تور سریلانکا: حمله معترضان سریلانکایی به خانه رئیس جمهوری

به گزارش مجله پزشکی، در ادامه اعتراض های گسترده در سریلانکا، معترضان خشمگین صبح امروز با وجود مقاومت نیرو های پلیس، به اقامتگاه رئیس جمهوری این کشور هجوم بردند و گوتابایا راجاپاسکا ناگزیر به فرار از محل اقامت شد.

تور سریلانکا: حمله معترضان سریلانکایی به خانه رئیس جمهوری

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا سریلانکا دیدن کنید.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری های فرانس پرس و رویترز دقایقی قبل از فرار گوتابایا راجاپاسکا رئیس جمهوری سریلانکا از اقامتگاهش در پی هجوم معترضان خبر دادند.

در یکی از بزرگترین اعتراضات ضد دولتی امسال در سریلانکا در پی تشدید بحران اقتصادی در این کشور، هزاران معترض سریلانکایی در شهر کلومبو مرکز این کشور با عبور از موانع پلیس به محل اقامت رئیس جمهوری حمله کردند. پلیس کشور با تیراندازی هوایی و گاز اشک آور پیروز به پراکنده کردن معترضان نشد.

این کشور با جمعیت 22 میلیون نفر با رویارویی کمبود جدی ذخایر ارزی و محدودیت واردات کالا های اساسی نظیر غذا، سوخت و دارو دست و پنجه نرم می نماید و به سمت بزرگترین ناآرامی و آشوب اقتصادی طی 70 سال گذشته سقوط نموده است.

بسیاری از شهفرایندان این کشور گوتابایا راجاپاسکا رئیس جمهوری این کشور را به علت شرایط وخیم اقتصادی سرزنش می نمایند و او را مسئول بحران اقتصادی کشور می دانند.

نارضایتی ها در هفته های اخیر افزایش یافت و با توقف ارسال سوخت به این کشور، بسیاری از ادارات و مدارس تعطیل شدند. بی ثباتی سیاسی می تواند فرایند مذاکرات با صندوق پول بین الملل را تضعیف کند. قرار بود این صندوق 3 میلیارد دلار یاری اقتصادی برای سریلانکا تامین کند.

منبع: فرارو
انتشار: 19 تیر 1401 بروزرسانی: 19 تیر 1401 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 1498

به "تور سریلانکا: حمله معترضان سریلانکایی به خانه رئیس جمهوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور سریلانکا: حمله معترضان سریلانکایی به خانه رئیس جمهوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید