رکورد پیرترین دانشجوی جهان ثبت شد

به گزارش مجله پزشکی، مسن ترین دانشجوی دنیا در سن 96 سالگی از یکی از دانشگاه های ژاپن فارغ التحصیل شد و نام خود را در کتاب گینس به ثبت رساند.

رکورد پیرترین دانشجوی جهان ثبت شد

مسن ترین دانشجوی جهان که مردی ژاپنی است از چند سال قبل در رشته هنر سرامیک در دانشگاه کیودو مشغول به تحصیل بود و روزنامه یومیوری می نویسد او پیروز به جابجایی رکورد جهان هم شده است .

او توانست در سن 96 سالگی، از یکی از دانشگاه های ژاپن فارغ التحصیل گردد و نام خود را در کتاب گینس به ثبت برساند .

شیگه می هیراتا در سال 1919 میلادی در روستایی در هیروشیما به جهان آمد. درست زمانی که اوضاع منطقه ای بسیار نابسامان و تحولات فراوانی در آن سال ها در حال رخ دادن بود .

برای همین دانشجویان دانشگاه برای او احترام زیادی قائل بودند و وقتی پیروز به دریافت مدرک کارشناسی و سند ثبت نامش در رکورد جهانی گینس شد به گرمی از او استقبال کردند .

او می گوید وقتی پیروز شد یک رکورد جهانی برجای بگذارد بسیاری از دانشجویان که حتی آن ها را نمی شناخته پیش او آمده و این پیروزیت را به وی تبریک گفته اند .

سالمند ژاپنی می گوید که این موضوع یک انرژی مثبت به او می دهد و این انگیزه که می تواند عمر طولانی و با عزت داشته باشد .

شیگه می هیراتا که 11 سال طول کشید تا مدرک تحصیلی دانشگاهی خود را اخذ کند، ابراز امیدواری نموده است 100 سال عمر کند و بتواند باز هم به تحصیل ادامه دهد .

او که در جنگ جهانی دوم یک ملوان نیروی دریایی بود، می گوید چهار نوه دارد و از اینکه توانسته چیزهای تازه ای در دانشگاه بیاموزد و روی سفال و ظروف قدیمی کار کند، بسیار خرسند است .

وی در عین حال گفت که افراد مسن نباید کهولت سن خود را برای دور ماندن از مطالعه و تحصیل بهانه نمایند .

منبع: کجارو / پارسینه
انتشار: 23 خرداد 1401 بروزرسانی: 23 خرداد 1401 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 1475

به "رکورد پیرترین دانشجوی جهان ثبت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رکورد پیرترین دانشجوی جهان ثبت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید