معین شهریه مدارس غیردولتی متناسب با فعالیتهای هر مدرسه

به گزارش مجله پزشکی، سرپرست سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه یکسان سازی شهریه مدارس غیردولتی مدنظر ما نیست، زیرا فعالیت مدارس فرق دارد گفت: شهریه مدارس غیردولتی متناسب با فعالیت های مدرسه معین و اخذ خواهد شد.

معین شهریه مدارس غیردولتی متناسب با فعالیتهای هر مدرسه

احمد محمودزاده در گفت وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه یکسان سازی شهریه مدارس غیردولتی مدنظر ما نیست، زیرا فعالیت مدارس فرق دارد اظهار کرد: وقتی فعالیت ها و برنامه ها متفاوت هستند، شهریه هم فرق دارد. هرچند پایه هایی را به صورت یکسان داریم.

وی درباره ملاک های مشخص شهریه مدارس غیردولتی گفت: هزینه تامین فضا یکی از ملاک هاست که برای مدارس استیجاری با مدارس احداثی تفاوت دارد. نیروی انسانی، کیفیت نیروی انسانی، تجهیزات و فعالیت های پرورشی نیز در مشخص شهریه مدنظر هستند. در مجموع شهریه مدارس غیردولتی متناسب با فعالیت های مدرسه مشخص و اخذ خواهد شد.

سرپرست سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به بازنگری در بعضی مواد قانون تأسیس و اداره مدارس غیردولتی در صحن مجلس گفت: این مصوبات در مشخص شهریه های سال آینده مدارس اثرگذار هستند. ضمن آنکه طرحی تحت عنوان مدرسه شیشه ای نیز در دست طراحی و اجراست که به نظام مند شدن فرایندهای مدارس غیردولتی و افزایش شفافیت در این حوزه یاری خواهد نمود.

محمودزاده درباره طرح آبا که با موضوع یاری به بازگشت بازماندگان از تحصیل به مدرسه از سال 99 در استانها و منطقه ها لازم التوجه کلید خورده است نیز گفت: با همکاری استان ها و ورود خیرین اقداماتی در این زمینه اجرا شده است. در استان سیستان و بلوچستان 4500 دانش آموز تحت پوشش آبا هستند که به افزایش ظرفیت های ما در آموزش و پرورش و بازگرداندن بازماندگان از تحصیل یاری می نماید.

سرپرست سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: نارسایی هایی در این طرح وجود داشته که درنظر داریم آن را تقویت و خیرین تازه را وارد طرح کنیم.

وی بعلاوه با بیان اینکه در بحث آموزش از راه دور، دوره اول و دوم متوسطه را پوشش می دهیم و به حوزه ابتدایی ورود نداریم، زیرا احساس ما بر این است که آنجا باید آموزش حضوری و چهره به چهره اتفاق بیفتد گفت: بنا داریم در سال های آینده از بستر آموزش مجازی استفاده نموده و ظرفیت های آموزش از راه دور را به طور کامل در قالب فضای مجازی ببریم و حضور افراد هدفمند باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 اسفند 1400 بروزرسانی: 1 اسفند 1400 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 1375

به "معین شهریه مدارس غیردولتی متناسب با فعالیتهای هر مدرسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معین شهریه مدارس غیردولتی متناسب با فعالیتهای هر مدرسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید