ساحل شیشه ای کالیفرنیا

به گزارش مجله پزشکی، دلتان می خواهد سفری رویایی به دریای خلاق، سخاوتمند و رنگارنگ کالیفرنیا داشته باشید؟ ساحل شیشه ای کالیفرنیا، ساحلی شگفت انگیز و بی نظیر است که نحوه تشکیل آن هم، جذابیت خاصی دارد. ساحلی متمایز با دیگر سواحل و بسیار زیبا با سرگذشتی خاص، در گوشه ای از این جهان هستی پدیدار شده است، که طبیعت با تغییر و تحولاتی اعجاب انگیز، انسانها را شگفت زده و مجذوب خود کرده است.

ساحل شیشه ای کالیفرنیا

سواحل شیشه ای یکی از خلقت های زیبا و هیجان انگیز خداوند متعال می باشد که در اختیار ما قرار گرفته است. شاید بپرسید چگونه ساحل شیشه ای کالیفرنیا به وجود آمده است و چطور می تواند تا این حد شگفت انگیز باشد؟ علت به وجود آمدن ساحل شیشه ای کالیفرنیا را در این مقاله بیابید.

علت وقوع و به وجود آمدن سواحل شیشه ای چیست؟

این ساحل شیشه ای رنگارنگ که در فورت براگ کالیفرنیا در کشور آمریکا واقع شده است؛ از قبل چنین ظاهر زیبا و منحصر بفردی را نداشته است و کاملا ساحلی شنی همانند دیگر ساحل های دوست داشتنی روی زمین بوده است که توسط قدرنشناسی مردم منطقه، منطقه ای برای انباشت زباله ها شده بود. زباله ها به حدی زیاد شد که بالاخره مردم فورت براگ چشم باز کردن و دیدند ساحل از زباله هایشان اشباع شده است. بعد از 67 سال، اهالی این منطقه تصمیم گرفتند تا ساحل را از زباله هایی که در آن وجود دارد، پاکسازی کنند. که با تماشای آن چه دیدند، حیرت کردند. همه زباله ها به جز شیشه ها، جدا شدند اما شیشه هایی که در بین زباله ها بود، به مرور جذب زمین شده بودند و شکل خاصی به خود گرفته بودند.

قدم زدن روی سواحل شیشه ای کالیفرنیا

حال سوال این است اگر بر روی ساحل شیشه ای کالیفرنیا قدم بزنیم، شیشه ها پاهای ما را می برند یا خیر؟

تصور راه رفتن بر روی شیشه بسیار هیجان انگیز است؛ صدای برخورد شیشه ها آدمی را به وجد می آورد. در واقع شیشه ها سختی خود را در اثر فشار و گرما از دست داده اند و بسیار نرم هستند. از طرفی لایه شنی زیر آن ها باعث نرمی و کم شدن سختی آن می شود. این شیشه ها کاملا صیقل یافته اند و هیچ گوشه تیزی برای بریدن ندارند. پس با خیالی آسوده بر روی شیشه ها قدم بزنید.

ترکیب شیشه ها با حلزون و گوش ماهی ها

جذابیت بیشتر ساحل کالیفرنیا زمانی رقم می خورد که ترکیب شیشه ها را با گوش ماهی ها و حلزون هایی که گاها در بین شیشه ها قرار گرفته اند مشاهده می کنید. برخی از این شیشه ها به حدی شفاف و صیقل یافته هستند که با تماشای آن ها، تصویر خود را خواهید دید.

چگونگی تبدیل شیشه ها به ماسه های شیشه ای در ساحل کالیفرنیا

همان طور که گفته شد، بیشتر زباله هایی که دو قرن پیش در این محیط ریخته شده بود، شیشه های نوشابه و بطری های شیشه ای بود. از آن جایی که آب اقیانوس شور است و پی اچ بالایی دارد، به مرور زمان، خرده شیشه ها را نرم کرده است و این خرده شیشه ها با آب دریا صیقل یافته اند. در واقع اگر آب اقیانوس شیرین بود، هیچ وقت ساحل شیشه ای کالیفرنیا به وجود نمی آمد و همچنان زباله های بد شکل، در این ساحل وجود داشت.

منبع: سفرمی
انتشار: 21 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 532

به "ساحل شیشه ای کالیفرنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساحل شیشه ای کالیفرنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید