تب خرید کالا در فروشگاه های زنجیره ای فروکش کرد
به گزارش مجله پزشکی، نایب رئیس اتحادیه فروشگاه های زنجیره ای با بیان اینکه تب خرید احساسی کالاها در فروشگاه های زنجیره ای فروکش نموده است، گفت: کالاها مدام در قفسه ها جایگزین می شوند و هیچ گونه کمبودی در بازار نیست.
به گزارش خبرنگاران، منصور عالی پور در گفت وگو با مهر با بیان اینکه تب مردم برای خرید کالاهای اساسی در فروشگاه های زنجیره ای فروکش نموده است، گفت: با توجه به همزمانی ایام پایانی سال با موضوع مرتبط با ویروس کرونا، اقبال مردم نسبت به خرید کالاهای اساسی در فروشگاه های زنجیره ای افزایش یافته بود؛ به نحوی که مراجعات مردم برای خرید این اقلام ظرف ده روز گذشته، به شدت افزایش یافته بود؛ این در حالی است که تمامی اقلام و کالاهای مورد احتیاج مردم به ویژه کالاهای اساسی، در فروشگاه ها به وفور یافت می شود و هیچ گونه کمبودی در این حوزه وجود ندارد.
نایب رئیس اتحادیه فروشگاه های زنجیره ای اضافه کرد: در عین حال، سهمیه های ویژه ای در حوزه کالاهایی همچون خرما، شکر، برنج، روغن، گوشت قرمز و مرغ از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت با عاملیت شرکت بازرگانی دولتی ایران و شرکت پشتیبانی امور دام، به فروشگاه های زنجیره ای اختصاص یافته تا احتیاج مردم به هر میزانی که وارد بازار شود، پاسخ داده شود؛ به نحوی که این سهمیه تمدید می شود.
وی توضیح داد: بر این اساس علی رغم این که مردم مراجعات گسترده ای برای خرید کالاهای اساسی داشته و در عین حال، عموماً دو برابر احتیاج خود را خرید می کردند، اما از عصر روز یکشنبه تب خرید کالاها به میزان دو برابر احتیاج فروکش نموده و هم اکنون، خریدهای اجرا شده در فروشگاه های زنجیره ای به استناد آمارها، کاملاً روال طبیعی خود را طی می نماید.
عالی پور با بیان این که تمامی فروشگاه های زنجیره ای نه تنها کالاها را به وفور عرضه می نمایند، بلکه قیمت های مصوب درج شده بر روی کالاها نیز کاملاً رعایت می شود، اظهار کرد: حتی در بعضی از موارد، تخفیف های گسترده ای نیز بر روی بعضی کالاها اعمال می شود؛ ضمن این که بازرسان اتحادیه فروشگاه های زنجیره ای در کنار اصناف، سازمان حمایت مصرف نمایندگان و فراورینمایندگان و نیز تعزیرات حکومتی به دقت، سطح فروشگاه ها را رصد می نمایند تا کمبود کالا یا گرانی به وجود نیاید.
وی با بیان اینکه سطح تقاضای مردم در ده روز گذشته، بالا بوده و عمده سبدهای خرید بر اساس رفتار احساسی مردم پر می شد، گفت: این خریدها عمدتاً بهینه نبوده و مردم بیش از احتیاج خود، کالا خرید می نمایند؛ این در شرایطی است که اکنون حالت عادی به خریدها برگشته و از شرایط احساسی خارج شده اند؛ اما علی رغم این شرایط احساسی، هیچ گونه کمبودی در کالاها مشاهده نشد و تا جایی که احتیاج وجود داشته باشد، کالا نیز تزریق خواهد شد.
عالی پور گفت: هم اکنون فروشگاه های زنجیره ای هیچ مسئله ای در تأمین کالاهای مورد احتیاج مردم ندارند و اقلام اساسی نه تنها از سوی وزارت صنعت در اختیار آنها قرار می گیرد، بلکه قفسه های فروشگاهی نیز به طور مستمر در حال شارژ شدن است؛ این در حالی است که بر روی اسپری ضدعفونی نماینده و الکل همچنان با افزایش تقاضا روبرو هستیم که امیدواریم با تدابیری که واحدهای فراوریی صورت می دهند، این مشکل هم مرتفع شود.
نایب رئیس اتحادیه فروشگاه های زنجیره ای اعلام نمود: هیچ مسئله ای در تأمین شوینده های مورد احتیاج مردم وجود ندارد و بسیاری از این شوینده ها، جایگزین های مناسبی برای اسپری های ضدعفونی نماینده هستند؛ این در حالی است که فراوری بسیار افزایش پیدا نموده است و هم اکنون برنامه ریزی برای توزیع به موقع نیز اجرا شده است.
منبع: همشهری آنلاین