فرایند مبتلایان به کرونا در آلمان دوباره افزایشی شد

به گزارش مجله پزشکی، فرایند مبتلایان تازه به کرونا در کشور آلمان بعد از هفته ها مجددا افزایشی شده و حدود 300 نفر از کادر بهداشت و درمان ایتالیا از طرح اجباری شدن واکسن برای این قشر شکایت کردند.

فرایند مبتلایان به کرونا در آلمان دوباره افزایشی شد

با تور ارزان آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران ، مقام های اروپایی همچنان نگران شیوع موج نو کرونا به علت توسعه ویروس دلتا در این منطقه هستند.

دولت انگلیس با وجود انتقادها به طرح لغو محدودیت ها پایبند است

نوترین اخبار کرونا از اروپا حاکی از آن است که یک مقام بلند پایه دولتی در انگلیس ابراز اطمینان کرد که محدودیت ها در این کشور در 19 جولای قطعا می تواند لغو گردد. رابرت جنریک، وزیر مسکن انگلیس منظره اجرای این طرح دولت را بسیار مثبت ارزیابی کرد.

افزایش تعداد مبتلایان نو در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان هم از ابتلای 559 مورد نو به کرونا در آلمان در 24 ساعت اطلاع داد که به این ترتیب برای اولین بار تعداد مبتلایان نو در عرض یک هفته در ازای هر 100 هزار نفر در چند هفته اخیر مجددا افزایش پیدا کرد.

بر اساس اطلاعات نهادهای بهداشتی آلمان روز یکشنبه این رقم به 5 رسید در حالی که روز شنبه برای اولین بار در 11 ماه گذشته تعداد مبتلایان هفتگی به ازای هر 100 هزار نفر به زیر 5 کاهش پیدا کرد.

بیشتر شهفرایندان آلمانی بازگشت مجدد محدودیت ها را انتظار دارند

نتایج نوترین نظرسنجی نشان می دهد که بیشتر شهفرایندان آلمانی با وجود پیشرفت ها در کمپین واکسیناسیون افزایش مجدد مبتلایان و بازگشت محدودیت ها در پاییز را انتظار دارند.

نتایج نوترین نظرسنجی نشان می دهد که با وجود پیشرفت کمپین واکسیناسیون سراسری در آلمان اما بیشتر قریب به اتفاق شهفرایندان آلمانی انتظار دارند که در پاییز آینده تعداد مبتلایان نو مجددا افزایش پیدا نموده و محدودیت های نو دولتی اعمال گردد.

در این نظرسنجی که انستیتو یوگو به سفارش خبرگزاری آلمان انجام داده است 76 درصد شهفرایندان اظهار داشتند انتظار افزایش تعداد مبتلایان به کرونا را دارند و 74 درصد هم اظهار داشتند که انتظار تشدید محدودیت ها در پاییز آینده را دارند. بر این اساس تنها 16 درصد شهفرایندان گفته بودند که انتظار محدودیت های نوی برای مهار کرونا را ندارند. 10 درصد هم در این باره ابراز بی اطلاعی نموده بودند.

افزایش حملات سایبری به شرکت های آلمانی در دوران کرونا

آنالیز ها نشان می دهد که حملات سایبری به شرکت های آلمانی در دوران کرونا بخصوص به علت دورکاری افزایش چشمگیری پیدا نموده است.

آنالیز ها نشان می دهد که در دوران کرونا جرائم سایبری در آلمان افزایش چشمگیری داشته است. بیش از همه شرکت ها در برابر حملات با نرم افزار احساس ناامنی کردند و بر این عقیده اند که به خوبی از آن ها در برابر این حملات حفاظت نمی گردد. از این رو شرکت های آلمانی از دولت آلمان خواهان روی کار آوردن یک هماهنگ نماینده برای حفاظت مالی شده اند.

آمارها نشان می دهد که شرکت های آلمانی در دوران کرونا شدیدتر از قبل در معرض حملات سایبری قرار گرفته اند.

ماتیاس واچتر، رئیس بخش امنیتی در فدراسیون صنایع آلمان (BDI) در این باره به روزنامه دی ولت آلمان گفته است: تعداد حملات سایبری به شرکت ها در دوران کرونا افزایش پیدا نموده چرا که شرکت هایی که کارکنان آن از خانه کار می نمایند بیشتر آسیب پذیر هستند.

نمایندگان نهادهای امنیتی و انجمن ها هم این تحول در آلمان را تایید می نمایند. دفتر فدرال امنیت فن آوری اطلاعات در آلمان (BSI) در این باره می گوید: شرایط تهدید همانند سابق بسیار متشنج است و به وسیله این پاندمی هم تشدید می گردد. حملات سایبری با نرم افزارها برای اخاذی در این راستا نقش اصلی را ایفا می نمایند.

بخصوص حملات هکری با هدف آزاد کردن سیستم های مسدود شده در ازای پرداخت مبالغ بالا افزایش چشمگیری داشته است.

انجمن صنایع آلمان اقدامات دفاعی دولت و حمایت های آن در برابر این گونه حملات را ناکافی دانسته و از این رو انجمن صنایع آلمان یک طرح جامع برای استراتژی ملی حمایت از اقتصاد را تهیه نموده که در آن خواهان همکاری های تنگاتنگ تر عرصه های سیاسی و مالی شده است.

در این طرح به صورت ملموس درخواست شده که دولت فدرال آلمان یک شخصیت عالی رتبه را به اسم هماهنگ نماینده برای حمایت از اقتصاد منصوب کند.

علاوه بر این درخواست شده که یک مرکز ملی حفاظت مالی به اسم مشارکت عمومی وخصوصی و رابطی بین مقامات امنیتی و شرکت ها ایجاد گردد.

درخواست برای جریمه افرادی که در آلمان در تاریخ مقرر واکسن نمی زنند

کارل لایترباخ، از مشاوران دولت آلمان هم درخواست کرد که افرادی که بر اساس تاریخ های درخواستی برای تزریق واکسن اقدام نمی نمایند مجازات شوند. وی تاکید نمود که این تاریخ هایی که از طرف شهفرایندان فراموش می گردد به این معنی است که فرایند واکسیناسیون ما آهسته تر شده و مجبور می شویم واکسن ها را دور بریزیم.

شکایت کارکنان بهداشت ایتالیا از اجباری شدن واکسن برای این قشر

بر اساس گزارش رسانه های ایتالیایی حدود 300 کارمند مراقبت های بهداشتی در ایتالیا اقدامات قانونی علیه واکسیناسیون اجباری پرسنل پزشکی این کشور را محکوم کردند. دانیل گرانارا از وکلای ایتالیایی در این باره گفت: این یک اقدام برای مبارزه با مخالفان واکسیناسیون نیست بلکه یک مبارزه دموکراتیک است. این شکایت به وسیله کادر بهداشت و درمان در شمال ایتالیا تشکیل شده و جلسه دادرسی برای 14 جولای معین شده است.

در ایتالیا در ماه آوریل قانونی به مرحله اجرا در آمد که در آن کارکنان خدمات بهداشتی خصوصی و دولتی و داروخانه ها و بخش های پزشکی باید واکسینه شوند یا اگر نمی توانند در جای دیگر مشغول به کار شوند.

توسعه سریع ویروس دلتا در استان بایرن آلمان

ویروس جهش یافته هندی به سرعت در استان بایرن آلمان در حال توسعه است و با فاصله زیاد بیشترین موارد ثبت شده از آلودگی به این ویروس در مونیخ، مرکز این استان ثبت شده است. بر اساس آمارهای اعلام شده تا 30 ژوئن 139 مورد ویروس دلتا در مونیخ کشف شده است. تا اول جولای موارد آلودگی به این ویروس در این منطقه 29 مورد بود. در سراسر استان بایرن هم موارد آلودگی به این ویروس در ژوئن از 95 مورد به 481 افزایش پیدا نموده است.

طرح استفاده اجباری از ماسک در انگلیس لغو می گردد

با وجود تداوم فرایند توسعه شیوع ویروس دلتا دولت انگلیس لغو طرح استفاده اجباری از ماسک را در دستور کار قرار داده است. وزیر مسکن انگلیس اظهار داشت که استفاده از ماسک که در حال حاضر در مراکز تجاری اتوبوس ها و قطارها اجباری است به زودی به تصمیمی شخصی تبدیل می گردد.

ساجد جاوید، وزیر بهداشت انگلیس هم از طرح لغو محدودیت ها در کشورش با وجود تداوم فرایند افزایشی مبتلایان نو حمایت نموده است.

دولت انگلیس در حال حاضر در معرض انتقادهای شدید واقع شده است چرا که مسابقات فینال قهرمانی اروپا را با حضور تماشاگران بسیار زیاد در لندن برگزار می نماید. اخیرا معین شده که حدود 2هزار نفر از هواداران تیم ها در این مسابقات به ویروس کرونا آلوده شده اند.

ستاره های انگلیس برای تزریق واکسن تبلیغ می نمایند

به گزارش رسانه های انگلیسی ستاره ها در این کشور در ویدئوهای موزیکال برای تزریق واکسن تبلیغ می نمایند. آمادگی برای واکسیناسیون در انگلیس در مقایسه با سایر کشورها بسیار بالا است. تقریبا حدود 86 درصد شهفرایندان بزرگسال این کشور اولین دوز از واکسن کرونا را دریافت نموده اند. اما در بین بعضی اقلیت ها در جامعه انگلیس تردید زیادی درباره واکسیناسیون وجود دارد.

درخواست نامزد صدر اعظمی آلمان برای تجهیز مدارس علیه کرونا

آنالنا بائر بوک، نامزد صدر اعظمی آلمان از حزب سبز هم خواهان اقدامات گسترده برای مجهز کردن تمام مدارس آلمان علیه کرونا شده و گفته است: باد تجهیزات فیلتر هوا برای هر کلاس درس در این کشور ارائه گردد.

کاتالونیای اسپانیا و قبرس به فهرست منطقه ها خطر کرونایی آلمان وارد شدند

منطقه کاتالونیا در اسپانیا و قبرس از روز یکشنبه در منطقه ها خطر کرونایی آلمان قرار گرفته و این بدین مفهوم است که به شهفرایندان توصیه می گردد از سفرهای توریستی غیر ضروری به این منطقه ها خودداری نمایند. مسافرانی هم که به این کشورها سفر می نمایند بعد از بازگشت باید مدت 10 روز در قرنطینه قرار گیرند.

نوترین آمار کرونایی در کشورهای مهم اروپا

بر اساس نوترین آمارها در فرانسه در عرض 24 ساعت 3,006 نفر به کرونا مبتلا شده اند و 17 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

در انگلیس هم در عرض 24 ساعت 24,885 نفر به کرونا مبتلا شده اند و 18 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده اند.

در ایتالیا هم در عرض 24 ساعت 932 نفر به کرونا مبتلا شده اند و 22 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان داده اند.

در اسپانیا هم بر اساس نوترین آمارها در عرض 24 ساعت 12,563 نفر به کرونا مبتلا شده و 28 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

به این ترتیب بر اساس نوترین آمارها تا به حال در فرانسه 5,783,654 نفر از شروع شیوع کرونا به آن مبتلا شده اند و 111,152 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

در انگلیس هم تا به امروز 4,879,616 نفر به کرونا مبتلا شده اند و 128,207 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

در ایتالیا هم بر اساس نوترین آمارها تا به حال 4,262,511 نفر به کرونا مبتلا شده اند و 127,637 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

آمارها نشان می دهد که در اسپانیا هم تا به حال 3,833,868 نفر به کرونا مبتلا شده اند و 80,911 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

در آلمان هم تا به حال 3,738,040 نفر به کرونا مبتلا شده اند و 91,583 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 1168

به "فرایند مبتلایان به کرونا در آلمان دوباره افزایشی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرایند مبتلایان به کرونا در آلمان دوباره افزایشی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید