روزهای شلوغ کشتی فرنگی در سه ماهه ابتدایی سال

به گزارش مجله پزشکی، به گزارش خبرنگاران، کشتی فرنگی ایران تا به امروز 5 سهمیه بازی های المپیک را کسب نموده و تنها یک سهمیه در وزن 87 کیلوگرم باقی مانده تا تیم محمد بنا را در توکیو کامل کند. علیرضا نجاتی، محمدعلی گرایی و امیر قاسمی منجزی در رقابت های جهانی 2019 قزاقستان در اوزان 60، 77 و 130 کیلوگرم صاحب سهمیه المپیک شدند و محمدرضا گرایی و محمدهادی ساروی هم در اوزان 67 و 97 کیلوگرم در مسابقات گزینشی قزاقستان دو سهمیه دیگر را از آن خود کردند.

روزهای شلوغ کشتی فرنگی در سه ماهه ابتدایی سال

بدین ترتیب مهمترین مأموریت محمد بنا و همکارانش در کادر فنی، تکمیل سهمیه های المپیک است که باید طی روزهای 16 تا 19 اردیبهشت ماه در مسابقات گزینشی المپیک در صوفیه بلغارستان 1400 صورت گیرد.

اما این میدان مهم و سرنوشت ساز که می تواند ترکیب تیم المپیکی محمد بنا را کامل کند، تنها برنامه کشتی فرنگی ایران در سه ماهه ابتدایی سال نیست. فرنگی کاران کشورمان کمی بعد از معین تکلیف سهمیه های المپیک، حضور در رقابتهای بین المللی جام تختی را در دستور کار دارند که قرار است طی روزهای 27 تا 31 اردیبهشت در چابهار برگزار گردد. این مسابقات نیز از اهمیت بالایی برای شاگردان محمد بنا برخوردار است چراکه به نوعی نخستین مرحله از چرخه انتخابی تیم اعزامی به رقابتهای جهانی 2021 نروژ تلقی می گردد.

البته این تمام داستان برای انتخاب نفرات اعزامی به رقابتهای جهانی نیست و کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی در نظر دارد بعضی نفرات منتخب جام تختی را در خرداد ماه در جام وهبی امره ترکیه هم محک بزند. سپس با توجه به عملکرد فرنگی کاران در این دو میدان، تیم اعزامی به رقابتهای جهانی شکل خواهد گرفت.

آنچه مسلم است تجهیز و آماده سازی تیم المپیکی محمد بنا در اولویت برنامه های کادر فنی قرار گرفته است، به همین دلیل سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی نگاه ویژه ای هم به تورنمنت پیتلانسکی لهستان خواهد داشت تا در واقع ملی پوشان المپیکی خود را در آخرین فیلتر تدارکاتی ارزیابی بگذراند. در این مسابقات که خرداد ماه برگزار می گردد، اولویت با نفرات المپیکی است تا اگر ابهامی در مورد ملی پوشان اعزامی به المپیک باقی مانده باشد، رفع گردد.

به گزارش خبرنگاران، اردوی کنونی تیم ملی کشتی فرنگی از روز اول اردیبهشت ماه در خانه کشتی شهید ابراهیم هادی شروع شده و روز 12 اردیبهشت به انتها می رسد که اسامی نفرات حاضر در این اردو به توضیح زیر است:

55 کیلوگرم: پویا دادمرز (خوزستان) سجاد عباس پور (مازندران) امید آرامی (سیستان و بلوچستان)

60 کیلوگرم: علیرضا نجاتی (قم) مهدی محسن نژاد (خوزستان) پویا ناصرپور (خوزستان)

63 کیلوگرم: میثم دلخانی (فارس) آرمین محب ثابت (تهران) مهرداد مردانی (خوزستان)

67 کیلوگرم: محمدرضا گرایی (فارس) حسین اسدی (خوزستان) محمدجواد رضایی (قم)

72 کیلوگرم: علی ارسلان (مازندران) محمدرضا مختاری (فارس)

77 کیلوگرم: محمدعلی گرایی (فارس) پژمان پشتام (تهران) امین کاویانی نژاد (خوزستان)

82 کیلوگرم: علی موسی زاده (تهران)

87 کیلوگرم: حسین نوری (البرز) رامین طاهری (خوزستان) ناصر علیزاده (مازندران) مهدی فلاح (تهران)

97 کیلوگرم: محمدهادی ساروی (مازندران) مهدی بالی (مازندران)

130 کیلوگرم: امیر قاسمی منجزی (خوزستان) امین میرزازاده (خوزستان) علی اکبر یوسفی (مازندران) پارسا نظری (فارس)

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 30 اردیبهشت 1400 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 1028

به "روزهای شلوغ کشتی فرنگی در سه ماهه ابتدایی سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روزهای شلوغ کشتی فرنگی در سه ماهه ابتدایی سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید