شلیک به اربیل از داخل اقلیم کردستان عراق نبوده است

به گزارش مجله پزشکی، یک مقام ارشد پیشمرگه به حرف های سخنگوی فرمانده کل نیرو های مسلح عراق مبنی بر اینکه حمله به اربیل از داخل اقلیم صورت گرفته است، واکنش نشان داد.

شلیک به اربیل از داخل اقلیم کردستان عراق نبوده است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از بغداد الیوم، یک مقام ارشد پیشمرگه به حرف های یحیی رسول سخنگوی فرمانده کل نیرو های مسلح عراق مبنی بر اینکه حمله به اربیل از داخل اقلیم اجرا شده است، واکنش نشان داد.

قارمان کمال معاون رئیس ستاد نیرو های پیشمرگه اقلیم کردستان عراق گفت: این حمله از مناطقی که تحت کنترل نیرو های اقلیم نیستند، اجرا شده است.

وی اضافه نمود: حمله به اربیل اجرا شده است، اما راکت های شلیک شده از مناطقی شلیک شده است که تحت کنترل نیرو های پیشمرگه و دیگر نیرو های کُرد نیستند. کنترل اوضاع و حمایت اربیل از این راکت ها فقط با بازگشت نیرو های پیشمرگه به مناطق مورد مناقشه طبق ماده 140 و تشکیل اتاق مشترک با نیرو های دولت مرکزی محقق خواهد شد تا امنیت این مناطق تضمین گردد و شهر های اقلیم مصون بمانند.

کمال تاکید نمود: دست اندرکاران امور امنیتی مشغول تحقیق هستند و باید همکاری با دولت مرکزی باشد و این حادثه تکرار نگردد.

این در حالی است که قبلاً، سرلشکر یحیی رسول سخنگوی فرمانده کل نیرو های مسلح عراق در این باره گفت: راکت های شلیک شده به اربیل از داخل اقلیم شلیک شده اند و در این زمینه یک خودرو و سکوی پرتاب راکت کشف شده است. تعداد موشک های شلیک شده به اربیل 11 موشک بوده اند و موشک های مذکور از دو ناحیه در داخل اقلیم شلیک شده اند.

سخنگوی فرمانده کل نیرو های مسلح عراق توضیح داد: مصطفی کاظمی نخست وزیر و فرمانده کل نیرو های مسلح این کشور دستور انجام تحقیقات مشترک بین عملیات مشترک و اقلیم کردستان عراق به همراه ائتلاف بین المللی را صادر نموده است.

سرلشکر یحیی رسول همچنین با تأکید بر اینکه راکت پراکنی اخیر یک نشانه بسیار خطرناک است و موضوع امنیت در اقلیم باید مورد بازنگری قرار گیرد خاطرنشان کرد: چهار موشک در داخل محوطه فرودگاه اربیل سقوط نموده اند و شمار دیگر از آن ها به مناطق مسکونی اصابت نموده است.

سخنگوی فرمانده کل نیرو های مسلح عراق در سرانجام توضیح داد: راکت های مورد استفاده در حمله به اربیل، پیشتر از سوی داعش مورد استفاده قرار گرفته اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 29 اسفند 1399 بروزرسانی: 29 اسفند 1399 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 913

به "شلیک به اربیل از داخل اقلیم کردستان عراق نبوده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شلیک به اربیل از داخل اقلیم کردستان عراق نبوده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید