خبرنگاران اختصاص چهار هزار میلیارد ریال به بزرگراه شمالی کرج

به گزارش مجله پزشکی، کرج - خبرنگاران - رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان البرز بیان کرد که با توجه به اثرگذاری پروژه بزرگراه شمالی کرج در ترافیک ملی و استانی ، چهار هزار میلیارد ریال اعتبار ملی به این پروژه اختصاص یافت.

خبرنگاران اختصاص چهار هزار میلیارد ریال به بزرگراه شمالی کرج

زهرا عربشاهی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اضافه کرد: بزرگراه شاقتصادی شهر کرج از انتهای آزاد راه همت - تقاطع جاده چالوس شروع شده و به عنوان کمربندی شاقتصادی کرج در نهایت به آزادراه کرج - قزوین در غرب کرج منتهی می گردد.

وی ادامه داد : این پروژه که در ابتدا توسط شهرداری کرج و با مشارکت بخش خصوصی تعریف و عملیات اجرایی آن شروع شده بود هم اکنون از حدود 50 درصد میزان پیشرفت فیزیکی برخوردار می باشد.

عربشاهی گفت: با تخصیص منابع اقتصادی یاد شده در چارچوب مشارکت دولت در این پروژه و تعهد مجری درخصوص اتخاذ تمهیدات مناسب برای تسریع در عملیات اجرایی، پیش بینی می گردد تا ابتدای سال 1400 تکمیل و امکان بهره برداری از آن فراهم گردد.

وی گفت: همچنین پروژه آزادراه تهران - شمال به عنوان یکی از پروژه های تاثیر گذار کشور به منظور تامین ارتباط سریع و ارزان بین منطقه شاقتصادی و مرکزی کشور و سهولت ارتباط با کشورهای همسایه شاقتصادی در حال انجام است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی البرز اضافه کرد: این پروژه شامل چهار منطقه بوده که منطقه 2 آن به طول 22 کیلومتر در محدوده جغرافیایی استان البرز واقع بوده و از سه راهی شهرستانک شروع و تا پل زنگوله ادامه دارد. از ویژگی های شاخص این منطقه وجود تونل، پل و ابنیه های فنی متعدد می باشد و بلندترین تونل آزاد راهی کشور (تونل البرز) به طول 6 هزار و 400 متر در انتهای این منطقه قرار گرفته است.

عربشاهی بیان داشت : میزان پیشرفت فیزیکی منطقه 2 این پروژه (شامل هر دو باند شرقی و غربی) در حال حاضر حدود 33 درصد می باشد که با توجه به اهتمام دولت بر تکمیل و بهره برداری از پروژه های نیمه تمام و هدف گذاری برای بهره برداری از باند غربی منطقه 2 این پروژه تا بهار سال 1400 طی سفر رییس سازمان برنامه و بودجه کشور و بازدید از این پروژه مقرر شد با تزریق مبلغ چهار و نیم هزار میلیارد ریال نسبت به تسریع در اجرای این پروژه اقدام گردد.

استان البرز تا قبل از دولت تدبیر و امید دارای67 کیلومتر آزاد راه ، 93 کیلومتر بزرگراه ، 146 کیلومتر راه اصلی ، 95 کیلومتر راه فرعی و 928 کیلومتر راه روستایی بود که در مجموع طول راه های استان به عدد یک هزارو 329 کیلومتر رسید.

اکنون طول راه های این استان به حدود یک هزار و 450 کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه اصلی و فرعی رسیده است که 18 درصد ترافیک جاده ای کشور مربوط به راه های این استان می باشد.

منبع: ایرنا
انتشار: 10 مهر 1399 بروزرسانی: 10 مهر 1399 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 572

به "خبرنگاران اختصاص چهار هزار میلیارد ریال به بزرگراه شمالی کرج" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اختصاص چهار هزار میلیارد ریال به بزرگراه شمالی کرج"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید