دولت برای چند میلیون خودرو و موتور سیکلت آلاینده تدبیری بیاندیشد

به گزارش مجله پزشکی، تهران (پانا) - رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه می توان محدودیت ها و استانداردهای محدوده طرح ترافیک را تغییر داد، گفت امکان این تغییر در شورای عالی ترافیک یا سازمان محیط زیست وجود دارد و شهرداری تهران باید کوشش کند برای حضور خودروهای آلاینده در محدوده مرکزی طرح ترافیک محدودیت های بیشتری را ایجاد کند.

دولت برای چند میلیون خودرو و موتور سیکلت آلاینده تدبیری بیاندیشد

مهدی پیرهادی در جریان آنالیز لایحه معین عوارض تردد جهت مدیریت ترافیک ، کاهش تقاضای سفر و کنترل آلودگی هوا در سال 1401، پیشنهاداتی ارایه کرد.

وی اضافه نمود: مبلغ طرح روزانه ترافیک با جریمه ورود بدون مجوز به این محدوده تفاوت زیادی ندارد و این موضوع احتمال تخلف را افزایش می دهد.

وی اضافه نمود: باید به وسیله پلیس و مواد قانونی پیگیری شود تا مبلغ جریمه از مقدار مبلغ دریافت مجوز روزانه طرح بیشتر باشد تا جریمه ها بازدارندگی داشته باشند و طرح شورای شهر نیز به خوبی اجرا شود.

پیرهادی در ادامه پیشنهادات خود با بیان اینکه طرح خروج خودروهای فرسوده در دستور کار دولت قرار ندارد و در چند سال آینده دچار فاجعه در این حوزه خواهیم بود، گفت: چند میلیون موتورسیکلت و خودرو سبک و سنگین و اتوبوس فرسوده در سطح شهر تهران تردد می نمایند که در سال های آینده مسائل جدیدی را ایجاد خواهند کرد.

رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران پیشنهاد کرد در بحث طرح ترافیک و معاینه فنی، شهرداری تهران اقدامی انجام دهد تا مقدار آلایندگی خودروهای فرسوده معین شود.

وی با بیان اینکه می توان محدودیت ها و استانداردهای محدوده طرح ترافیک را تغییر داد، گفت: امکان این تغییر در شورای عالی ترافیک و یا سازمان محیط زیست وجود دارد و شهرداری تهران باید کوشش کند برای حضور خودروهای آلاینده در محدوده مرکزی طرح ترافیک محدودیت های بیشتری را ایجاد کند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 12 اسفند 1400 بروزرسانی: 12 اسفند 1400 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 1388

به "دولت برای چند میلیون خودرو و موتور سیکلت آلاینده تدبیری بیاندیشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت برای چند میلیون خودرو و موتور سیکلت آلاینده تدبیری بیاندیشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید