مشخص دقیق تر زمان مرگ در سرمای شدید با استفاده از میکروب ها

به گزارش مجله پزشکی، مرگ در محیط های بسیار سرد تأثیرات قابل توجهی بر فرآیند تجزیه بدن و ارزیابی زمانی که فرد فوت نموده دارد. مشخص زمان مرگ، یا همان دوره پس از مرگ (Post-mortem Interval)، از اهمیت ویژه ای در تحقیقات جنایی برخوردار است. برآورد دقیق زمان مرگ به کارآگاهان یاری می نماید تا سناریوهای احتمالی را محدود نموده و به حل سریع تر پرونده های جنایی بپردازند.

مشخص دقیق تر زمان مرگ در سرمای شدید با استفاده از میکروب ها

فرآیند تجزیه در سرما

تحقیق اخیر در شرایط سرمای شدید در گرَند فورکس Grand Forks، یکی از سردترین شهرهای ایالات متحده، صورت گرفته است. در چنین شرایطی، دمای هوا تا 40- درجه فارنهایت (40- درجه سلسیوس) کاهش می یابد. روش های سنتی برای معین زمان مرگ، مانند مشاهده تغییرات فیزیکی و بیولوژیکی در بدن پس از مرگ، در این شرایط دقیق نیستند. در سرما، بدن سریع تر خنک می گردد که بر تخمین های مبتنی بر دمای بدن تأثیر می گذارد. بعلاوه، فرآیند سفت شدن بدن یا (Rigor Mortis) که به سفت شدن عضلات پس از مرگ اشاره دارد، در سرما به تأخیر می افتد.

نقش میکروب ها در تشخیص زمان مرگ

پژوهشگران دانشگاه مرکزی لنکشایر Central Lancashire و دانشگاه شمال داکوتا North Dakota، از روش های پیشرفته مولکولی برای مطالعه میکروب ها و پیش بینی زمان مرگ استفاده نموده اند. این پژوهش روی نمونه هایی از میکروب های بینی خوک های مرده، که فرآیند تجزیه ای مشابه انسان دارند، در طول 23 هفته در شرایط برفی صورت گرفته است. میکروب های موجود در بدن، که به عنوان نِکروبایوم Necrobiome شناخته می شوند، نقش کلیدی در تجزیه بدن دارند. پژوهشگران دریافتند که گونه های باکتری سایکروباکتر Psychrobacter، پسودوموناس Pseudomonas و کارنوباکتریوم Carnobacterium می توانند به دقت زمان مرگ را تا 6 ماه پس از مرگ پیش بینی نمایند.

یاری به عدالت با استفاده از میکروب ها

این پژوهش نشان داد که فرآیند تجزیه حتی در شرایط بسیار سرد به طور کامل متوقف نمی گردد. آنالیز میکروبیوم و تغییرات میکروبی در طول زمان می تواند به محققان یاری کند تا با دقت بیشتری زمان مرگ را تخمین بزنند. این تحقیق می تواند ابزارهای جدیدی برای محققان قانونی فراهم کند و محدودیت های روش های سنتی را از بین ببرد.

عکس تزئینی است و از سریال کارآگاهان حقیقی انتخاب شده.

منبع: یک پزشک
انتشار: 25 شهریور 1403 بروزرسانی: 25 شهریور 1403 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 1736

به "مشخص دقیق تر زمان مرگ در سرمای شدید با استفاده از میکروب ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشخص دقیق تر زمان مرگ در سرمای شدید با استفاده از میکروب ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید