ساخت روبات با الهام از فسیل 280 ساله ، از بازسازی حرکات تا شبیه سازی اندام ها (بازسازی ویلا)

به گزارش مجله پزشکی، گروهی از پژوهشگران پیروز شدند یک روبات مارمولک را بر اساس یک فسیل 280 میلیون ساله بسازند. این روبات می تواند تمامی حرکات فسیل اصلی را شبیه سازی کند.

ساخت روبات با الهام از فسیل 280 ساله ، از بازسازی حرکات تا شبیه سازی اندام ها (بازسازی ویلا)

جهت دریافت خدمات بازسازی ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، موجودات ماقبل تاریخی که حدود 280 میلیون سال پیش در امتداد جنگل ها زندگی می کردند و در نهایت تبدیل به خزندگان، پستانداران و پرندگان امروزی شدند همواره برای پژوهشگران مجذوب کننده بوده اند.

اما شاید برایتان سوال باشد که چرا باید چنین فسیلی به این شکل بازسازی گردد. هدف اصلی از این کار آنالیز دقیق میکرو ارگانیسمهای موجودات چند میلیون ساله، است. این موضوع باعث می گردد که آنالیز کنید این موجودات دقیقا چگونه در سراسر زمین حرکت می کردند. دانشمندان پیش بینی نموده اند که Orobates احتمالا بدن خود را در سراسر زمین میکشانده و حرکتی نیمه خزنده داشته است.

تیم تحقیقاتی سازنده این روبات می گویند برای طراحی این روبات اسکلتی کامل شامل چهار دست و پای فسیل را در اختیار داشته اند. مدل سازی کامپیوتری برای درک ریتم جنبش و حرکت این جاندار باستانی بوده است و تیم طراحی برای بازسازی این موجود از تمامی نظریه های حرکتی در خصوص موجودات مشابه نیز استفاده نموده اند. سپس با یاری انیمیشن حرکات این فسیل را بازسازی نموده اند.

اما فعالیت آنها به همینجا ختم نشده است و آنها در نهایت روبات را با یاری اسکن های سه بعدی و طراحی کامپیوتری به شکل سه بعدی چاپ کردند و هنگامی که تمام داده ها با یکدیگر جمع شدند، سبک و شیوه حرکت این روبات را پیاده سازی کردند. نتیجه این بازسازی در مجله Nature در 16 ژانویه منتشر شد.

شاید برایتان جالب باشد بدانید برای طراحی حرکت این روبات از چندین تیم تحقیقاتی یاری گرفته شد، که در نهایت پیروز شدند راه رفتن این جانور باستانی را با مجموعه ای از چرخ ها و شبیه سازی های کامپیوتری حدس زده و تشخیص دهند.

منبع: انتخاب
انتشار: 26 آذر 1401 بروزرسانی: 26 آذر 1401 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 1587

به "ساخت روبات با الهام از فسیل 280 ساله ، از بازسازی حرکات تا شبیه سازی اندام ها (بازسازی ویلا)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت روبات با الهام از فسیل 280 ساله ، از بازسازی حرکات تا شبیه سازی اندام ها (بازسازی ویلا)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید