تور ارزان هند: مذاکرات امارات و هند برای افزایش تجارت غیرنفتی به 100 میلیارد دلار

به گزارش مجله پزشکی، امارات متحده عربی و امارات با دنبال کردن مذاکرات مالی، درصدد دو برابر کردن تجارت غیرنفتی به حداقل 100 میلیارد دلار ظرف مدت پنج سال هستند.

تور ارزان هند: مذاکرات امارات و هند برای افزایش تجارت غیرنفتی به 100 میلیارد دلار

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور ارزان هند ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران، در راستای کوشش امارات متحده عربی برای عمیق کردن روابط با اقتصادهای برخوردار از نرخ رشد پرشتاب در خارج از خاورمیانه، دو کشور قرار است مذاکرات برای پیمان مالی را شروع نمایند که به گفته ثانی الزیودی، وزیر تجارت خارجی امارات متحده عربی، تقویت تجارت، سرمایه گذاری و اشتغال را هدف می گیرد.

پیوش گویال، وزیر بازرگانی هند در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای اماراتی خود در دهلی نو گفت: هر دو طرف چارچوب زمانی بلندپروازانه ای را برای این منظور مشخص نموده اند و قصد دارند مذاکراتشان را تا دسامبر سال 2021 نهایی نمایند. امیدواریم که توافقهای رسمی در اوایل سال 2022 امضا شوند.

امارات متحده عربی در مواجهه با رقابت منطقه ای رو به رشد از سوی عربستان سعودی، کوشش می نماید صندلی خود به اسم یک قطب دنیای برای کسب و کار و فاینانس را تقویت کند. دولت امارات اوایل ماه جاری گفت میخواهد روی توافقهای مالی جامع با کشورهای آسیایی و آفریقایی که پتانسیل رشد بالایی دارند، کار کند. هفته گذشته هم گفت میخواهد حداکثر 14 میلیارد دلار در انگلیس سرمایه گذاری کند.

هند هم پس از موج دوم مرگبار پاندمی در سال میلادی جاری، درصدد است ارتباطات تجاری بهتری برای احیای اقتصادش داشته باشد. این کشور با تجارت غیرنفتی به ارزش 40 میلیارد دلار پیش از شیوع پاندمی، دومین شریک تجاری عظیم امارات متحده عربی به تعداد می رود. امارات اعلام نموده که تجارت دو جانبه می تواند در مدت پنج سال پس از امضای توافق به 100 میلیارد دلار برسد و گویال اظهار کرد که این هدف می تواند به سطح بالاتری بازبینی گردد.

هندی ها یکی از عظیمترین گروههای اتباع خارجی در امارات متحده عربی هستند که منبع عظیم ارسال عایدی کارگران مهاجر محسوب می گردد. هند بازار مهمی برای ایرلاینهای اماراتی امارات و اتحاد است. در سطح سیاسی هم مقامات اماراتی در مذاکرات اوایل سال جاری میان هند و پاکستان به اسم واسطه یاری کردند.

زیودی گفت: نمایندگان صندوق سرمایه دولتی امارات متحده عربی که یکی از عظیمترین صندوقهای دنیا است در هیاتی که هفته آینده با گویال ملاقات می نمایند، حضور خواهند داشت. یک مدیر شرکت ملی نفت ابوظبی (ادنوک) در هیاتی که در حال حاضر در هند است، حضور دارد.

گویال پیشتر گفته بود این کشورها به بخشهایی شامل پتروشیمی، منسوجات، جواهرات، تجهیزات پزشکی و فین تک متمرکز خواهند شد. سرمایه گذاریها میان دو کشور در حال حاضر در جریان است. گروههایی از امارات متحده عربی که یک کشور نفت خیز اما صحرایی است، در سال 2019 متعهد شدند با هفت میلیارد دلار سرمایه گذاری یک کریدور غذایی ایجاد نمایند و در کشاورزی هند سرمایه گذاری نمایند.

صندوق سرمایه مبادله ابوظبی در ژوئن سال 2020 به اندازه 1.2 میلیارد دلار در پلتفرم مخابراتی جیو سرمایه گذاری کرد و شرکت ریلاینس هند اخیرا دو میلیارد دلار سرمایه گذاری منطقه شیمیایی صنعتی تعزیز اوظبی اعلام نموده است.

الزیودی اظهار نموده که امارات متحده عربی به سرعت به سمت انعقاد توافقهای استراتژیک تازه به منظور توسعه دسترسی بازار و استفاده از تجارت به اسم یک رکن کلیدی در دوران تازه همکاری مالی می رود. این امر موقعیت امارات به اسم دروازه دنیای به سوی آفریقا، آسیا و اروپا را تحکیم می نماید.

بر اساس گزارش بلومبرگ، در راستای این اقدامات، امارات متحده عربی اوایل سال جاری با اندونزی مذاکره کرد و متعهد شد حداکثر 10 میلیارد دلار در بخشهایی شامل انرژی، زیرساخت، بنادر، گردشگری و کشاورزی سرمایه گذاری کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 مهر 1400 بروزرسانی: 1 مهر 1400 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 1215

به "تور ارزان هند: مذاکرات امارات و هند برای افزایش تجارت غیرنفتی به 100 میلیارد دلار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان هند: مذاکرات امارات و هند برای افزایش تجارت غیرنفتی به 100 میلیارد دلار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید