دولت برای چند میلیون خودرو و موتور سیکلت آلاینده تدبیری بیاندیشد
به گزارش مجله پزشکی، تهران (پانا) - رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه می توان محدودیت ها و استانداردهای محدوده طرح ترافیک را تغییر داد، گفت امکان این تغییر در شورای عالی ترافیک یا سازمان محیط زیست وجود دارد و شهرداری تهران باید کوشش کند برای حضور خودروهای آلاینده در محدوده مرکزی طرح ترافیک محدودیت های بیشتری را ایجاد کند.
مهدی پیرهادی در جریان آنالیز لایحه معین عوارض تردد جهت مدیریت ترافیک ، کاهش تقاضای سفر و کنترل آلودگی هوا در سال 1401، پیشنهاداتی ارایه کرد.
وی اضافه نمود: مبلغ طرح روزانه ترافیک با جریمه ورود بدون مجوز به این محدوده تفاوت زیادی ندارد و این موضوع احتمال تخلف را افزایش می دهد.
وی اضافه نمود: باید به وسیله پلیس و مواد قانونی پیگیری شود تا مبلغ جریمه از مقدار مبلغ دریافت مجوز روزانه طرح بیشتر باشد تا جریمه ها بازدارندگی داشته باشند و طرح شورای شهر نیز به خوبی اجرا شود.
پیرهادی در ادامه پیشنهادات خود با بیان اینکه طرح خروج خودروهای فرسوده در دستور کار دولت قرار ندارد و در چند سال آینده دچار فاجعه در این حوزه خواهیم بود، گفت: چند میلیون موتورسیکلت و خودرو سبک و سنگین و اتوبوس فرسوده در سطح شهر تهران تردد می نمایند که در سال های آینده مسائل جدیدی را ایجاد خواهند کرد.
رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران پیشنهاد کرد در بحث طرح ترافیک و معاینه فنی، شهرداری تهران اقدامی انجام دهد تا مقدار آلایندگی خودروهای فرسوده معین شود.
وی با بیان اینکه می توان محدودیت ها و استانداردهای محدوده طرح ترافیک را تغییر داد، گفت: امکان این تغییر در شورای عالی ترافیک و یا سازمان محیط زیست وجود دارد و شهرداری تهران باید کوشش کند برای حضور خودروهای آلاینده در محدوده مرکزی طرح ترافیک محدودیت های بیشتری را ایجاد کند.
منبع: خبرگزاری پانا