جزئیاتی دربارۀ کرونای انگلیسی در کاشان

به گزارش مجله پزشکی، خبرنگاران/اصفهان رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان، با اشاره به اینکه هنوز هیچ مورد مرگ قطعی ناشی از کرونای انگلیسی در این منطقه ثبت نشده، گفت: یک مورد مبتلا به کرونای انگلیسی توسط رسانه ها اطلاع رسانی شد که در واقع یک بیمار سرطانی با علائم حاد تنفسی بود، نمونه او نیز به آزمایشگاه ارسال شده ولی هنوز جواب رسمی به ما اعلام نشده است.

جزئیاتی دربارۀ کرونای انگلیسی در کاشان

از پروفایل ما وبلاگ بخار دیدن نمایید.

سید علیرضا مروجی در سخنرانی خود که شامگاه گذشته (پنجشنه -30 بهمن ماه) به صورت آنلاین در فضای مجازی پخش شد، اظهار کرد: پس از شناسایی ویروس جهش یافته کرونا در شهرهای اهواز، قزوین و کرج، دانشگاه علوم پزشکی کاشان نیز برای کنترل شرایط به حالت آماده باش درآمد.

وی با بیان اینکه هنوز هیچ مورد مرگ قطعی ناشی از کرونای انگلیسی در این منطقه ثبت نشده است، اضافه نمود: یک مورد مبتلا به کرونای انگلیسی توسط رسانه ها اطلاع رسانی شد که در واقع یک بیمار سرطانی با علائم حاد تنفسی بود، نمونه او نیز به آزمایشگاه ارسال شده ولی هنوز جواب رسمی به ما اعلام نشده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان، ضمن تشکر از رسانه ها که در یک سال گذشته با هدف ارتقای سطح فرهنگ جامعه همراه کادر سلامت بوده اند، گفت: انتظار است اصحاب رسانه هر خبری را پس از کسب یقین به درستی و صحت آن منتشر نمایند تا نگرانی جامعه تشدید نگردد.

وی ادامه داد: مردم در مقابله با کرونا، رفتار مسئولان را ملاک عمل خود قرار ندهند بلکه بر اساس واقعیت جامعه و شیوع کرونا برای سلامت خود هم از ماسک استفاده نمایند و هم فاصله گذاری اجتماعی را در کنار پروتکلهای بهداشتی رعایت نمایند.

مروجی شرح داد: با اجرای موفقیت آمیز مرحله اول تزریق واکسن کرونا، مرحله دوم نیز به زودی با 700 دوز در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی کاشان انجام خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان خطاب به مردم گفت: واکسن فقط یکی از راه های پیشگیری است و استفاده از ماسک، رعایت شیوه نامه های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی همچنان برای حفظ سلامت شهروندان لازم است.

وی، با اشاره به اینکه مردم نیکوکار کاشان از صد سال پیش در خدمت به سلامت پیشگام بوده اند و بیمارستان های نقوی، اخوان، متینی و بنیاد لاجوردی که در روستاها به مردم خدمت می نماید، تنها بخشی از آن است، خاطر نشان کرد: خیرین از آغاز کرونا همراه کادر درمان بودند و حتی هیئت های مذهبی، هزینه های عزاداری محرم را وقف کردند، به طوری که با مشارکت خیرین دومین آزمایشگاه مجهز را در بیمارستان بهشتی به زودی راه اندازی می کنیم.

مروجی با بیان اینکه مشارکت خیرین شهرستان کاشان، در سطح کشور بی نظیر بوده، یادآور شد: برای ساماندهی مشارکت خیرین، اداره سازمان های مردم نهاد در دانشگاه علوم پزشکی کاشان راه اندازی شد و نتایج خوبی بر جای گذاشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان شرح داد: بیان آمار مبتلایان و فوتی های کرونا هر روز بنا به اعلام وزارت بهداشت انجام می گردد. ستاد ملی کرونا شنبه های هر هفته تشکیل جلسه می دهد و متناسب با شرایط روز تصمیم گیری می نماید.

وی اضافه نمود: برای بازگشایی هتل ها در سطح ملی تصمیم گیری شده و بازگشایی استخرها نیز بر اساس شرایط شیوع کرونا و با توجه به رنگ بندی تصمیم گیری خواهد شد.

مروجی گفت: هرچه حساسیت مردم و رعایت آنها بیشتر و شدیدتر باشد، امنیت و سلامت جامعه نیز بیشتر خواهد بود. نظارت دانشگاه علوم پزشکی نیز بر فعالیت ها و مراکز اضافه شده است اما شیوع ویروس به قدری شدید بوده که کوشش ها دیده نمی گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 فروردین 1400 بروزرسانی: 6 فروردین 1400 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 930

به "جزئیاتی دربارۀ کرونای انگلیسی در کاشان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیاتی دربارۀ کرونای انگلیسی در کاشان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید