خیرآبادی: هیچ وقت زحمات و افتخارات بنا را نقد نکردم، مدعیان باید در شرایطی مناسب مسابقه رودر رو بدهند

به گزارش مجله پزشکی، مربی سابق تیم ملی فرنگی می گوید که هیچ وقت زحمات و افتخارات محمد بنا را نقد ننموده و صرفا در خصوص چرخه انتخابی تیم ملی صحبت نموده است.

خیرآبادی: هیچ وقت زحمات و افتخارات بنا را نقد نکردم، مدعیان باید در شرایطی مناسب مسابقه رودر رو بدهند

به گزارش خبرنگاران، جمشید خیرآبادی در خصوص حواشی اخیر کشتی فرنگی گفت: پیش از آنکه نقدهایم را در خصوص چرخه مطرح کنم، باید بگویم که هیچ موقع زحمات دوستانم را نقد نکردم و زحمات این عزیزان بر کسی پوشیده نبوده، چون باعث عزت مملکت شده است. بحث انتقاد و تخریب از هم جداست. هیچ وقت در عمرم به خودم اجازه ندادم حتی دشمنم را تخریب کنم، چه برسد به دوستانم که برترین خاطرات عمرم را با آنها سپری کردم.

وی با اشاره به فاصله اندک مسابقات در چرخه انتخابی تیم ملی توضیح داد: 16 آذر ماه فینال لیگ برگزار شده و در فاصله یک هفته مسابقات کشوری به انجام رسید. در ادامه انتخابی جام تختی و جام تختی را در پیش داریم. درواقع کشتی گیر در بازه زمانی کوتاه، 4 بار وزن کشی می نماید. مگر یک ورزشکار که در این سطح کشتی می گیرد، در سال چند بار می تواند به اوج آمادگی جسمانی برسد و این جای سوال دارد.

خیرآبادی با تاکید بر اینکه همه کشتی گیران وزن کم می نمایند، افزود: همه کشتی گیران ما بین 4 تا 8 درصد در همین قانون نو وزن کم می نمایند. حمید سوریان و امید نوروزی و بقیه دوستان در زمان کشتی گرفتن شان 10 درصد از وزن بدن شان را کم می کردند و بعضی هم 4 درصد. کاهش این مقدار وزن از بدن، حداقل 60 روز ریکاوری لازم دارد تا از تخریب و آسیب بدن جلوگیری گردد. وزن کم کردن های مکرر و پیاپی بزرگتری آسیب ها را به جا می گذارد.

سرمربی پیشین تیم ملی آذربایجان بعلاوه ادامه داد: در بحث تورنمنت ها که در چرخه انتخابی تیم ملی قرار گرفته، تورنمنت ضعیف و قوی داریم، این خیلی مهم است که چه کشتی گیرانی به تورنمنت قوی اعزام می شوند و کدام نفرات به تورنمنت ضعیف، ضمن اینکه خواهید دید در هیچ کشوری فرآیند 8 ماهه را برای انتخاب ملی پوشان خود در نظر نمی گیرند.

خیرآبادی در پایان گفت: مسئولیت فنی کشتی را در خارج از کشور برعهده داشتم. می دانم هیچ کادرفنی ای 100 را رها نمی نماید که 99 را بگیرد. در این شکی نیست و مسئول فنی به این خاطر که پاسخگوست، در پی انتخاب برترین ها است، اما اظهارنظرها خیلی فرق دارد، موقعی که یک سری از دوستان که در چارچوب چرخه انتخابی قرار گرفته و چندین مسابقه متوالی را پشت سر گذاشته اند و یک جا به حریف مستقیم خود برخورد می نمایند، چاره ای جز باخت ندارند. یکی از معایب چرخه این هست و فکر می کنم این مهم باشد که شرایطی را مهیا نمایند که نفرات در شرایط بهتری روبه روی هم قرار بگیرند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 بهمن 1400 بروزرسانی: 18 بهمن 1400 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 1362

به "خیرآبادی: هیچ وقت زحمات و افتخارات بنا را نقد نکردم، مدعیان باید در شرایطی مناسب مسابقه رودر رو بدهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خیرآبادی: هیچ وقت زحمات و افتخارات بنا را نقد نکردم، مدعیان باید در شرایطی مناسب مسابقه رودر رو بدهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید