خبرنگاران پمپئو راز دمیدن در ایران هراسی را افشا کرد

به گزارش مجله پزشکی، نیویورک- خبرنگاران- وزیر خارجه آمریکا با تکرار ادعاهای ایران هراسانه خود اعتراف کرد به این وسیله توانسته اند تسلیحات زیادی را به کشورهای حوزه خلیج فارس بفروشند.

خبرنگاران پمپئو راز دمیدن در ایران هراسی را افشا کرد

مایک پمپئو روز پنج شنبه در نشست خبری مجازی با خبرنگاران خارجی این مطلب را در پاسخ به این سوال عنوان نمود که آیا با شورای همکاری خلیج فارس درباره برنامه موشکی ایران و تمدید ممنوعیت تسلیحاتی که در مهرماه منقضی می گردد، صحبت نموده اید؟ آیا برنامه ای برای افزایش توانایی های دفاعی آنها دارید؟

وی اضافه نمود: ما نگران گسترش موشکی در منطقه به ویژه از سوی جمهوری اسلامی ایران هستیم. آنها در حال کار بر روی برنامه موشکی هستند که نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت محسوب می گردد.

وزیر خارجه آمریکا ادامه داد: به این دلیل فکر می کنیم اتحاد دنیای برای تمدید ممنوعیت تسلیحاتی ایران که تنها به عدد انگشتان یک دست به انقضای آن مانده است، بسیار مهم است. فکر می کنیم برای منطقه و ایجاد ثبات در خاورمیانه به طرز غم انگیزی خطرناک خواهد بود.

پمپئو اضافه نمود: ما با شرکای خلیج فارس همکاری می کنیم نه فقط برای یاری آمریکا در کوشش تمدید ممنوعیت تسلیحاتی که برای آنها بسیار بسیار مهم است، بلکه ما یک توافقنامه عالی برای یاری فراهم نموده ایم.

وی با یادآوری انواع تسلیحاتی که آمریکا به آنها فروخته است، اظهار کرد: آنچه که علنی شده است و چیزهایی که می توانیم به صورت علنی و خصوصی برای یاری به امنیت آنها در مواجهه با توانایی فزاینده ایران در پرتاب موشک در سراسر منطقه فراهم کنیم.

وزیر خارجه آمریکا گفت: در نهایت ظرفیت های موشکی مستقر خواهیم کرد که به اندازه کافی سترگ هستند که در برابر موشک در سراسر منطقه دفاع نمایند اما حملات هوایی آنها حتی فراتر از همسایگانشان، رخ خواهد داد.

پمپئو با اشاره به پرتاب ماهواره ایرانی اضافه نمود: آنها مطمئنا ادعا می نمایند که این برای هدف غیرنظامی و قراردادن ماهواره های تجاری است. فکر می کنم دنیا باهوش تر از این است. من فکر می کنم دنیا این برنامه را به شدت وابسته به تمایل آنها به داشتن سیستم های موشکی با برد بسیار طولانی تر می داند که می توانند از آنها برای گروگان دریافت دنیا استفاده نمایند.

دولت ترامپ ماه هاست می کوشد تا ممنوعیت تسلیحاتی که در مهرماه سال جاری به موجب برجام پس از 13 سال برچیده می گردد را تمدید کند.

تا به امروز روسیه و چین به شدت با آن مخالفت نموده اند و جمهوری اسلامی ایران هم به صراحت اعلام نموده است هرگونه حرکت در این جهت به معنای سرانجام برجام خواهد بود.

منبع: ایرنا
انتشار: 17 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 524

به "خبرنگاران پمپئو راز دمیدن در ایران هراسی را افشا کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پمپئو راز دمیدن در ایران هراسی را افشا کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید