت آپ ها، صاحبان ایده، هسته های فناور و اعضای هیات علمی دانشگاه ها هستند که از ایده و کسب و کارهای خوبی برخوردارند اما این آگاهی را ندارند که چه مسیری را برای تبدیل ایده خود به محصول طی نمایند، لذا در رویداد پیوند حضور پیدا می نمایند و ایده های خود را که قابلیت تجاری سازی دارند را به شتابدهنده ها عرضه می نمایند و صندوق نوآوری هم برای جذب سرمایه این افراد به وسیله هم سرمایه گذاری در کنار شتابدهنده ها جهت حمایت از ایده ها قرار می گیرد.

بغدادی ادامه داد: صندوق برای شتابدهنده ای که درنظر داشته باشد از تیم رویداد پیوند حمایت کند، 80 درصد سرمایه بذری مورداحتیاج را تامین می نماید.

وی از اصحاب رسانه و مسولان استان قزوین خواهان اطلاع رسانی به کسب و کارها، صاحبان ایده و استارت آپ ها جهت حضور در رویداد استان آپ شد و گفت: جلسات منتورینگ به صورت حضوری جهت آموزش به استارت آپ ها برای ارائه ایده خود قبل از برگزاری رویداد هم در استان برگزار می گردد.

استان آپ رویداد یک روزه نیست

در ادامه این نشست دکتر مصطفی مافی رئیس پارک علم و فناوری قزوین گفت: پارک قزوین در شناسایی هسته های فناور در سطح استان نقش مهمی دارد.

وی بر تشکیل زیست بوم نوآوری تاکید نمود و اضافه نمود: اگر زیست بوم نوآوری شکل بگیرد، فضای مناسب جهت کسب و کارهای نوپا و فناورانه به وجود می آید که بازیگران اصلی این مهم، نهادهای تامین نمایندگان اقتصادی هستند.

رئیس پارک علم و فناوری قزوین بیان نمود: در گام اول برنامه های معین شده پارک قزوین تا سال 1405، در پی توسعه فناوری های مورد احتیاج استان هستیم.

امر آموزش و اصحاب رسانه به به تکمیل زیست بوم نوآوری استان یاری می نماید

در ادامه این نشست خبری هم محسن شیرمحمدی، مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری قزوین گفت: سرمایه گذاران به سرمایه گذاری برای ایده ای خوب تمایل دارند. بنابراین باید به شرکت های نوپا آموزش داده گردد تا آن ها شاهد اندازه ارزش ایده خودشان باشند.

وی اضافه نمود: امر آموزش و یاری اصحاب رسانه به تکمیل زیست بوم نوآوری استان یاری می نماید.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری قزوین با بیان اینکه دانشگاه های استان قزوین در پی صنایع نمی فرایند، بیان نمود: این موضوع موجب شده تا شاهد تعداد کم شرکت های دانش بنیان در استان باشیم و این در حالی است که قزوین فراوری نماینده 43 درصد پودر شوینده در کشور است و 70 درصد شوینده های کشور هم در این استان فراوری می نماید.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 1250

به "بغدادی: استان آپ به منظور یاری به توانمندسازی کسب و کارهای نوپا در سطح استان ها برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بغدادی: استان آپ به منظور یاری به توانمندسازی کسب و کارهای نوپا در سطح استان ها برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید