خرس زنی را از چادر بیرون کشید و خورد!

به گزارش مجله پزشکی، مقام های آمریکایی در جست و جوی خرسی از نوع گریزلی هستند که زنی را در استان مونتانا در نیمه شب از چادر خواب بیرون کشید و کشت.

خرس زنی را از چادر بیرون کشید و خورد!

لیا لُکان، پرستار 65 ساله اهل کالیفرنیا، در جریان یک سفر دوچرخه سواری در شهر اُواندو توقف نموده بود.

در جریان حمله روز سه شنبه سایر همراهان با استفاده از اسپری، خرس را از کمپ فراری دادند.

مقام های سازمان های حیات وحش و پلیس درحال رصد ناحیه هستند و می گویند با یافتن خرس آن را شکار خواهند کرد.

به گفته سازمان ماهی، حیات وحش و پارک های مونتانا (اف دبلیو پی) یک شرکت خصوصی نجات هوایی با استفاده از فناوری شناسایی در طیف فروسرخ برای یافتن حیوان کوشش می نماید.

در ناحیه اطراف یک مرغدانی که خرس همان شب در آنجا چندین مرغ را کشته و خورده بود هم تله گذاری شده است.

محققان فکر می نمایند که حیوان حدود 181 کیلوگرم وزن دارد. دی ان ای خرس از محل حمله استخراج شده که با هر خرسی که مقام ها بتوانند به دام بیاندازند مقایسه خواهد شد.

مِی فلاوِرز، از دوستان خانم لُکان، به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت که او در گذشته هم با دوچرخه سفر های طولانی انجام داده بود. او در این سفر آخر با خواهر و یکی از دوستانش دوچرخه سواری می کرد.

خانم فلاورز گفت: او عاشق این جور سفر های پرماجرا بود. عشق او به زندگی فوق العاده بود.

اف دبیلو پی گفت که خرس ابتدا حوالی ساعت سه صبح به وقت محلی (09:00 گرینویچ) به کسانی که در چادر ها بودند نزدیک شد، اما ابتدا فرار کرد.

بعد از آن بود که خانم لُکان و دو همراه او که در چادر های متفاوتی خوابیده بودند مواد غذایی را جایی با فاصله از چادر ها گذاشتند و دوباره به چادر ها برگشتند. اما خرس به فاصله کوتاهی برگشت و این بار به خانم لُکان حمله کرد.

اُواندو سکونتگاهی با کمتر از 100 نفر جمعیت در کنار پارک ملی گلِیشیِر است. این پارک ملی با جنگل ها و کوه های بلند میان آمریکا و کانادا کشیده شده.

این پارک بزرگترین محل تمرکز خرس ها در داخل 48 استان یکپارچه آمریکاست (دو استان آلاسکا و هاوائی از این 48 استان جدا هستند)، اما حمله مرگبار خرس به انسان حادثه ای نادر است. به گفته سازمان ماهی و حیات وحش آمریکا در 20 سال اخیر دو حادثه مرگبار دیگر روی داده است.

خرس هایی که به مردم حمله می نمایند همواره کشته نمی شوند؛ یعنی وقتی که حمله ناشی از یک رویارویی تصادفی باشد یا وقتی که خرس درحال دفاع از توله هایش باشد.

اما یک سخنگوی اف دبیلو پی در مونتانا به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت که خرسی که خانم لُکان را کشت به علت نوع حمله یک تهدید به شمار میرود.

منبع: فرارو
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 1159

به "خرس زنی را از چادر بیرون کشید و خورد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرس زنی را از چادر بیرون کشید و خورد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید